Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2008, 14:24
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
Hoi,

( na laaaaaang afwezigheid hier toch maar ff trug)

Ik wil in nov/dec op vakantie

Echt een soort strand vakantie met misschien wat (culturele) activiteiten. ( ik krijg dit aangeboden , en mag zelf de bestemming bepalen)

Op de 1 of andere manier trek azie me erg aan landen zoals Indonesie, de Fillipijnen, Malaysia enzov..., alleen is de periode nov/dec toch de tijd dat het daar over het algemeen veel regend??

Kan iemand me daar verder bij helpen?
Oud 17-08-2008, 16:51
Larry Flint
Larry Flint is offline
De Seychellen? Is dan wel geen Azie maar Afrika ofzo bij de indische oceaan.

Seychellen Wikipedia

Reiswebsite Seychellen

Lijkt mij wel erg mooi maar ben er nog nooit geweest haha dus weet er verder niet zoveel van.
Oud 17-08-2008, 19:13
palindrome
palindrome is offline
Thailand, met een aantal dagen Phuket oid (strand)
Oud 17-08-2008, 19:39
graafvanessa
graafvanessa is offline
Kijk eens op http://www.landenreizen.nl Dan kun je eerst wat impressies opdoen door het bekijken van video's.

Gr. Vanessa
Oud 19-08-2008, 23:27
No Soup For You
No Soup For You is offline
Nieuw Zeeland.....
Oud 22-08-2008, 13:11
Dith
Dith is offline
De periode november/december is juist absoluut geen regentijd. Regentijd is meer richting augustus/september.
Oud 22-08-2008, 13:31
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Nieuw Zeeland.....
gen slechte keus
cultuur, natuur en ook mooie stranden.

in hoeverre krijg je de reis trouwens aangeboden? NZ/Australië is een stuk duurder dan Azië, dus als het aanbod all-in is...
Oud 23-08-2008, 02:59
No Soup For You
No Soup For You is offline
en anders, kom deze richting op! (usa) qua natuur heb je in dit land alles, zelfs regenwouden, ruige steden, aardige mensen (echt, dat viel me 1000000% mee hier) en een geweldige ervaring. het enige wat je hier echt mist is echt oude cultuur, want het land bestaat pas een paar honderd jaar. middeleeuwe steegje heb je hier dus niet, maar wel oude, gotische catheldralen tussen de glazen hoogbouw (vooral aan de oostkust) maar de natuur hier maakt veel goed. en het kost (vegeleken met de nederlandse prijzen) ook nog geen drol...
Oud 24-08-2008, 11:22
Verwijderd
Ga naar Hainan, China
Oud 24-08-2008, 11:27
Nyawa
De droge tijd op Bali loopt tot en met november, maar zelfs in de regentijd zijn de buien nog vrij gematigd en kun je redelijk wat ondernemen. Bali kent veel mooie stranden én veel cultuur en natuur. Zelf ben ik toen in Sanur geweest, een enigszins toeristisch maar rustig plaatsje met ondiep zeewater en een kalme stroming. Hou je van watersporten als surfen e.d., dan kun je beter naar de westkust. Lombok en de Gili-eilanden schijnen nog veel mooier dan Bali te zijn, maar daar ben ik zelf niet geweest.

Of zoals je al zegt, Maleisië kent ook supermooie eilanden (bijv. Redang, Pulau Lang Tengah) en veel mogelijkheden voor veel culturele uitstapjes. De Thaise eilanden zijn nog een optie, bijvoorbeeld Kho Phi Phi of bij Krabi, maar daar zou je inderdaad wel in de regentijd kunnen vallen, beetje afhankelijk van welk gebied in het land je kiest. Andere opties: Hainan (China); de eilandjes bij Singapore; kustgebieden in Sri Lanka; Goa (India), de Malediven... Mogelijkheden te over. Ik weet niet hoeveel je te besteden hebt, of het nog uitmaakt of de gebieden malariavrij zijn, welke culturen je het meeste interessant vindt, of er nog speciale activiteiten zijn die je wilt ondernemen, of je wilt rondreizen of op één plek blijven, etcetera?
Advertentie

Regels voor berichten