Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Poecilotheria ornata (fringed ornamental)
(foto komt van: www.bighairyspiders.com) bovenkant: ![]() onderkant: ![]() De poecilotheria ornata is een boom bewonende spinnensoort, en is ontdekt door Pocock in 1899. deze soort wordt +/- 7 cm (lichaam) en het is een snelle groeier. Ze zijn prachtig getekend in verschillende tinten bruin, de onderkant van de twee voorste pootparen citroengeel. Ze komen uit India en leven daar in holtes van doden bomen. Daardoor worden de poecilotheria's ook misschien in de Cite's lijsten opgenomen omdat de doden bomen worden gekapt en daardoor onbewust de leefomgeving van de poecilotheria's weggenomen wordt. Het zijn zeer snelle spinnen en matig agressief daarbij hebben ze behoorlijk sterk gif dus niet bepaald de ideale beginnerspin. Als behuizing moet een bak van 30x30x40cm (lxbxh) ruim voldoende zijn zoals bij alle boomspinnen is de hoogte van belang. Geef ze voldoende klimmogelijkheden doormiddel van een paar takken of een stronkje en in een hoek een stukje boomschors om een schuilplaats achter te maken. Als bodembedekking +/- 5 cm turfstrooisel (iets anders kan natuurlijk ook). De luchtvochtigheid moet rond de 70/80 % hangen en de temperatuur rond de 24/26 graden Celsius. ik heb nu 6 van deze diertjes en nog een bult meer uit hetzelfde genus, het is ook niet voor niks mijn lievelingsgenus.... Al met al is het een prachtige spin!! Maar geen beginnerspin hij is echt razendsnel en zijn gif is ook niet alles! Groet Rob
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() Een oude en onduidelijke foto van mijn pony Bendor Baccarat. Het is een kruising tussen een arabier en een new forest. Ik heb m al vanaf dat ie 4 jaar was maar ondertussen is ie 12. Ik heb er lange tijd wedstrijden mee gereden en reed toen Z2 dressuur en Z springen. Ondertussen ben ik gestop met wedstrijden en rijd ik er nog mee voor mijn lol. Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 09:45. |
![]() |
|
![]() die andere diertjes zijn wel lieff ![]() *rilt nog na* Hm.. nouja, k heb zelf een visje, in een kommetje, met plantjes, zand ed. Alleen geen foto ![]() *niet op inet iig* ![]() Mja, uhm, hij heeft dezelfde vorm als dees, maar de kleuren zijn wittiger met roze stipjes.. ![]()
|
![]() Dit is Dappertje (ja ze kunnen geen namen verzinnen) van de manege waar ik rij. Rij er elke week op. Hij is superlief, heel snel (en dan niet zenuwachtig, maar hij houdt gewoon van lopen) en heel vriendelijk. Altijd oortjes naar voor enzo, echt geen manegepaard eigenlijk.Hier loopt ie aan de longe. ![]() En wow, hier zit ik er zelf op ![]()
Laatst gewijzigd op 03-11-2002 om 18:16. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Tuigertje?
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
jaloers jaloers... damn wat zou ik graag zon poesie hebbe ![]() ![]() kwak verder zijn eendjes ook heeeeel lief ![]() ![]() [edit] .....zwijmel zwijmel http://leonoor.scholieren.com/Elo/49.JPG ..... Laatst gewijzigd op 08-11-2002 om 14:59. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik heb geen foto's van mijn zwarte konijnen, ze zullen er wel niet oppassen want ze zijn nogal groot. Ideale beesten, weinig verzorging nodig.
REIE
||
Citaat:
![]() ![]() (die 2e ook ![]() (Muis lijkt wel heel veel groter dan Fleur :\ ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() drama soap is het gewoon ![]() ![]() *kijkt uit naar volgende fotosessie ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
[IMG] http://forum.scholieren.com/fotoboek/fotos/2783.jpg [/IMG]
nou dit is jupiter, hij is zo'n 12 jaar oud inmiddels. hij rijd l springe M1 dressuur en L cross en ringrijden (maar de niet zeeuwen zullen vast niet weten wat dat is) en hij is verkocht, gaat in februari weg.. jammer maar.... ![]() dit is silvano, en is 3 en een half en hier hang ik er voor het eerst op.. 't was niet zo 'n succes maar inmiddels kan ik er super op stappen draven en galoperen. en hij gaat het maken hoor ![]() Laatst gewijzigd op 11-11-2002 om 22:06. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Niet persoonlijk bedoeld ofzo trouwens Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 16:26. |
![]() |
|
'n slofteugel is een 'easy fix' die het probleem niet verhelpt (vaak zelfs verergerd). Als je paard z'n hoofd omhoog gooit is een losse martingaal een betere oplossing, en lessen om hem zo te leren lopen dat 'ie dat dus niet meer doet. 't is misschien ook de moeite om z'n mond en rug na te laten kijken (hoofd-hoog problemen willen nog wel eens een medische oorzaak hebben)
Aan de teugel lopen betekend dat de drijvende kracht uit de achterhand komt, balans en stelling helemaal goed is en het paard de rugspieren gebruikt. Met een slofteugel trek je alleen z'n hoofd in de houding en blijft de rest achterwege...
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zeg niet dat je western moet gaan rijden, maar het idee van ruimte geven als ze trekt is het proberen waard. Ze komt vanzelf weer omhoog, want lopen met d'r neus op de grond lukt niet zo goed (en zo wel, aandraven die hap). Paarden die echt op het bit leunen gebruiken het vaak om hun balans te vinden, dus oefeningen als buigen, strekken, tempo-overgangen en balkjes lopen helpt om de spieren te ontwikkelen waardoor ze (hopelijk) makkelijker in een goede houding gaan lopen, en het bit niet meer nodig hebben als steun.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en met een slofteugel maak je het echt niet erger hoor.. niet als je er goed mee rijd.. je hebt natuurlijk van die mensen die houden em constand strak.. maar je begint los.. als hij dan niet wil, doe je em strak en als hij na gaat geven geef je em steeds meer slof... daar verpest je hem niet mee hoor.. mijn paard is al verpest toen hij werd ingereden en daar kan ik helaas niets aan doen, ik kan hem alleen helpen door hem nu goed te rijden... en zeg me niet dat ik hem verkeerd rij want ik heb een goede instructrise |
![]() |
||
Citaat:
|
Tsja, het is en blijft een manegepaard dus ik heb verder geen inspraak over wat wel en niet mag.
Ik zou zelf liever een martingaal gebruiken of iets dergelijks, iets dat alleen in werking treed als het paard zijn hoofd ook daadwerkelijk omhoog gooit. Ik persoonlijk vind de slofteugel (trouwens, foutje van mij: Ik rij 'm met een Thiedemann.) te dwingend. En ohja, hij leunt niet op het bit, absoluut niet, dus daar ligt het niet aan. Het is gewoon dat ie ongelofelijk veel energie heeft, en heel graag wil lopen, het liefst zo hard mogelijk, en dat ie heel moelijk in toom te houden is zonder hulpmiddel. Ik heb liever dat het paard waarop ik rij niet aan de teugel loopt, maar wel ontspannen en netjes, dan dat ik hem erin dwing. Bij dit specifieke paard word de thiedemann dus niet gebruikt om m naar beneden te krijgen, maar om te zorgen dat ie het bit niet tussen de kiezen neemt, zijn hoofd de lucht in gooit en je de controle verliest. Als ik m gewoon netjes rond maak in de voltes en hem verder redelijk vrijlaat, buigt ie vanzelf dieper door en verliest de Thiedemann zijn druk. Ik vind de thiedemann ook eigenlijk niet geschikt, maarja, ik ben maar een meisje dat het paard 1 uurtje in de week (soms meer als ik vrijrijd) rijd........ Bla ![]()
Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 14:34. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tot nu toe had iedereen het over zijn eigen dieren, niet over dieren in het algemeen.. Hier, dit vind ik echt zwaar mooie katten: ![]() ![]() ![]() ![]() ...in ieder geval mooier dan deze man: ![]() (ik snap niet waarom mensen de neiging hebben katten te fotograferen op lappen felgekleurde glimmende stof. Het zijn katten, geen oorbellen)
||
Citaat:
![]() ![]() ik had trouwens gehoord dat lynx heel erg waren als je ze in het wilt tegen zou komen (en ze vallen je aan) je moet dan op je hurken gaan zitten en je armen naar voren uitsteken en dat poesje het oplaten vreten/open laten krabben totdat ze er geen zin meer heb/totdat je hulp krijgt... want als je probeerd iets terug te doen, haalt ze met 1 slag je buik ofzoiets open... das tog iets minder? ![]()
||
Citaat:
Die beesten zijn eerder bang van jouw. En idd ze zijn niet zo groot het is ook maar een foto, daarop kan je het niet zien hoe groot het is. Dus maak je niet druk, je komt ze toch hier niet tegen ![]()
|
![]() |
|
|