Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2008, 16:09
crazycat
crazycat is offline
als met vriende ben en iets zeg denk ik altijd vn ja ze vinde hget vast dom wt ik zei en ze hate me nu, en als ik neiuwe mense ontmoet dan benk altijdbang dt ik iets verkeert zeg, en daarom zeg ik bijna niks. weet iemand hoe je hier vn af kan kome? het duurt meestal 2-3 weeen voordat ik behoorlijk tegen iemand durf te praten,en zeker als ik mt een groep mense ben die ik niet ken zetg ik zowat nicks ookal word er tege me gespoke dan zegk meestal iets onvrstaanbaars, terwijl als ik werk dan lukt alles wel goed, ik zit namelijk in de supermarkt achter de kasa en daar kan ik wel gewoon tegen mensen praten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2008, 16:33
ilse
ilse is offline
Okee, typ dit even in Word en gooi een spellingscheck eroverheen...

Ik neem aan dat het erover gaat dat je het moeilijk vindt om mensen aan te spreken?
Oud 24-08-2008, 16:36
crazycat
crazycat is offline
ja das het ngeveer
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 16:44
ilse
ilse is offline
Ik vind het altijd moeilijk van te voren, als ik weet dat ik in een groep terecht ga komen ofzo. Word er zenuwahtig van. Maar als ik er eenmaal ben valt het altijd wel mee dus dat is wel wat anders.

Mijn aanpak is eigenlijk 'gewoon doen'. En bedenken 'wat is het ergst dat kan gebeuren?' Nou dat die mensen je niet mogen. Tsja, mensen zat op de wereld, je bent niet afhankelijk van die mensen.

Op je werk maakt het ook niet uit wat die mensen van je denken, misschien da thet daarom daar wel gaat?

Hmm.. moeilijk.. Maar misschien mensen die dit ook hebben die een beter idee hebben..
Oud 24-08-2008, 18:21
Nona
Nona is offline
Zeker als het gaat om mensen die je al een beetje kent: blijf praten en vragen. Vraag gewoon eens na of ze het stom vinden wanneer jij iets gezegd hebt wat jou achteraf niet zo aanstaat. Zo van: goh, ik voelde me toch ook wel dom om die opmerking, vinden jullie ook niet? Vrijwel altijd zul je erachter komen dat mensen het helemaal niet stom vinden wat jij zegt en als ze dat wel vinden, het dan al snel vergeten zijn. Zij zitten er niet mee. Vind je een aantal keer die bevestiging, dan ga je er vanzelf al minder over nadenken en maak je je minder zorgen.
Reageren

Regels voor berichten