Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2008, 16:33
desperadoz
desperadoz is offline
Ik heb een vraagje...en aangezien ik er gek van word en niet meer neutraal kan nadenken, hier mijn verhaal

Het begon ongeveer 5 jaar geleden toen ik 12 jaar was. Ik woonde in een pleeggezin en ontmoette daar een leuk meisje. Nou, we hadden verkering en alles, ongeveer 2 jaar. Maar ik ging bij het pleeggezin om bepaalde redenen die ik haar ook niet heb kunnen vertellen. Het ging allemaal heel snel en opeens zat ik aan de andere kant van Nederland en ging weer bij een van mijn ouders wonen. Ik heb dat meisje toen meteen weer gebeld dat ik weg was, maar nog steeds niet de redenen en tja toen ging het dus zon beetje uit omdat we elkaar niet meer spraken ( nummers kwijt etc ).

Nu 5 jaar later begon ik op hyves te netwerken met oude vrienden uit die tijd en een van hen wist toevallig het email adres van het desbetreffende meisje. In die 5 jaar heb ik nog steeds veel aan haar gedacht en alles. Ik voegde haar dus toe aan mijn msn en zij was heel blij dat ze mij weer sprak, ook zij had geprobeerd in contact te komen met mij. We hadden meteen grote gesprekken op msn. Zij had ook een broertje waar ik toen veel mee omging, zat bij mij in de klas, zij was 1 jaar ouder. We besloten dat ik daar naar toe zou gaan voor een paar dagen. Nou, alles was heel gezellig meteen en het klikte meteen weer goed met haar en we hebben ook veel gepraat over wat er in de tussentijd allemaal is gebeurt.

Nadat ik daar was geweest kregen we steeds meer contact via msn en telefoon en dergelijke. Nu besloten ze om een paar dagen hier te komen. Nou, alles was nog gezelliger dan de vorige keer en we hebben ook weer veel gepraat. Maar ik begon haar weer steeds leuker te vinden en volgens mij ben ik weer verliefd. Ook van haar kant kwam geflirt, voetje vrijen etc en ze gaf gewoon signalen. Maar met haar weet ik het nooit zeker. Toen heb ik toen ze weggingen tegen haar gezegt dat ik haar nog steeds wel leuk vond. Toen moest ze een beetje lachen, zon onzeker lachje. Ze wist volgens mij zelf nog niet eens wat ze wou. Snap ik ook wel aangezien we elkaar jaren niet meer hebben gezien en na 2 keer elkaar gezien te hebben kun je niet meteen oordelen. Ze gaf verder dus geen reactie. Daarna praatten we wel gewoon weer alsof er niets was gebeurd. Toen ze weg waren heb ik haar een mail gestuurd met excuses voor mijn opmerking ( dat ik haar leuk vond ) als die iets te snel/direct was maar dat ik haar nog steeds leuk vond en dat ik het gewoon wil opbouwen rustig en dat vriendschap het belangrijkste is.
Later kwam ze op msn en zei ze dat ze mijn emailtje aan het lezen was. Even later was ze klaar, verder weer geen reactie. Nu begin ik steeds meer te denken dat ze me niet leuk vind of juist wel, maar dat ze het zelf nog niet weet en mij eerst nog moet vertrouwen, niet dat ik opeens weer weg ben zonder iets van me te laten horen. Aan de andere kant hoorde ik van haar dat ze na mij verder geen vriendje meer heeft gehad. En hetzelfde heb ik ook. Nu weet ik niet wat ik moet doen...we hebben veel lichamelijk contact, raken elkaar veel aan, veel geflirt, voetje vrijen etc, maar als ik zeg dat ik haar leuk vind word ze een beetje onzeker. Misschien dat jullie iets neutraler er tegen aan kunnen kijken. Maandag zie ik haar weer, komt ze weer hier aangezien ze hun tassen in onze auto hadden laten liggen toen we ze wegbrachten.

Moet er ook bij zeggen dat toen ik bij haar was, zat ik bij haar op de kamer en zij zat achter msn met haar beste vriendin. En toen zei ze dus dat ze visite had, en toen vroeg die vriendin zo van wie dan?
Zij antwoorde toen , met mijn naam. Blijkbaar hebben ze het over mij gehad, aangezien die vriendin meteen heel blij ging doen van : Ohh ( mijn naam ) je alltime lover en al die dingen. Toen zei die vriendin er nog achteraan : Misschien word het wel weer wat? en ze hadden een serieus gesprek, dus weet zeker dat het niet grappig bedoeld was ofzo, of sarcastisch. Toen antwoordde zij dus van : Ja, wie weet. Toen vroeg die vriendin of ik nog steeds leuk was en toen antwoorde zij van : Hij zit hier naast me dus..
Ze hebben het dus vaak over mij gehad, of in ieder geval wel eens..

Bedankt voor het luisteren in ieder geval
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2008, 16:36
Verwijderd
1. Niet zeggen dat je iemand leuk vindt voor de buit binnen is.
2. Een vriendschap opbouwen is niet het belangrijkst, dat moet je juist vermijden om niet "de grote broer" te worden.
3. Ze is overduidelijk in je geïnteresseerd, dus waar wacht je op? Neem initiatief.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 16:50
desperadoz
desperadoz is offline
Ja, ik denk ook dat ze me wel leuk vind maar waarom zegt ze dan niks terug wanneer ik zeg dat ik haar nog steeds wel leuk vind. Toen ik het haar vertelde lachtte ze een beetje verlegen en toen via email later nog een keer, had ze wel gelezen want ik zat tegelijk op msn en ze zei dat ze het gelezen had, maar geen antwoord terug. En ik wil niet onze vriendschap verliezen..vandaag is ze ook weer langsgeweest. Ze waren hun tassen vergeten, dus kwam zij even alleen de tassen ophalen en ze bleef toch weer een heel dagje en het klikte ook gewoon weer..veel gelachen enzo. Ik weet het gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 18:05
Smokin'
Smokin' is offline
Een meisje eindeloos vertellen dat je haar leuk vind in de hoop dat zij op den duur zegt 'ik vind jou ook leuk' is geen goed plan. Je kan er beter mee ophouden, want ze weet allang dat je haar leuk vind. Uiteraard lacht ze verlegen als jij haar vertelt dat je haar leuk vind, want ze voelt zich er ongemakkelijk door. Waarom zegt ze niks terug als jij zegt dat je haar leuk vind? Omdat zij jou niet zo leuk vind als jij haar en daardoor weet ze niet meer wat ze moet doen, en dus zegt ze maar niks. In plaats van dat eindeloze gepraat is het beter om een move te maken. Plan een date en tracht haar te zoenen. Dan heb je tenminste een soldide indicatie van haar interesse. Op dit moment ben ik daar bepaald niet van overtuigd, maar misschien is ze inderdaad erg verlegen. kortom; stel een date voor waar je met zijn twee-en bent, zorg dat het leuk is, zoen haar. Simpel doch doeltreffend.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 18:38
desperadoz
desperadoz is offline
Heel leuk, maar een date is beetje moeilijk sinds we 1.5 van elkaar verwijderd zijn ( 2.5 met de trein ). En ze is erg verlegen, is ze altijd al geweest. En ik heb alleen gezegt toen ik bij haar huis wegging van : Ik vind je nog steeds wel leuk weetje maar aangezien ze toen alleen maar beetje moest lachen en heel verlegen werd bood ik later mijn excuses aan via mail als de opmerking beetje verkeerde timing was, maar dat het niet gelogen was. Dat weet ze nu dus..aangezien ik geen reactie kreeg denk ik dat ze zelf nog niet echt weet wat ze nu echt van me vind..ik bedoel, ik vertrok wel opeens zonder iets te vermelden en nu naar 5 jaar spreek je elkaar weer..dan moet je het toch weer beetje opbouwen. Ik wil haar best wel zoenen, maar misschien is het voor haar toch nog te vroeg.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Heel leuk, maar een date is beetje moeilijk sinds we 1.5 van elkaar verwijderd zijn ( 2.5 met de trein ). En ze is erg verlegen, is ze altijd al geweest. En ik heb alleen gezegt toen ik bij haar huis wegging van : Ik vind je nog steeds wel leuk weetje maar aangezien ze toen alleen maar beetje moest lachen en heel verlegen werd bood ik later mijn excuses aan via mail als de opmerking beetje verkeerde timing was, maar dat het niet gelogen was. Dat weet ze nu dus..aangezien ik geen reactie kreeg denk ik dat ze zelf nog niet echt weet wat ze nu echt van me vind..ik bedoel, ik vertrok wel opeens zonder iets te vermelden en nu naar 5 jaar spreek je elkaar weer..dan moet je het toch weer beetje opbouwen. Ik wil haar best wel zoenen, maar misschien is het voor haar toch nog te vroeg.
Natuurlijk is het niet "te vroeg", wat is dat voor onzin? En die 2½ uur (?) lijkt me nauwelijks een belemmering. Dat heeft ook zo zijn voordelen: wel geregeld seks, maar geen chickie die de hele tijd op je lip zit.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2008, 21:28
m!ke
m!ke is offline
Go for it dude
Oud 26-08-2008, 13:45
desperadoz
desperadoz is offline
Makkelijker gezegd dan gedaan..ik weet echt niet wat zij wilt. Ze geeft duidelijke signalen maar als zij mij ook leuk vind, dan had ze wel gereageerd op het moment dat ik zei dat ik haar nog steeds wel leuk vond.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 14:49
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Ze geeft inderdaad duidelijk signalen af van dat ze je leuk vindt. Waarom ze niets terug zei toen jij zei dat je haar leuk vondt? Waarschijnlijk onzekerheid. Ze zal eerst moeten weten dat ze je weer kan vertrouwen, dat je niet opeens weer weg bent. Geef het tijd en hou veel contakt dan kan ze zien dat je het meent.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 15:21
desperadoz
desperadoz is offline
Citaat:
Ze geeft inderdaad duidelijk signalen af van dat ze je leuk vindt. Waarom ze niets terug zei toen jij zei dat je haar leuk vondt? Waarschijnlijk onzekerheid. Ze zal eerst moeten weten dat ze je weer kan vertrouwen, dat je niet opeens weer weg bent. Geef het tijd en hou veel contakt dan kan ze zien dat je het meent.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Ze is altijd al verlegen en onzeker, en nu ik opeens na 5 jaar weer terug ben en dat zeg op de 2e keer dat we elkaar zien.. word gewoon rustig opbouwen. Bedankt voor het advies. Jij ook Smoking
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 19:24
Sade
Sade is offline
Ze vind je wel leuk, ik was ook zo moeilijk op die leeftijd
Oud 26-08-2008, 20:39
desperadoz
desperadoz is offline
Vrouwen zijn soms zo moeilijk Ze hebben een andere communicatietaal soms
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 08:47
desperadoz
desperadoz is offline
Nou, ik heb haar nu nog een paar keer gezien in een paar weken. Nog steeds geeft ze wisselende signalen..we zaten bij haar een film te kijken en ze ging heel dichtbij mij zitten en onze handen raakten elkaar steeds net licht aan en je voelde gewoon dat er wat was..en we lachen nog steeds veel etc, maar ze laat het nooit helemaal duidelijk weten en ik ga niet weer tegen haar zeggen dat ik haar leuk vind, dan moet het toch van haar komen een keer? En ik was bij haar wegeweest met haar familie en toen stond ze te kletsen met wat vrienden die mij allemaal aan het aanstaren waren en lachten. Zijzelf stond er ook lachend bij en op een gegeven moment een beetje verlegen. Weet niet of dat wat te betekenen heeft. Toen haar broer haar er later naar vroeg zei ze dat ze het over mij hadden gehad maar waarvan zij mij kende zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 10:37
cenerentola
cenerentola is offline
nou, ze vindt je heel erg leuk, dat is wel heel erg duidelijk. Dus zorg voor een mogelijkheid dat je met haar kunt zoenen. Want volgens mij wil ze gezoend worden ipv horen hoe leuk ze is. Dus toon je mannelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 15:46
desperadoz
desperadoz is offline
Ja, dat gevoel heb ik ook, maar ik wil er niet later achterkomen dat het toch niet zo was en om haar opeens te zoenen ofzo .. ze is een goede vriendin en ik loop het risico om die dan ook te verliezen. Haar signalen zijn positief maar als ik bijvoorbeeld een smsje of mailtje stuur met een kusje erachter..reageert ze verder niet op..lastig allemaal
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 15:53
VeGs
VeGs is offline
Zo lang jij meer wilt, is er toch geen sprake van een gelijkwaardige vriendschap.
Bovendien, je wilt toch meer? Dan zul je er toch ooit achter moeten komen.

Dus ga gewoon voor een date en kijk hoe ze reageert als je haar probeert te zoenen.
Als het wederzijds is, prima. Is het niet wederzijds, jammer. Even afkicken van haar, vooral wat afstand nemen, niet achter haar aanlopen, en als je over haan heen bent, kijken of haar 'vriendschap' nog steeds zo interessant is of dat ze alleen leuk was al potentiele love-interest. Is ze nog steeds een toffe meid, dan kun je prima weer vriendschappelijk met haar omgaan. Maar zolang jij meer wilt en zij dat niet wil of zolang je dat niet weet, levert die vriendschap je vooral twijfels en onzekerheid op en blijf jij wie weet hoe lang achter haar aan lopen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 16:01
desperadoz
desperadoz is offline
Daar heb je een punt. Ik wil ook wel een date met haar regelen maar we wonen ongeveer 1.5/2 uur van elkaar vandaan en als ik bij hen ben zit ik toch meestal op haar kamer een filmpje te kijken met haar samen. Ik moet zelf dan nog maar actie ondernemen want ik vind haar gewoon erg leuk, maar het is verwarrend dat ze zelf er niks van zegt maar wel de signalen geeft..
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je een punt. Ik wil ook wel een date met haar regelen maar we wonen ongeveer 1.5/2 uur van elkaar vandaan en als ik bij hen ben zit ik toch meestal op haar kamer een filmpje te kijken met haar samen. Ik moet zelf dan nog maar actie ondernemen want ik vind haar gewoon erg leuk, maar het is verwarrend dat ze zelf er niks van zegt maar wel de signalen geeft..
Maak die move, dan heb je duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 21:48
Verwijderd
Ik snap niet waarom je haar je excuses hebt aangeboden omdat je zei dat je haar leuk vond

Wat moet ze daar nou op zeggen? Verwacht je soms een "Ja, nou vooruit dan maar, als je het maar niet wéér doet"?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 12:02
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Mijn ex woonde op 2,5 uur reistijd. Niet ideaal, maar hield ons niet tegen. En als jullie toch samen op haar kamer zitten, heb je toch het perfecte moment om het te proberen? Met date bedoel ik vooral dat je ergens met zijn tweeën afspreekt, zonder ouders/vriendinnetjes er bij; niet dat je per se 'romantisch' uit eten moet met een wandeling in maanlicht er achter aan. Dus hou eens op met excuses zoeken.
En of ze interesse in je heeft... Geen idee. Toen ik een jaar of 16 was wist ik ook niet hoe ik moest reageren als een jongen interesse liet blijken, omdat ik nauwelijks kon voorstellen dat hij interesse in mij kon hebben. Maar ze kan ook echt geen interesse hebben. Dus zorg dat je gewoon duidelijkheid krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten