Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-08-2008, 08:03
decc
decc is offline
Ik heb echt al een paar weken lang rode ogen als ik 's ochtends wakker word.

Ben langs de opticien langs geweest en die vertelde dat het geen kwaad kan, komt omdat m'n ogen geen genoeg zuurstof krijgen 's nachts ofzo.

Toch vind ik het ontzettend vervelend, het ziet er niet uit, maar het doet niet echt zeer ofzo. Ik heb ook gelezen dat het door stress kan komen, wat ik mij goed voor kan stellen aangezien ik sinds 2 weken op mezelf woon en net een nieuwe baan heb etc. Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Extra vitaminen slikken of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 08:19
Sade
Sade is offline
Extra vitaminen slikken kan sowieso geen kwaad als je (net) op jezelf woont
Oud 22-08-2008, 09:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben je niet ergens allergisch voor? Huisstofmijt oid en dat je er dan extra last van hebt als je lang in je bed gelegen hebt?
Oud 22-08-2008, 09:22
decc
decc is offline
Citaat:
Ben je niet ergens allergisch voor? Huisstofmijt oid en dat je er dan extra last van hebt als je lang in je bed gelegen hebt?
Ja, ik ben voor ontzettend veel dingen allergisch. Vanaf m'n 1ste levensjaar al van dokter naar dokter, ontzettend veel eczeem / astma etc gehad. Wel min of meer overheen nu, maar nog steeds erg allergisch voor huismijt etc. Ik stofzuig 2x per week (ben alleen, geen dieren, dus zo vies wordt het niet) en heb een speciale hoes tegen huismijt op m'n bed.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 09:59
Anika
Citaat:
Ja, ik ben voor ontzettend veel dingen allergisch. Vanaf m'n 1ste levensjaar al van dokter naar dokter, ontzettend veel eczeem / astma etc gehad. Wel min of meer overheen nu, maar nog steeds erg allergisch voor huismijt etc. Ik stofzuig 2x per week (ben alleen, geen dieren, dus zo vies wordt het niet) en heb een speciale hoes tegen huismijt op m'n bed.
Je moet ook zeker elke week wel een keer dweilen en nat stof afnemen. Althans, dat is in ieder geval bij mij zo, als ik dat niet doe krijg ik al snel last van m'n allergie.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 10:12
decc
decc is offline
Citaat:
Je moet ook zeker elke week wel een keer dweilen en nat stof afnemen. Althans, dat is in ieder geval bij mij zo, als ik dat niet doe krijg ik al snel last van m'n allergie.
Ja uiteraard, dat doe ik ook
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 10:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hoezen ook minstens twee keer per jaar op zestig graden wassen en je beddengoed elke week. Had je eerder nooit last van rode ogen? Wellicht hooikoorts anders?
Oud 22-08-2008, 10:34
decc
decc is offline
Citaat:
Je hoezen ook minstens twee keer per jaar op zestig graden wassen en je beddengoed elke week. Had je eerder nooit last van rode ogen? Wellicht hooikoorts anders?
Ze zijn zoiezo ontzettend gevoelig, had d'r wel is last van maar nu is het echt structueel elke ochtend . Ik was idd ook alles minstens 1 keer per week, ik ben wat dat betreft echt hygienisch. Moet ook wel met mijn gezondheid
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 11:08
ganralph
ganralph is offline
ventileer je ook genoeg?
wellicht dat het klimaat van je nieuwe woning er iets mee te maken heeft? (droge lucht oid)
Oud 22-08-2008, 11:14
decc
decc is offline
Citaat:
ventileer je ook genoeg?
wellicht dat het klimaat van je nieuwe woning er iets mee te maken heeft? (droge lucht oid)
Ja het gebouw is 6 jaar oud, zitten ventilatie kleppen bij alle ramen die ik standaard open heb staan. Ook staan al m'n tussendeuren altijd open als ik thuis ben en de balkondeur voor frisse lucht, en afzuigkap tijdens koken etc.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 11:21
ganralph
ganralph is offline
dan zal het dat niet wezen

je zegt dat het niet echt pijn doet, maar voelen ze wel droog, of branderig of iets anders? of is het echt alleen het uiterlijk?
en je hebt geen last van je neus of zo?
Oud 22-08-2008, 12:00
decc
decc is offline
Ze voelen wel iets droger aan ja, meestal als ik wakker word en m'n ogen opendoe weet ik al of ze rood zijn of niet. Maar het doet niet echt zeer ofzo.

Geen last van m'n neus of iets anders. Alleen m'n ogen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 12:07
ganralph
ganralph is offline
misschien iets van oogdruppels proberen? gewoon om ze 's ochtends goed te bevochtigen?

je had het ook over vitamines; dan zou A volgens mij de categorie zijn die je misschien enigszins mist. maar bij een normale voeding lijkt me dat sterk.
Oud 22-08-2008, 12:09
decc
decc is offline
Mja ik eet gewoon goed, gewoon gezond avondeten met genoeg groente en vlees etc 't is echt zo vervelend want je voelt je echt voor lul lopen 's ochtends. En ik heb ook altijd lenzen gehad maar die heb ik al een jaar ofzo niet gedragen, heb ze net weer besteld. Maar die ga ik dus niet inzetten al is m'n oog zo rood. Opticien zei dat het geen kwaad kan maar toch.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2008, 12:19
ganralph
ganralph is offline
hmm, sorry, dat was alles dat ik kon verzinnen.

laatste optie is dat het iets met het weer te maken heeft (luchtvochtigheid, luchtdruk, hooikoorts) omdat het een recent probleem is (enkele weken). wie weet trekt het vanzelf weg wanneer het seizoen gaat veranderen. sterkte iig.
Oud 22-08-2008, 12:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Lenzen zou ik voorlopig iig niet dragen. Zeker niet als de opticien zegt dat je ogen al te weinig zuurstof krijgen. Mijn vriend krijgt van zijn lenzen juist altijd hele rode ogen omdat je ogen dan nog minder zuurstof krijgen. Is je sterkte nog wel goed? Toen ik mijn bril nog niet had voelden mijn ogen ook veel droger en vermoeider aan, alleen omdat het te vermoeiend was om te lezen enzo.
Oud 22-08-2008, 12:29
decc
decc is offline
Citaat:
Lenzen zou ik voorlopig iig niet dragen. Zeker niet als de opticien zegt dat je ogen al te weinig zuurstof krijgen. Mijn vriend krijgt van zijn lenzen juist altijd hele rode ogen omdat je ogen dan nog minder zuurstof krijgen. Is je sterkte nog wel goed? Toen ik mijn bril nog niet had voelden mijn ogen ook veel droger en vermoeider aan, alleen omdat het te vermoeiend was om te lezen enzo.
Ik heb van de week een hele check up gedaan en specifiek gezegd dat ik last van rode ogen heb, maar dat is geen probleem zei ze. Nieuwe lenzen gekregen voor de juiste sterkte.

Hopelijk gaat het wat beter de komende tijd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten