Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2008, 19:55
mikeytjee
mikeytjee is offline
hoii ik moet voor frans een brief schrijven maar ik heb et al 2 jaar niet gedaan dus zou iemand het voor me willen nakijken ?
Mike

BRIEF:
Bonjour,

Comment allez-vous? Moi, je vais bien.
Je suis allé en Portugal en Lissaboa, c’est un pays très jolie! Il y a beaucoup des plages avec très jolie filles avec jolie bikini.
J’ai ètè au parc d'attractions et de loisirs, c’etait chouette! Il y a beaucoup des attractions et ils sont très horrible avec montagnes russes avec trois parfois cinq loopings, très horrible!
Mon père a rendu, c’etait gai! Mais il ne trouve pas gai.
J’ai ètè aussi avec mes cousins et mes uncles à faire du kart, c’etait chouette, j’etais premier!
Je deviens le nouveau Lewis Hamilton, coureur a Mercedes Benz Formula One Team. Il est très bien!
Mon vacance etait très bien et je èspere que mes vacances toujour gai sojourner!

Grosses bises

Mike

het moet over mijn vakantie gaan trouwens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2008, 07:47
Broeder
Broeder is offline
Als je dit gaat verbeteren moet je gewoon de hele tekst gaan herschrijven. Het stikt ook van de spel-, accent- en congruentiefouten. Als je gewoon even met een woordenboek aan de slag gaat kun je een groot deel er zelf al wel uithalen.
Oud 01-09-2008, 21:38
Morna
Morna is offline
Nou moet ik zeggen: ik heb al jaren geen Frans meer gehad, maar even een paar dingen die mij opvallen:
als het UN pays is (dus een mannelijk woord) kan jolie toch nooit vrouwelijk zijn? Het moet dus "joli" zijn.
Punt 2: jolie is een bijvoegelijk naamwoord. Van wat ik mij kan herinneren kan deze ofwel voor een zelfstandig naamwoord staan, ofwel erachter. Jij zet hem bij de meisjes ervoor (en trouwens, meisjes zijn meervoud dus als ik mij niet vergis jolies en niet jolie) en bij het land erachter... Een daarvan klopt niet. Welke moet je zelf even opzoeken.
Punt 3: bikini is toch geen meervoudsvorm? en in jouw geval schijnbaar wel. En weer die "jolie"... Staat niet echt goed als je die in elke zin gooit. Probeer eens wat andere woorden om af te wisselen
Algemene opmerking:
bij jou is alles "c'etait chouette", je gebruikt elke keer jolie...
ete is als ik me niet vergis "été" en niet ètè...
Kijk het zelf ook nog even goed na, pak er ook een woordenboek bij. Deze brief vind ik een 5je-6je, er valt veel meer uit te halen.
Oud 07-09-2008, 18:24
E-lise
E-lise is offline
Bonjour,

Comment vas-tu? Moi, je vais bien.
Pour les vacances je suis allé au Portugal à Lisbonne, le pays m'a beaucoup plus! Il y avait beaucoup de plages avec de belles filles en bikini :-)
Je suis allé dans un parc d'attraction, c'était super! Il y avait beaucoup d'attractions particulièrement sensationnelles, des montagnes russes avec trois parfois cinq loopings, terrible!
Mon père a vomi, c'était drôle! (Enfin pour lui c'était moins drôle...)
J’ai aussi fait du carting avec mes cousins et mes oncles, j'ai adoré; en plus j'étais le premier!
Je vais devenir le nouveau Lewis Hamilton, pilote automobile à Mercedes Benz Formula One Team!
Mes vacances étaient donc très amusantes et bien remplies. J'espère que les tiennes aussi. Donne moi vite de tes nouvelles.

Grosses bises

Mike

Ik heb de tekst totaal hergeschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten