Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2008, 03:03
Verwijderd
Hallo iedereen,

Ik kreeg gistermiddag het virus/trojan/spyware Antivirus XP 2008 op mijn computer, maar gelukkig heb ik het uiteindelijk weten te verwijderen (na enkele tools te hebben gedownload en uitgeprobeerd). Gedurende het zoeken naar de juiste oplossing had ik ook tijdelijk even mijn Internetverbinding uitgeschakeld, omdat ik bang was dat de bewuste malware onder het scannen nog steeds door zou gaan met troep binnenhalen van het Internet. Om precies te zijn, deed ik het volgende:

1. Al mijn Internetverkeer stoppen door gebruik te maken van instellingen in mijn firewall (ZoneAlarm);
2. Internetverbinding uitschakelen door naar 'Netwerkverbindingen' te gaan, op het pictogram te rechtsklikken en dan op 'Uitschakelen';
3. Netwerkkaart uitschakelen door eveneens naar 'Netwerkverbindingen' te gaan, op het pictogram te rechtsklikken en dan op 'Uitschakelen.'

Toen ik uiteindelijk klaar was, heb ik toen alles ook weer opnieuw ingeschakeld. Internet werkt naar behoren, alleen Outlook Express krijgt meteen bij het opstarten de volgende foutmelding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'pop.hetnet.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F.

Dus alhoewel er duidelijk een Internetverbinding is, kan het programma blijkbaar geen e-mail ophalen. Er zijn geen problemen met de server van mijn provider en het ligt ook niet aan een te lange inactiviteit van de Internetverbinding, dus dan moet het een netwerkprobleem zijn.

Ik ging dus weer naar Start -> Instellingen -> Netwerkverbindingen. Meteen als ik daar kom, zie ik dat de pictogrammen van mijn netwerkkaart (1394-verbinding) en mijn Internetverbinding gewoon blauw zijn, en niet grijs. Maar als ik dan rechtsklik op één van de pictogrammen en 'Status' selecteer, zie ik bij 'Status' dat het plaatje van de twee computers grijs is. Dus er is wel degelijk iets mis daar, want normaal behoort het gewoon blauw te zijn.

Ik weet niet precies wat ik moet doen. Ik kan bij de Internetverbinding de verbinding herstellen (dan vernieuwt hij de verbinding), maar bij de netwerkkaart kan ik de verbinding niet herstellen. Ik krijg dan de volgende foutmelding:

1394-verbinding herstellen.
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
TCP/IP is niet voor deze verbinding ingeschakeld. Kan niet doorgaan.

Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.


Ik weet niet of TCP/IP nodig is voor deze verbinding, want volgens mij is deze nooit ingeschakeld geweest, ook niet bij mijn Internetverbinding (deze heeft ook geen TCP/IP en functioneert ook gewoon). Mijn computer maakt overigens géén deel uit van een groot netwerk; hij staat gewoon in mijn studeerkamer en is met geen enkele andere computer verbonden en deelt ook geen Internetverbinding met welke computer dan ook.

Als ik rechtsklik op één van beide pictogrammen in 'Netwerkverbindingen', zie ik ook de optie 'Verbindingsbrug maken.' Zou dat een oplossing kunnen zijn? Moet Outlook Express misschien worden verbonden met de netwerkkaart of iets dergelijks?

Zoals ik zojuist al zei, weet ik niet zeker wat ik nu moet doen. Moet ik misschien de CD (van KPN Telecom) van mijn modem weer tevoorschijn halen zodat het programma dat daarop staat de verbinding opnieuw installeert en controleert?

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me hiermee kan helpen. Alvast hartelijk bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2008, 10:26
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
De 1394-verbinding is niet je netwerkkaart maar je firewire kaart. Als er bij netwerk verbindingen geen andere kaarten staan dan heb je je netwerkkaart gedeïnstalleerd en zul je deze opnieuw moeten installeren.

Kun je duidelijk melden wat voor je netwerkkaart je hebt? Als je dit niet weet kun je je pc even open schroeven of een hardware detectie programma als PC Wizard gebruiken. Ik zou voor de laatste optie gaan.

Download:
PC Wizard 2008.1.85
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 13:52
Verwijderd
Het probleem is inmiddels al opgelost. De volgende morgen werkte alles opeens weer en ik heb sindsdien ook geen problemen meer gehad. Raar! De provider kan het zeker niet zijn geweest (voor het geval je dat denkt), want ik kon nog wel gewoon op mijn e-mailbox inloggen op het Internet (bij Het Net kan dat op http://netmail.hetnet.nl). Als het dus aan de provider had gelegen, had ik ook niet op die e-mailbox op de server kunnen inloggen.

Bij 'Netwerkverbindingen' heb ik trouwens altijd al die twee pictogrammen gehad, van de 1394-verbinding en LAN-verbinding. Dus van deïnstallatie van de netwerkkaart kan dus geen sprake zijn, want er is nooit een pictogram geweest van de netwerkkaart. Misschien heb ik zelfs wel geen netwerkkaart, maar je zou toch denken dat zulke dingen standaard op computers zitten....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.