Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2008, 16:12
Balance
Balance is offline
Dit probleem speelt al ruim een jaar, maar wordt nu ineens wel heel vervelend

Ik heb bijzonder snel blaren op mijn voeten. Met name de binnenkant van de voeten, de kleine teen en in het bijzonder achter op m'n hiel/enkel is er gevoelig voor.

Het type schoen dat ik draag maakt niet uit. Ik heb 2 paar laarzen, ballerina's, gewone gympen en degelijke lage schoenen. Voor alle vijf geldt dat een dag er op lopen resulteert in grote open wonden, bij 3 paar schoenen is zelfs 10 minuten al te veel.

De schoenen zijn allemaal aangemeten in orthopedische schoenwinkels en passen dus goed en zijn ook van goede kwaliteit. Maar dit is dus waardeloos..

Tips, ervaringen en oplossingen zijn allemaal welkom!
Oud 05-09-2008, 16:51
Flijn
Flijn is offline
Ik heb zelf niet zo gauw blaren, alleen als ik ga hardlopen. De schoenen die ik daarbij draag passen net als bij jou gewoon goed, maar ik heb gemerkt dat goede (sport)sokken een heel verschil kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 17:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb zelf niet zo gauw blaren, alleen als ik ga hardlopen. De schoenen die ik daarbij draag passen net als bij jou gewoon goed, maar ik heb gemerkt dat goede (sport)sokken een heel verschil kunnen maken.
Mijn sokken zijn gewoon katoenen sokken. Alleen bij de balerina's heb ik van die halve sokjes aan. Sportsokken maken de schoen denk ik wel erg krap en staan bovendien niet heel charmant in een lage schoen, maar ik zal het wel in gedachten houden.
Oud 05-09-2008, 19:37
Rehab
Rehab is offline
ik weet niet of je wel eens producten van compeed hebt gebruikt, maar bij mij helpt die anti blaren stick heel goed..
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 08:34
Verwijderd
Hier staan wel wat tips
http://www.tweevoeter.nl/blaren.php#...%20wandeltocht
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 17:19
fractuur
fractuur is offline
Herkenning. Alles wat ik aantrek (duur, goedkoop, laars of ballerina) zorgt voor blaren. Als ik nieuwe schoenen heb kan ik er nog geen halve dag op lopen en daarom tape (of pleister, ligt aan de hoeveelheid blaren..) ik in het begin mijn voet en als de schoenen zijn uitgelopen heb ik er geen last meer van. Daar kan veel tijd overheen gaan, maar goed. Het is het enige wat bij mij tot nu toe werkt.

Blarenpleisters heb ik ooit wel geprobeerd, maar meestal heb ik mijn voet al kapot gelopen en dan werkt het averechts.
Oud 06-09-2008, 18:24
duivelaartje
duivelaartje is offline
Tape (te koop bij sportzaken enzo) doen op de plekken waar snel blaren ontstaan. Maar dat werkt eigenlijk alleen met kleine drukplekjes zoals op je kleine teen en als je bv. wat hardere steunzolen hebt. Lastig probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 12:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Tape (te koop bij sportzaken enzo) doen op de plekken waar snel blaren ontstaan. Maar dat werkt eigenlijk alleen met kleine drukplekjes zoals op je kleine teen en als je bv. wat hardere steunzolen hebt. Lastig probleem.
Hmm wat maken die steunzolen precies uit? Want ik heb wel steunzolen, heeft het daar verband mee?

En vaker gaan intapen moet dan maar. Momenteel draag ik ook soms een verbandje, maar dat is meestal als de blaren er al zijn en mijn pleisters slecht blijven zitten. Dan helpt het verbandje iets, maar lang niet voldoende.
Oud 07-09-2008, 12:26
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hmm wat maken die steunzolen precies uit? Want ik heb wel steunzolen, heeft het daar verband mee?

En vaker gaan intapen moet dan maar. Momenteel draag ik ook soms een verbandje, maar dat is meestal als de blaren er al zijn en mijn pleisters slecht blijven zitten. Dan helpt het verbandje iets, maar lang niet voldoende.
Hm, hoeft niet hoor met je steunzolen. Maar ik merk sporten dat hij soms wat drukt aan de binnenkant van m'n voet (ik heb daar ook juist de versteviging nodig, ook al loop ik er al maanden niet op, oeps ). Een vriendin van mij die veel hardloopt heeft hetzelfde en het schuurt daar een beetje. Maar op andere delen van je voet zou je er geen last van moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 14:48
Verwijderd
Misschien dat het helpt als je als je thuis bent op blote voeten loopt? Dan krijgen ze wat meer lucht en kan de huid wat herstellen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 15:06
rare kwast
rare kwast is offline
je voeten een aantal weken iedere ochtend en avond insmeren met kampferspiritus

Regels voor berichten