Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
- Dual ISDN (128kbit) maar da's niet echt een oplossing, het is wel twee keer zo snel maar je betaalt ook twee keer zoveel telefoonkosten.
- kabel. Hopelijk zit je in een regio waar ze @home hebben, anders moet je met chello genoegen nemen. Met @home kun je snelheden van plm 350 k/s halen, chello maximaal ergens rond de 180. Abonnement ligt rond de 100 piek per maand met eenmalig 150 piek installatiekosten. - ADSL (als het daar leverbaar is, check www.mxstream.nl voor een postcodecheck). Je hebt 2 varianten: eentje met 512kbit down en 64kbit up, en eentje met 1mbit down en 256kbit up. De "langzame" variant kost 99 gulden per maand, de "snelle" 175 per maand. Je bent rond de 250 gulden installatiekosten kwijt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dual isdn is niet de oplossing, daar was ik al achter, en kabel hebben wij hier niet in het buitengebied, en asdl al helemaal niet, klote zooi. Wij hebben wel sateliet? kan ik daar niets mee? en we thuis 5 computers kan ik dan geen netwerkje maken, dat heel snel gaat. bv op school het netwerk gaat echt heel snel met downloaden. [Dit bericht is aangepast door scooterman (11-04-2001).] |
![]() |
|
![]() |
Kijk anders eens op www.bysky.nl
BySky levert internetdiensten per satelliet; althans, de downstream. De upstream zal nog steeds via een (isdn)modem moeten gaan. [edit] tikfoutje [/edit] [Dit bericht is aangepast door basic (11-04-2001).] |
![]() |
|
Verwijderd
|
De reden dat je op school heel snel kunt internetten is inderdaad dat er een dikke ATM-lijn (of iets vergelijkbaars) ligt. En dan is 2mbit nog heel bescheiden, een @Home verbinding is sneller dan dat. Bij mij op de uni Nijmegen liggen er geloof ik 4 80-mbit lijnen...maar da's dan wel voor de hele campus
|
![]() |
|
heb je veel geld? ja? ok: neem dan T3.
![]() Dat zijn 3 T1 lijnen, met een abbo. Kom je tegen de 40.000,- gulden (!) per MÁÁÁÁND. En dan heb je de downstream en upstream nog niet eens. Dat kosste geloof ik 0.01 cent per bit, dus per MB = 0.01 × 10.000... ![]() dit is tuurlijk maar een geintje, dit kan namelijk helemaal niet als particulier... ...<edit>stomme tiepvout</edit>... [Dit bericht is aangepast door S (11-04-2001).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
T1 = 1,544Mbps 4 x T1 = T2 7 x T2 = T3 6 x T3 = T4 T3 is dus 28 x T1 = 43 Mbps. Verder voor ons niet boeiend omdat we hier toch geen Tx hebben. De meeste scholen werken met huurlijnen, en ze kunnen vand e PTT in princiepe zo veel lijnen krijgen als ze willen hebben. Standaard thuis ISDN2 (2x64kbps) kun je ook als huurlijn krijgen, ISDN32 (32x64kbps = 2,048Mbps = E1) ook. Kost alleen een hoop geld ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
kB/s = kBps = kilobyte per seconde ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het is ook niet zo dat één persoon van zo'n lijn gebruik maakt, maar een hele hoop. Daarom hebben ze die bandbreedte nodig. Als je 500 kabelgebruikers á 1.5mbit per persoon op een backbone zet...dan kom je al snel aan enkele honderden mbit. Dat zijn wel een paar ATM lijnen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
nounou zwak chello ligt op dit moment een internetsnelheid van 900 tegenover 640 van ADSL-KPN!!! |
Advertentie |
|
![]() |
|
http://www.ses-astra.com
38 Mbit/s downstream en 2 Mbit/s upstream ![]() [Dit bericht is aangepast door Octopus (15-04-2001).]
|
![]() |
[QUOTE]Octopus schreef:
[B] http://www.ses-astra.com 38 Mbit/s downstream en 2 Mbit/s upstream ![]() en is dat veel???? |
![]() |
|
![]() |
Als je echt snel wilt internetten moet je gaan naar www.scholieren.com daar kun je zo een stukje software downloaden waarmee je 5x sneller kunt internetten. Ik had eerst tweaks geprobeerd vanl maar dat hielp niet. Met deze programma lukt het wel ik kan snel info opzoeken en ik surf 5 keer sneller volgens speedtest.
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 19-08-2008 om 01:23. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat heb je vandaag niet gewaardeerd? #4 Miekje* | 500 | 18-12-2013 07:34 | |
Software & Hardware |
Welke is beter? Verwijderd | 4 | 01-04-2011 15:55 | |
Software & Hardware |
[draadloos] meerdere connecties, sneller internet? aap777 | 10 | 23-03-2004 16:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Internet voor iedereen Aesar | 13 | 16-06-2003 14:48 | |
Software & Hardware |
Ultrasnel Internetten Gatara | 23 | 11-06-2003 16:00 |