Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2002, 21:06
Tampert
Tampert is offline
n.a.v. enkele opmerkingen in dit topic boorelt er een vraag bij me op.

Wat is er mis met Necrofylie? Mensen bevredigen zich met dode mensen. Gezien het feit dat de persoon waar je je mee bevredigt dood is kan het gezien worden als een object Met objecten mag je ongestraft seks hebben dus met lijken ook. Verder hebben lijken geen bewustzijn en doe je ds niets aan de waardigheid van het lijk door ermee onder de Ospreekwoordelijke) dekens te duiken.
Oud 19-06-2002, 21:12
Thutshui
Thutshui is offline
Een lijk is geen object, een lijk is een stoffelijk overschot van een persoon waar mensen waarde aan hechten, dat is niet is wat je als object mag zien...
Oud 19-06-2002, 21:17
Lindansje
Lindansje is offline
Offtopic (ik kan het niet laten ): het is necrofilie.

Ontopic: Ik vind het niet van respect betuigen als je een overleden persoon gebruikt voor je eigen genot. Ik denk ook niet dat je een overledene als object kunt beschouwen. Voor de nabestaanden is het werelden meer dan een object. Ik denk sowieso dat de meeste mensen ook een onbekende dode niet kunnen beschouwen als object. En waarom niet? Omdat het lichaam een leven heeft geleid. Het heeft mensen omhelsd, het heeft gepraat, gelachen. De geest (als je het zo wilt noemen) is misschien wel weg uit een dood lichaam, maar het lichaam blijft het huis van een geest waar ongetwijfeld mensen van hebben gehouden.
Oud 19-06-2002, 21:27
ganralph
ganralph is offline
tijdens een 'discussie' die ik laatst had, kwam de (misschien beetje vreemde) vraag naar boven of necrofilie ook onder zelfbevrediging valt...???
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:28
ganralph
ganralph is offline
verder vind ik het trouwens walgelijk en zie ik dode mensen niet als objecten...

met een beetje respect doe je dat dus niet...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:29
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
ganralph schreef:
verder vind ik het trouwens walgelijk en zie ik dode mensen niet als objecten...

en geen respect voor dieren? je mag je zomaar laten bevredigen door een dier?

Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:34
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
ganralph schreef:
tijdens een 'discussie' die ik laatst had, kwam de (misschien beetje vreemde) vraag naar boven of necrofilie ook onder zelfbevrediging valt...???
als jij dode mensne niet als objecten ziet is het geen masturbatie

als je ze ziet als objecten is het wel masturbatie

imho ligt de waarheid in het midden, de ander dient enkel als opwindmiddel, heeft geen actieve rol is de bevrediging, aan de andere kant blijft het een mens

het is een beetje als een peepshow/stripact etc. denk ik. De bevredigde wordt niet actief betrokken door het 'opwindmiddel' (oneerbiedig, maar het is wel duidelijk hoop ik), maar kan toch niet zonder het opwindmiddel

*gaat hier nog verder over nadenken*
Oud 19-06-2002, 21:35
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:

zegt hij ergens dat hij dat wél acceptabel vindt?
Oud 19-06-2002, 21:36
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
ganralph schreef:

je kunt respect hebben voor lichaam of geest. Als je gelooft in de mens als de geest in het lichaam zul je er geen moeite mee hebben het dode lijk (dubbelop) te beschouwen als een object.

Trouwens komkommers worden door sommigen ook gezien als een object waarmee bepaalde seksuele handelingen kunnen worden uitgevoerd...

Citaat:

Een lijk is geen object, een lijk is een stoffelijk overschot van een persoon waar mensen waarde aan hechten, dat is niet is wat je als object mag zien...
Respect voor nabestaanden is wel een goed argument om het niet te doen. Maar dan doe je het dus eigenlijk voor de nabestaanden. Als je snapt wat ik bedoel
Oud 19-06-2002, 21:36
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:

*heeft vaak meer respect voor dieren dan voor mensen* maar da's een andere discussie...

met dieren kan wat mij betreft ook echt niet hoor!!!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:37
Thutshui
Thutshui is offline
Citaat:
Tampert schreef:
Respect voor nabestaanden is wel een goed argument om het niet te doen. Maar dan doe je het dus eigenlijk voor de nabestaanden. Als je snapt wat ik bedoel
Klopt, ik snap je
Oud 19-06-2002, 21:40
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Tampert schreef:

je kunt respect hebben voor lichaam of geest. Als je gelooft in de mens als de geest in het lichaam zul je er geen moeite mee hebben het dode lijk (dubbelop) te beschouwen als een object.
maar ook als je het lichaam slechts als behuizing van de geest ziet, is het waardevol en respectwaardig (bestaat dat woord ), juist omdát het de behuizing is geweest van een geest

als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 19-06-2002, 21:42
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

zegt hij ergens dat hij dat wél acceptabel vindt?
deze vraag was niet zozeer op hem gericht, maar op de mensen die vinden dat je geen oordeel mag geven op het feit of iemand zich laat bevredigen door een beest...en de argumenten daarbij.

sloeg dus op die animal seks topic...
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:42
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
ganralph schreef:

*heeft vaak meer respect voor dieren dan voor mensen* maar da's een andere discussie...

met dieren kan wat mij betreft ook echt niet hoor!!!
nogmaals deze vraag was niet specifiek aan jou gericht(mijn fout)
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:43
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:

deze vraag was niet zozeer op hem gericht, maar op de mensen die vinden dat je geen oordeel mag geven op het feit of iemand zich laat bevredigen door een beest...en de argumenten daarbij.

sloeg dus op die animal seks topic...
ok sorriej
Oud 19-06-2002, 21:56
Verwijderd
voor je het weet eten de wormen ook aan je lul
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 21:58
robijnbeertje
robijnbeertje is offline
bah wat akelig te vies voor woorden dit onderwerp uhwwww
Oud 19-06-2002, 22:25
whizzer
whizzer is offline
Ik wordt al kotsmisselijk als ik er aan denk, ik snap uberhaupt niet dat dit soort mensen bestaan.
Oud 19-06-2002, 22:34
owlbeer
owlbeer is offline
Tis wel een interessante stelling. Ik kan me voorstellen dat mensen die zelf necrofiel zijn het zou weg redeneren (no offence ). Maja het blijft het lichaam wat toebehoort aan een ander (ook is diegene dood) en je hebt het recht niet om dat te bezitten.
Zodra je wettelijk eigenaar bent staat het je volgens mij vrij om met het lijk te doen wat je wilt.

Offtopic: Anyways kan het me altijd moeilijk voorstellen dat dit sommige mensen aantrekt, je kan het volgens mij beter doen met een WARM levend iemand die lekker meedoet
Oud 19-06-2002, 22:36
owlbeer
owlbeer is offline
interessant topic trouwens
Oud 20-06-2002, 02:30
Verwijderd
Ontzettend smerig en ziek. Diegene was iemands vader/moeder/tante/oom/opa/oma/dochter/zoon/broer/zus... you get the point. Het is respectloos en ziek. Niet alleen voor de nabestaanden maar ook tegenover diegene die ooit geleefd heeft. Ik vind zolang iemand (ook dieren) niet kan zeggen dat hij/zij het wil doen, je er ook niet aan mag komen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 12:25
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

maar ook als je het lichaam slechts als behuizing van de geest ziet, is het waardevol en respectwaardig (bestaat dat woord ), juist omdát het de behuizing is geweest van een geest

als je begrijpt wat ik bedoel
Waardig en respectvol

Vind het afgrijselijk. Ik vermoedt dat het clubje mensen dat het niet erg vind om zich na hun dood te laten nemen bijzonder klein is.
Verder denk ik dat necrofielen alleen mannen kunnen zijn, weet anders iemand hoe een vrouw zich met een lijk kan bevredigen?
Alleen al voor de nabestaanden kun je zoiets niet doen. Zij hebben recht op het lichaam (en ook plichten natuurlijk zoals begrafenis regelen) en zullen het in 99,99999999% van de gevallen niet toestaan dat er zoiets met het lichaam van de geliefde persoon in kwestie gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:19
DeadHearT
DeadHearT is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:

Waardig en respectvol

Vind het afgrijselijk. Ik vermoedt dat het clubje mensen dat het niet erg vind om zich na hun dood te laten nemen bijzonder klein is.
Verder denk ik dat necrofielen alleen mannen kunnen zijn, weet anders iemand hoe een vrouw zich met een lijk kan bevredigen?
Alleen al voor de nabestaanden kun je zoiets niet doen. Zij hebben recht op het lichaam (en ook plichten natuurlijk zoals begrafenis regelen) en zullen het in 99,99999999% van de gevallen niet toestaan dat er zoiets met het lichaam van de geliefde persoon in kwestie gebeurt.
necrofielen hebben niet altijd sex met het gehele dode lichaam....

vrouwen zouden dus best een hand of arm kunnen afnemen zich daarmee bevredigen, in veel gevallen gaat het bij necrofielen niet zo erg om welk lichaamsdeel het is waarmee ze de seks beleven maar meer om het feit dat het dus dood is...

kweet het. het klinkt ziek...maar ut gebeurt
Oud 20-06-2002, 14:32
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Als iemand een necrofiel is...tsja....hun keuze niet de mijne.

Ik vind het ronduit te walgelijk voor woorden imho.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:42
HeerVanHasselt
HeerVanHasselt is offline
Citaat:
DeadHearT schreef:

necrofielen hebben niet altijd sex met het gehele dode lichaam....

vrouwen zouden dus best een hand of arm kunnen afnemen zich daarmee bevredigen, in veel gevallen gaat het bij necrofielen niet zo erg om welk lichaamsdeel het is waarmee ze de seks beleven maar meer om het feit dat het dus dood is...

kweet het. het klinkt ziek...maar ut gebeurt
Ze zagen er dan bijvoorbeeld een hand vanaf en gaan daar mee aan de slag?? Die mensen zijn onbegrijpelijk
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 14:50
Verwijderd
tenminste true goffik.....
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 15:48
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
HeerVanHasselt schreef:

Waardig en respectvol
nee zo bedoelde ik het niet

ik bedoelde dat het lichaam waardevol is en gerespecteerd hoort te worden, ook als je het enkel ziet als huis van de geest
Oud 20-06-2002, 16:27
Verwijderd
Tis gewoon ziek, en idd er zijn mensen die van die persoon gehouden hebben. Denk je dat die het prettig vinden als het lichaam van hun geliefde/vriend/familie zo onteerd wordt?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 16:33
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Tis gewoon ziek, en idd er zijn mensen die van die persoon gehouden hebben. Denk je dat die het prettig vinden als het lichaam van hun geliefde/vriend/familie zo onteerd wordt?
zoals al eerder gezegd is... dan zou je het laten voor de nabestaanden

het ging erom waarom jhet respectloos is voor het lijk zelf
Oud 20-06-2002, 17:21
TyZZel
TyZZel is offline
Hmz ik vind het erg ziek, ik zie een dood persoon niet als object...omdat het net als jij ooit geleefd heeft. Ik vind het dan bijna eerder verkrachting, omdat die andere persoon niets kan zeggen en er niets mee kan doen en jij je genot lekker op diegene aan het uitoefenen bent, terwijl diegene in het echt misschien anders nee zou zeggen....
Oud 20-06-2002, 18:50
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Ontzettend smerig en ziek. Diegene was iemands vader/moeder/dochter/zoon/broer/zus... you get the point. Het is respectloos en ziek. Niet alleen voor de nabestaanden maar ook tegenover diegene die ooit geleefd heeft. Ik vind zolang iemand (ook dieren) niet kan zeggen dat hij/zij het wil doen, je er ook niet aan mag komen.
Helemaal mee eens!

Ik snap niet dat mensen daar sowieso behoefte aan kunnen hebben!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:01
AngelInDisguise
AngelInDisguise is offline
misschien een beetje offtopic ofzow maar ik was wel ff benieuwd he, je kunt jezelf toch niet met een mannelijk lijk bevredigen jah met zijn vingers misschien maar ik bedoel z'n willy kan toch niet meer stijf worden? * nee ik ben niks van plan * ben gewoon benieuwd
Oud 20-06-2002, 19:29
Bracke
Bracke is offline
Je moet er enkele keren op blazen, misschien komt ie recht..
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Lindansje schreef:

zoals al eerder gezegd is... dan zou je het laten voor de nabestaanden

het ging erom waarom jhet respectloos is voor het lijk zelf
Zoveel had ik nog niet gelezen

Maar goed, dat lijk is een persoon geweest. Ik zou niet willen dat iemand MIJN lijk later gaat lopen verkrachten, ookal merk ik er niks van. Het idee alleen al... En ik denk dat de meeste mensen er zo over denken. Dan moet je daar toch respect voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:17
Verwijderd
offtopic: gadverdamme, lijkt me gewoon ranzig

ontopic: ik denk niet dat je dat zomaar zou mogen doen... stel nou dat jou vader/moeder/broer/vriendin/enz sterft en een of ander persoon bevredigt zich daarop, denk niet dat je dat fijn zou vinden.
ik zou het trouwens ook niet fijn vinden als iemand met mijn lijk iets zou doen terwijl ik het niet gewild zou hebben... merk je misschien nix van als je dood ben, maar lijkt me tog niet prettig.
en misschien merk je het wel, weet jij veel wat er na de dood met je "ziel" gebeurt... (niet dat ik in leven na de dood geloof ofzo, maar tog)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 20:39
Verwijderd
het is bah.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 09:59
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Ontzettend smerig en ziek. Diegene was iemands vader/moeder/tante/oom/opa/oma/dochter/zoon/broer/zus... you get the point. Het is respectloos en ziek. Niet alleen voor de nabestaanden maar ook tegenover diegene die ooit geleefd heeft. Ik vind zolang iemand (ook dieren) niet kan zeggen dat hij/zij het wil doen, je er ook niet aan mag komen.
stel dat degene die het doet, de levenspartner of wat mij betreft familie was van de overledene...
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 12:59
Built to last
Built to last is offline
Bestial necrofilia is
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 13:20
Nate
Nate is offline
Stel nou, dat mijn vriendin overlijdt... Mag ik dan na d'r dood geen sex meer met 'r hebben? Waarom niet, dat hadden we vantevoren toch ook? Als ze ook maar iets om me gaf dan gunt ze me dat heus wel

Ik bedoel, ik moet er zelf niet aan denken, maar je kunt wellicht het beste kijken naar de staat van zo'n persoon vóór diens dood. Als het dan goed was geweest, dan erna ook vind ik. Helaas gaat necrofilie in 't dagelijks leven meer gepaard met moord.
Oud 21-06-2002, 13:46
TefnachT
TefnachT is offline
Ik denk dat het geile aan necrofilie is dat je de totale macht hebt over iemands lichaam ofzow.... maarre vraag dan of je vriendin ff dood wil spelen

respectloos vind ik het
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:35
TefnachT
TefnachT is offline
toch of is het iets anders?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:44
Verwijderd
Mmm...het is maar de vraag wat je ziek noemt. Het is geen natuurlijk behoefte, dat is iets wat wél vaststaat. Maar om het nou meteen ziek te noemen...hedendaagse, bekrompen mensen staan altijd meteen klaar om iets 'ziek' te noemen als het niet binnen hun keurig rechte maatschappelijke vierkantje past. Dat kan ik niet uitstaan.

Laten we even ervanuitgaan dat het geen familie van je is en je de overledene niet kent: je jat gewoon een lijk uit een mortuarium. Wat is er dan mis met necrofilie? Ok, het is lullig omdat de nabestaanden hem of haar opgebaard willen zien maar goed, stel dat dat al gebeurd is. Dan zien ze daarna niks meer...niemand controleert of het lijk in de kist of in de oven ligt. Het kan net zo goed bij iemand thuisliggen. Er is dus niemand die het lijkt mist en de necrofiel kent het lijk niet. Dan moet-ie het toch zelf weten? Op zich is daar niks mis mee...het feit dat het 'niet hoort' vind ik maar een zwak argument, niet iedereen heeft dezelfde normen over wat hoort en wat niet.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 20:47
TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
nare man schreef:
*BLAAT*
Ik vind het niet echt ziek. Zolang het maar bij een fantasie blijft.
Het jatten van een lijk gaat me te ver.

Nare Man: zou jij het prettig vinden als je moeder is overleden en dat ze dan word gestolen en geneukt door een necro???

Ga toch weg man met je zo genaamde neutrale kijk
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 22:25
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
nare man schreef:
...Ik ben het niet eens met de anderen...
Hm ja, dat snap ik wel. Wat het is, denk ik.. Je wilt zeker ook niet hebben dat je zelf wordt verkracht na je dood. Vandaar dat men liever niet heeft dat het bestaat.

Bovendien denk ik dat een necrofiel niet op dooien valt. Een dooie heeft geen karakter, en je hebt volgens mij minstens een karakter nodig om op iemand verliefd te worden (je wordt toch ook niet op een plant verliefd?) Er kan trouwens ook op geen enkele wijze sprake zijn van bijv. emotionele bevrediging, wat je wel kunt vinden in hetero, homo en pedofiele relaties.

Ik denk dat een dode gebruikt wordt als een gebruiksvoorwerp en niet als geliefde. Dan kun je beter een levenloos voorwerp pakken. Dan wel een voorwerp waar anderen geen emotionele waarde aan hechten, dus niet met een erfstuk bijvoorbeeld
Oud 21-06-2002, 22:37
windowlicker
windowlicker is offline
Nu zitten jullie hier wel steeds te praten over respect e.d. en het heeft een leven geleden. Maar denk es na: seks met een lijk ?!?
Dat is toch gewoon helemaal sick ?!? Een lijk, denk es na.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 22:42
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
windowlicker schreef:
Nu zitten jullie hier wel steeds te praten over respect e.d. en het heeft een leven geleden. Maar denk es na: seks met een lijk ?!?
Dat is toch gewoon helemaal sick ?!? Een lijk, denk es na.
1) het is: het heeft een leven geleidt (hoewel jouw fout toch op sommige lijken van toepassing is)

2) geweldig te zien hoe jij openstaat voor dingen die je niet kent

3) je hebt me overtuigd met je indrukwekkende argumentatie... je hebt gelijk, het is sick

en misschien moet jij eens nadenken voor je op verzenden klikt
Oud 21-06-2002, 22:50
windowlicker
windowlicker is offline
Ik snap het wel wat dat respect enzo. Maar ik bedoel te zeggen dat iedereen alleen maar daarover kan praten en alsof dat het enige argument is om necrofilie sick te noemen. Maar als je es nagaat, dat het een lijk is. Dan krijg je gewoon "kotsneigingen".
Sorry hoor, maar geleidt is ook niet goed.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 22:52
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
windowlicker schreef:
Ik snap het wel wat dat respect enzo. Maar ik bedoel te zeggen dat iedereen alleen maar daarover kan praten en alsof dat het enige argument is om necrofilie sick te noemen. Maar als je es nagaat, dat het een lijk is. Dan krijg je gewoon "kotsneigingen".
er zijn ook mensen die 'kotsneigingen' krijgen bij het idee om seks te hebben met iemand van het andere geslacht
Oud 21-06-2002, 22:59
windowlicker
windowlicker is offline
Kinderen van 8 misschien, welke nog meer kan jij bedenken ?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 23:00
windowlicker
windowlicker is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

er zijn ook mensen die 'kotsneigingen' krijgen bij het idee om seks te hebben met iemand van het andere geslacht
Maar, jij vindt necrofilie wel kunnen? Want je loopt het wel de hele tijd te beschermen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten