Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
het enige wat ik wilde zeggen is dat het niet goed is als er beestjes in de kooi zitten. spekkie zegt niks over beestjes buiten de kooi en wel iets over niet goed schoonmaken, dus een verband is dan snel gelegd. wil je die beestjes niet hebben (wat mij nuttig lijkt voor het welzijn van het konijn, aangezien een konijn vast niet zo goed met zijn huisgenootjes/nieuwe huisdiertjes kan omgaan), zorg dan gewoon dat de kooi schoon wordt en blijft. beter voorkomen dan genezen. en de dierenarts is er ook voor advies en informatie, dus bellen lijkt me helemaal geen slecht plan, aangezien parasieten ook tot zijn werkvlak behoren. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Met een cm lijken ze me wat groot voor 'standaard' parasieten in een k'nien.
Het zou kunnen, maar als je het idd even niet hebt schoongemaakt denk ik dat ze gewoon ingetrokken zijn. Gewoon in de gaten houden; het zijn vast gewoon torretjes ofzo; mogelijk larvale vorm als ik het kopje van het linkbeestjesbeestje zie. Uiteindelijk is het zomer, vleigende beestjes komen kooi binnen, vinden groot pluizig dier dat ze van een (voor hun) aangename leefomgeving voorziet en besluiten te blijven. Je zou hooguit die foto door kunnen mailen naar je dierenartsenpraktijk (of uitprinten/meenemen) waarschijnlijk kunnen zij het wel ter plekke zien. En als er wel wat aan de hand is, kan je meteen een afspraak maken ![]() /Ja, ik hier. |
![]() |
|
Ik vind de foto niet helemaal duidelijk om te determineren maar ik kan wel zien dat ze geen hoofd hebben (dat betekend dat het geen kever-achtig beest is). Het is blijkbaar een insect (want het is geen spinachtige of pissenbed) met een volledige gedaanteverwisseling dat geen duidelijke kop heeft.
Ik denk dat het een soort vlieg (diptera) is. En ik vermoed dat ze leven van het enigsinds vochtige hooi dat in de kooi ligt. Ik kan niet zeggen of het specifiek goed of slecht voor het konijn is, alleen. Ze lijken iig hier op: ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Bezig een absurd verhaal te schrijven in losse stukjes trophus | 1 | 23-12-2007 08:26 | |
Flora & Fauna |
Hond heeft vreemde "wond" Poor twisted me | 8 | 18-08-2006 20:47 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Vreemde practica Miess | 16 | 18-03-2003 17:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
asperger-syndroom niemand | 26 | 03-02-2002 14:40 | |
ARTistiek |
Ben bezig met een verhaaltje MilieuGaatVoor | 0 | 26-11-2001 15:30 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
ontdekking van het vreemde lieke mas | 0 | 25-04-2001 14:34 |