Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-08-2008, 12:52
Kitten
Kitten is offline
Okey, ik denk dat ik het antwoord eigenlijk zelf al weet, maar nooit geschoten is altijd mis: Is er een manier om spieren terug te trainen? Ik heb namelijk al jaren enorme bovenbenen (resultaat van 30km/dag op 30rpm fietsen i.p.v. 60-90 rpm) en ik erger me er dood aan. Het is voor mij namelijk vooral erg moeilijk om broeken te vinden die me goed passen.

Het liefst zou ik eventuele oefeningen met een regulier voetbal (en judo-) schema inbouwen.
Oud 19-08-2008, 15:09
arPos
arPos is offline
Spiermassa neemt af als je je training verminderd, ja dus.

Alleen voetbal en Judo zijn ook zaken die je bovenbenen belasten en dus trainen.
Oud 19-08-2008, 17:18
Sade
Sade is offline
Ik zou in ieder geval een tijdje kappen met de rpm, of in ieder geval op een lagere intensiteit gaan trainen. Bij voetbal krijgen je bovenbenen ook een hoop te verduren, dus dat zal je weinig helpen.
Wat je kunt doen is door middel van andere beweging en mogelijk een dieet wat centimers van je bovenbenen af te krijgen?

Of minder strakke broeken dragen
Oud 20-08-2008, 09:01
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik zou in ieder geval een tijdje kappen met de rpm, of in ieder geval op een lagere intensiteit gaan trainen. Bij voetbal krijgen je bovenbenen ook een hoop te verduren, dus dat zal je weinig helpen.
Wat je kunt doen is door middel van andere beweging en mogelijk een dieet wat centimers van je bovenbenen af te krijgen?

Of minder strakke broeken dragen
- Dieet lijkt me niet zo nuttig: er zit geen vet in mijn bovenbenen anders dan wat gezond is.
- RPM is meer een meting om te zorgen dat ik niet te zwaar trap. Ik heb mijn knieen al beschadigd.
- Ik heb het over normale spijkerbroeken die me zitten alsof het leggings zijn...
Oud 22-08-2008, 08:52
Sade
Sade is offline
Tja lieverd, ik kan je ook vertellen om aan yoga te gaan doen in plaats van voetbal/judo, maar probeer het wat praktischer voor je te houden.
Over die broeken was niet eens zo'n hele flauwe opmerking, want mijn vriendjes hadden ook stuk voor stuk flinke bovenbenen en die droegen ook gewoon spijkerbroeken. Het ligt er maar net aan wat en waar je koopt, denk ik dan.
Oud 23-08-2008, 12:19
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Het kan, wanneer je spieren toenemen heb je hypertrofie, spierafname is atrofie, denk aan een dun been dat uit het gips komt.
Nu zal jij geen zin hebben om 6 weken totaal niet te bewegen dus dan moet je iets anders vinden.
Je traint al jaren dus heb je hier iets opgebouwd wat lang duurt om af te laten nemen. De typische oefeningen die danseressen doen om een dun en stevig lichaam te krijgen lijken mij wel geschikt, dingen zoals pilates e.d. of sporten waar geen tot weinig verzuring optreedt maar waar je in het aerobe systeem bezig bent.
Oud 26-08-2008, 10:26
Verwijderd
Je zou kunnen overwegen om veel drop te eten, in drop zit namelijk glycyrrhizine. Deze stof gaat de vorming van testosteron tegen en testosteron zorgt voor de spieropbouw. Het heeft uiteraard ook wat neveneffecten
Met citaat reageren
Oud 26-08-2008, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Je zou kunnen overwegen om veel drop te eten, in drop zit namelijk glycyrrhizine. Deze stof gaat de vorming van testosteron tegen en testosteron zorgt voor de spieropbouw. Het heeft uiteraard ook wat neveneffecten

Whahahahaha
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten