Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2008, 13:22
Droomz
Droomz is offline
Ik heb een HP Pavillion dv6000laptop (iets ouder dan 1 jr) en nu heb ik er dus gisteren bouillion overheen laten vallen.

Alles werkt, behalve het toetsenbord. Dat reageert totaal niet. Nu dacht ik dat het een idee zou zijn om hem open te maken, maar ik krijg hem niet open. Ik heb alle schroefjes uit de onderkant van de laptop gehaald. Een deel van de bovenkant (het zilveren gedeelte op onderstaand plaatje) lijkt nog vast te zitten (bij het rode cirkeltje), maar ik heb geen idee waarmee. Er zitten daar poortjes voor een headset, microfoon e.d. Ik heb wel een beetje speling ertussen, maar niet echt veel.

Heeft iemand een idee hoe ik dat toetsenbord er toch uit kan krijgen? Of heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn dat mijn toetsenbord niet reageert? Zelf denk ik aan vocht of iets dergelijks.

Ik durf zelf niet roekeloos aan de bovenkant te gaan trekken.
Oud 12-05-2008, 17:20
Verwijderd
Bij sommige notebooks zitten aan de bovenkant, waar de F1 t/m F12 toetsen zitten, ook nog houdertjes waaraan je toetsenbord aan vast zit. Kijk of je hem via die kant eruit kan wippen... Vaak zit het toetsenbord niet via de onderkant vast, de schroefjes die je nu los hebt gehaald halen meestal alleen de onderkant weg of de klepjes naar de hardeschijf/geheugen.

Het probleem zal zijn, zoals je zelf al zegt, vocht. Ik hoop alleen voor je dat HP onder het toetsenbord een groot geheel heeft zitten zodat er niets tot weinig door kan druppen naar het moederbord ofzo. Maar het lijkt erop dat dat niet het geval is omdat je notebook nog wel gewoon opstart.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 20:44
Droomz
Droomz is offline
Vannacht startte die niet op, maar heb hem toen een tijd uitgezet om te drogen.

Het meeste van de boullion is trouwens aan de onderkant (dus op de tafel en op mij terechtgekomen)

Ik kan die houdertjes niet vinden. Is er nog een andere manier om het toetsenbord eruit te halen? Ik kan in de servicehandleiding niets vinden.
Oud 14-05-2008, 14:46
Verwijderd
Klik op deze link: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01035677.pdf
Kijk dan op pagina 142 / 143. Daar staat welke schroeven je precies los moeten maken. Je moet wel Adobe Reader geinstalleerd hebben.

Heb dit gekregen via de support van HP. Eventjes met hun gechat hierover en ze gaven me gewoon de link.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 15:29
Verwijderd
Ik heb een keertje thee over mijn laptop laten vallen. De laptop stond toen aan, maar viel onmiddellijk uit. Ik kon 'm daarna niet meer aanzetten. Nadat alles was opgedroogd kon ik 'm gelukkig weer aanzetten, maar het toetsenbord werkte niet en hij ging piepen. Toen hebben we 'm opengemaakt en bleek dat er een chipje was doorgebrand ofzo bij het gebeuren onder het toetsenbord. We hebben het toetsenbord toen maar helemaal ontkoppeld. Het piepen hield op en ik heb sindsdien een draadloos toetsenbordje bij mijn laptop (ik neem 'm toch nooit ergens mee naartoe).

Ik denk dus dat er bij jou ook zoiets gebeurd is. Dus ookal zou je vocht weghalen, het kan dat er permanent iets beschadigd is dat hoort bij je toetsenbord. Wat er bij mij verder nog beschadigd was, was iets dat met de accu te maken had. Normaal kun je bij een laptop gewoon de stekker eruit trekken en verder gaan op de accu, maar sinds de thee valt mijn laptop dan gewoon uit. Hij werkt niet meer op de accu.
Ik hoop voor je dat dat bij jou niet zo is, maar hou er iig rekening mee dat zoiets kan gebeuren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten