Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2002, 18:56
zozze
zozze is offline
Formam humanam video, quae in tergo aliquid magni portat et in hortum exit. Quis est? Estne homo an larva? Et quid portat? Et quare in hortum it? Sed dum adhuc de his anxius mecom cogito, homo ille vel larva illa iterum ex horto redit. Per januae rimam specto: nihil jam portat nex jam it lente. Nunc ante cellam nostram praeterit. In atrium properare videtur. Exspecto paulum, deinde caute januam aperio, ac sine ullo sono e cella nostra exeo. Sed ubi et ego in atrium pervenio, homo ille ja in triclinio est. Ego vero triclinii januae aurem admoveo. Mox miri soni ad me perveniunt: rrrr, rrrr, rrrr, et hunc mirom sonum iterum atque iterum audio.
Oud 28-01-2002, 19:41
zozze
zozze is offline
Citaat:
seneca schreef:
Waarom moeten andere mensen jouw zaakjes oplossen (en nog per direct ook)? Kun je niet beter hulp vragen bij de dingen die je niet zo goed snapt? Of kun je zelf helemaal geen Latijn en heb je ergens een tekst gevonden die je vertaald wil hebben om de een of andere duistere reden? Zou je, als je zoiets post als dit, de bron er de volgende keer bij willen vermelden, want dan kunnen de mensen die zich voor je in het zweet gaan werken het beter plaatsen. Dit ziet er namelijk niet uit als een gewone tekst, dus een beetje context zou wel handig zijn, als je gaat vertalen wil je wel graag weten waar de tekst over gaat.
Ik heb geen woordenboek bij de hand, maar misschien waag ik toch een poging. Als het een beetje lukt met vertalen post ik de 'vertaling', zo niet dan heb je pech! Geduld aub. Dit gaat wel even duren. Intussen had ik graag wat achtergroninformatie.
tis huiswerk, ma we hemme die gistre al gehad en ik was ziek, ik moest die tege morge meebrenge, en ik ben em vergete overschrijve van iemand...

Oud 28-01-2002, 19:50
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik zie een menselijke gestalte, die iets groots draagt op zijn rug en weggaat naar de buitenplaats. Wie is het? Is het een mens of een spook? En wat draagt hij? En waarom gaat hij naar de buitenplaats? Maar terwijl ik denk nog bezorgd over deze dingen nadenk, keert dat mens of dat spook weer terug van de buitenplaats. Ik kijk door een spleet van de poort: Hij draagt niets meer en niet meer gaat hij traag. Nu gaat hij voorbij voor onze voorraadkamer. Hij schijnt zich naar de huiskamer te haasten. Ik aanschouw hem een poosje, vervolgens open ik voorzichtig de poort, en zonder enig geluid ga ik uit onze voorraadkamer. Maar waar ik ook de huiskamer bereik, dat mens is reeds bij de eetsofa (ja niet vertaald, onbekend). Ik echter richt mijn oor naar de deur van de eetkamer. Vervolgens bereiken mij zonderlinge geluiden: rrrr, rrrr, rrrr, en ik hoor weer dat van zonderlinge geluiden en weer.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:09
zozze
zozze is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ik zie een menselijke gestalte, die iets groots draagt op zijn rug en weggaat naar de buitenplaats. Wie is het? Is het een mens of een spook? En wat draagt hij? En waarom gaat hij naar de buitenplaats? Maar terwijl ik denk nog bezorgd over deze dingen nadenk, keert dat mens of dat spook weer terug van de buitenplaats. Ik kijk door een spleet van de poort: Hij draagt niets meer en niet meer gaat hij traag. Nu gaat hij voorbij voor onze voorraadkamer. Hij schijnt zich naar de huiskamer te haasten. Ik aanschouw hem een poosje, vervolgens open ik voorzichtig de poort, en zonder enig geluid ga ik uit onze voorraadkamer. Maar waar ik ook de huiskamer bereik, dat mens is reeds bij de eetsofa (ja niet vertaald, onbekend). Ik echter richt mijn oor naar de deur van de eetkamer. Vervolgens bereiken mij zonderlinge geluiden: rrrr, rrrr, rrrr, en ik hoor weer dat van zonderlinge geluiden en weer.
THANX!!!!!!!! *kusjuh geef*

Oud 28-01-2002, 20:13
^AmArU^
^AmArU^ is offline
np
volgende keer zelf doen he!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten