Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2003, 23:45
funkypunk
funkypunk is offline
Gevoel

Gevoel van pijn en verdriet

Storm in m’n kop!

Gevoel van medeleven, nutteloosheid...

Schreeuwen tegen de wind!

Voel je gevoelens
Laat je tranen stromen.

deze tekst heb ik geschreven voor een vrined/ klasgenoot van mij. Ik hoorde vandaag dat zn mama is overleden. ik kon niet slapen, dit kwam er uit.
Oud 30-10-2003, 05:55
Halogeen
Halogeen is offline
Het is zeer moeilijk om nu met enige vorm van kritiek te komen zonder dat ik jou zal kwetsen, maar ik denk (en ik heb het zelf meegemaakt) dat als je zo'n gedichtje schrijft dat hij wel wat persoonlijker, gevoeliger, uitgebreider had gekund (ik weet natuurlijk niet hoe goed jij je klasgenootje kent), al was het alleen maar om je eigen emoties (gevoelens blijven voor mij wat anders) duidelijker, dieper te verwoorden. Ten tweede vraag ik me af, of je zulke gedichtjes moet posten, zeker als het nog zo vers is.

In ieder geval, veel sterkte met het verwerken ervan (zowel voor je klasgenootje als ook voor jou)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 09:02
Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik vind het ook moeilijk om kritiek te geven op andermans dichtwerk, maar ik kan je wel zeggen hoe ik dit thema uitgewerkt zou hebben.
Ik had het waarschijnlijk een stuk symbolischer uitgewerkt, minder to-the-point zoals jij dit doet.
Ik denk dat ik er ook meer een rijmschema in verwerkt zou hebben, wat het geheel toch een betere loop zou geven.
Maar goed, sterkte.
Oud 30-10-2003, 12:04
funkypunk
funkypunk is offline
sorry, was midden in de nacht en wou er wat mee doen, maar het is niet bedoeld on te beoordelen, daarom heb ik het niet gepost

het gaat om wie ik ben en hoe ik het voel en daarom zeg ik het ook in deze woorden, het is namelijk wel typerend voor mij (zal ik nu niet diepen op ingaan)

van dat rijmschema, i know, maar het is een tekst en niet een gedicht
Oud 27-08-2008, 11:55
irri-i
irri-i is offline
Ik zie dat het al weer mega lang geleden is, maar toch, ik vind m echt mooi! Het komt uit je hart.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 13:56
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Ik zie dat het al weer mega lang geleden is, maar toch, ik vind m echt mooi! Het komt uit je hart.
lol, wil je me niet confronteren met posts van mij uit 2003. Voel ik me zo oud
Reageren

Regels voor berichten