Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Het is gewoon niet de moeite waard. Als ik een berekening doe op de site van Greenchoice gebaseerd op een verbruik van 3500 kWh stroom per jaar, dan kom ik uit op een tarief van € 0,1784/kWh. Bij Eneco betaal je € 0,1809 per kWh. Inderdaad een verschil van € 0,0025 per kWh. Bij een verbruik van 3500 kWh is dat dus 3500x0,0025 = € 8,75. Het is dus inderdaad goedkoper maar ik zou me voor dit bedrag een hoop potentieel gezeik besparen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hier komen ze ook regelmatig langs aan de deur. Greenchoice, Nuon, etc. Gisteren ws Nuon er nog: Alles bleef via Eneco lopen, maar ik kreeg wel 25% korting.
![]() Grreenchoice was inderdaad ook vrij aggressief qua verkooptechniek. Begint een of ander verhaal over overheidssubsidie die wordt afgeschaft, en duwt vervolgens een contract onder m'n neus. Zag er op zich wel ok uit maar heb het die week toch nog opgezegd (Consumentenbescherming ftw). Nergens waren tarieven te vinden, muv een of andere lagere prijs dan Eneco-garantie. En als je dingen beweert over fossiele brandstoffen als kernenergie die veel CO2 uitstoten werkt dat als bedrijf niet bepaald in je voordeel. |
![]() |
|
Beste Sterrenmeisje,
Het is goed dat je via verschillende bronnen informatie over de aanbieder (in dit geval Greenchoice) probeert te krijgen. Misschien nog iets wat je kan helpen: Greenchoice heeft een vergunning van de NMa gekregen om te mogen leveren aan consumenten. Deze vergunning houdt in dat Greenchoice voldoet aan de eisen (dat ze financieel en administratief op orde zijn). Als je wil overstappen, denk dan wel aan de opzegvergoeding. Als je van energieleverancier wil veranderen, moet je namelijk rekening houden met de resterende contractsduur van je oude contract. Dit geldt alleen als je een contract met een bepaalde looptijd hebt (vaak is dat 1, 2, 3 of 5 jaar). Energieleveranciers mogen dan een opzegvergoeding in rekening brengen voor een voortijdige contractsbeëindiging. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de contractduur en de resterende looptijd op het moment van opzeggen. Via de link hieronder kun je lezen welke vergoeding de energieleverancier maximaal mag vragen, afhankelijk van de resterende looptijd en de duur van het contract. Informatie over opzegvergoedingen Even nog over de verkoop aan de deur. Wanneer een energieleverancier gebruik maakt van verkoop aan de deur (colportage), dan biedt de Colportagewet extra bescherming aan jou als consument. Belangrijke regels uit de Colportagewet zijn: -De colporteur (verkoper) moet bij de startvan het verkoopgesprek zeggen dat hij een overeenkomst met je wil afsluiten. - Een colporteur mag geen misleidende mededelingen doen over het product. - Je moet onmiddellijk na het ondertekenen van de overeenkomst een kopie (akte) ontvangen. Als je die niet ontvangt, is de overeenkomst nietig/niet geldig. - Een overeenkomst kan binnen acht dagen worden ontbonden (opgezegd). Die ontbinding moet op de manier gebeuren die het bedrijf in de overeenkomst heeft beschreven. - Je kunt de energieleverancier schriftelijk laten weten dat de overeenkomst nietig is. Het adres moet in de brief staan. Mocht je verder nog vragen hebben, kijk dan ook eens op www.consuwijzer.nl
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Utrecht zit zonder saai #1419 fizzle-fluffy | 500 | 17-06-2011 15:28 | |
Werk, Geld & Recht |
Energieleverancier babbelientje | 40 | 15-09-2008 18:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |