Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2008, 16:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hallo.

Ik heb een hele dunne, kwetsbare huid. Dat is niet alleen vervelend omdat ik overal huidplooien heb (nek, decollete, armen, buik) maar vooral ook omdat hij dus echt extreem kwetsbaar is. Als ik over de huid onder mijn borsten wrijf, laat ik een spoor van bloeduitstortingen achter. En dan hoef ik echt niet extreem hard te wrijven, ongeveer zo hard als wanneer je je hoofdhuid masseert.
Mijn huid is echt niet droog ofzo en ik vind het best vervelend, want die bloedplekken onder mijn borsten zijn heel pijnlijk en als ik aan mijn voeten krab, liggen die ook meteen open. Daardoor zit ik ook onder de littekens.
Is dit een vitaminetekort ofzo? Is er iets aan te doen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 16:55
Verwijderd
Vitamine E dacht ik, maar sowieso zou je de oorzaak ook moeten kunnen vinden, gebruik je bepaalde geneesmiddelen? Heeft familie het ook?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 16:55
handschoen
handschoen is offline
Hm geen idee eigenlijk... Wel vervelend zeg!

Ik weet niet of je ergens een tekort aan hebt, maar volgens mij is omega 3 (visolie) wel goed voor de huid.

Maar ik zou eigenlijk gewoon eens naar de huisarts gaan, want het klinkt inderdaad wel een beetje extreem..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 16:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, mijn moeder heeft ook niet echt een stevige huid (ook veel huidplooien in haar hals en op haar armen enzo), maar ik weet niet of zij ook bloeduitstortingen heeft en of het zo snel opengaat. Ik zal het aan haar vragen en inderdaad misschien even naar de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 17:15
Pluis
Pluis is offline
bloeduitstortingen zijn geen goed teken. tegen wrijven horen je huid en de vaten eronder normaliter gewoon te kunnen. hier zit zeer waarschijnlijk een andere aandoening onder. Dat kan een tekort in je voedsel zijn, maar ook misschien wel iets heel anders.

ik zou naar de huisarts gaan als ik jou was, want dit hoort niet.
Oud 05-08-2008, 18:54
Verwijderd
Van normale aanrakingen hoor je geen bloeduitstortingen te krijgen Ik zou ook echt naar de huisarts gaan hiermee, want 't klinkt niet goed. (En als 't een simpel vitaminetekort is, dan kom je daar via de huisarts ook achter, ik zou hier niet zelf mee gaan experimenteren.)
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 19:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Helen die wondjes die je bv. door krabben aan je voet krijgt snel? Ik zou inderdaad zoals de meesten zijn langs de huisarts gaan want dit kunnen verschillende dingen zijn. 'Simpel' vitaminetekort of een aandoening die met een bepaald medicijn goed te behandelen is, maar ook naardere ziekten.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2008, 11:09
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja, de wondjes helen wel snel.

Ik ga van het weekend wel even langs de huisarts.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten