Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2008, 11:18
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hoi,

Ik heb nu een 6 maanden oude kitten, en een 5 maanden oude kitten in huis. Druk aan het spelen en aan het rennen, maar nu valt mij op dat de 5 maanden oude kitten (Een Noorse boskat), helemaal niet hijgt/buiten adem is... De 6 maanden oude kitten (Ook een Noorse Boskat) wel....

Het is een kater, maakt soms met lopen een wat kreunend/piepend geluid en als hij een stukje gerend heeft is hij compleet buiten adem. Hij hijgt dan met zijn tong naar buiten, zoals een hond dat ook doet. Echter heb ik dit in alle jaren dat ik katten heb, nog nooit eerder gezien.

Wat is het? Hoort het? Of kan ik er beter even naar laten kijken?

Bedankt!
Oud 30-08-2008, 11:40
Verwijderd
Eén van mijn katten deed dat ook eens nadat ze als kitten een uur lang woest had gespeeld met een speelgoedmuis aan een touwtje. Ik schrok er wel even van, dat zie je idd niet vaak bij een kat. Maar het betekent idd gewoon dat hij totaal uitgeput is, waarschijnlijk omdat een kitten zijn vermoeidheid negeert omdat het spelen té leuk is zeg maar. Gewoon even laten uitrusten dan. Maar het lijkt me niet goed als een kat al zó afgepeigerd is na een klein stukje rennen, dus als hij het vaak heeft en ook bij kleinere/kortere inspanningen zou ik wel even met de DA bellen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 11:56
Mariekje*
Mariekje* is offline
Blij te horen dat het in ieder geval wel eens vaker voor komt. Het is echt geen gezicht, vooral omdat de andere kitten nergens last van lijkt te hebben.

Hij heeft er ook wel eens last van bij kleine/lichte inspanningen, en dat baarde me hoe dan ook al enige zorgen. Zag net wel dat zijn linker neusgat een soort van 'afgesloten' is, met witte prutjes. Dus vanmiddag maar even bellen met de dierenarts, want dat kan natuurlijk ook al (een deel van) het probleem verklaren.

Dank voor je reactie.
Oud 30-08-2008, 12:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Katten hebben van nature een nogal beperkt uithoudingsvermogen. En tja, ook onder katten zijn er nu eenmaal types die niet precies weten wanneer ze moeten stoppen of hoe signalen van het lichaam op te vatten.
Reageren

Regels voor berichten