![]() |
|
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/
Bas Heijne is de nieuwe presentator. De gasten zijn Ronald Plasterk, Junkie XL, Naema Tahir, Annamarie Prins, Willem Schinkel en Joop van den Ende. Ga je (weer) kijken? Welke aflevering wil je absoluut niet missen of sla je over? TS: Meestal kijk ik ze allemaal wel. Ben benieuwd naar Heijne als presentator maar slechter dan zijn voorganger kan bijna niet.
|
![]() |
|
Leuke uitzending, gisteravond. Ik vond Bas Heijne best goed, hij gaf Plasterk inderdaad veel ruimte, maar wist ook zinnige vragen te stellen. Ik zou hem zeker niet dom noemen.
|
Verwijderd
|
Pf, ik probeerde het te kijken maar mijn vriend vindt het niet zo boeiend en die kreeg ineens een vriend over de vloer en die zaten zo te kwekken dat ik telkens meer hun gesprek dan wat Plasterk vertelde volgde. Hmpf. Laatste uurtje wel gezien, maar dat vond ik niet verschrikkelijk boeiend.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Hehe, ja.
Zoals te verwachten was Plasterk qua interesses een saaie lul van de bovenste plank. Maar hij weet wel met veel gedrevenheid en passie te vertellen en dat is in deze tijd van de grote indifferentie op z'n zachtst gezegd verwonderlijk te noemen.
|
Verwijderd
|
Plasterk vond ik wel erg prettig vertellen; de presentator is inderdaad weinig aan het woord.
Oh en best wel politiek correct soms: Heijne: "De PvdA heeft het zwaar" (of zoiets) Plasterk: "Alle gevestigde partijen hebben het zwaar." Is het de eerste keer dat een minister in functie bij Zomergasten is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb een beetje moeite mijn aandacht te houden bij hetgeen Junkie vertelt. Ik ben er nog niet uit of dat te maken heeft met wat hij vertelt, of meer met hoe hij praat. Misschien een combinatie. Of ik ben gewoon moe, natuurlijk.
|
vond het nog best een aardige aflevering, als je dat gezever van holkenborg wegzipt. Dat gelul over die 'paniekaanval' vond ik een beetje aandoenlijk, zeker toen ie welhaast begon te grienen. Maar eraserhead als film is wel mooi.
|
Verwijderd
|
Ik vond het eigenlijk een erg mooie/interessante aflevering.. al heb ik het eerste uur gemist en niet alles even aandachtig gevolgd. Ik had het idee dat Bas wat moeite had met de emotie van Tom, alsof ie hem wilde "ontzien" en gauw over iets anders wilde gaan praten.. terwijl emotie helemaal niet hoeft te betekenen dat iemand het niet meer trekt, lijkt me juist iets om dieper op in te gaan.
Ik vond het in ieder geval de moeite waard om het gezien te hebben. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vond het wel verrassend hoe Holkenborg, die op papier wellicht de meest zelfingenomen narcist (op van den Ende na wellicht) zou zijn geweest, uiteindelijk toch heeft gezorgd voor de meest emotievolle televisie en het meest van zichzelf bloot durfde te geven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan me nog vaag iets herinneren van dat Joris Luyendijk vorig jaar te lang doorhamerde over iets wat te emotioneel werd voor de gast (ik weet niet meer wie) en dat Bas dus misschien dacht van: "ik ga niet diezelfde fout maken..." |
![]() |
|
|