Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2007, 14:54
babbelientje
babbelientje is offline
Hai!

Ik ben net verhuisd en had begrepen dat mijn elektra niet bij mijn huurprijs in zit. De huurbaas zei dat ik iedere maand automatisch een nota thuis zou ontvangen met wat ik voor mijn elektra moet betalen.

Nu kreeg ik ineens een brief van Essent dat ik me nergens heb aangemeld en dat wanneer ik dit niet binnen enkele dagen doe, ze ervanuit gaan dat er niemand op dit adres woont en ze mijn elektra afsluiten!

Daarom de vraag, bij welke leverancier zitten jullie, wat raden jullie mij aan?
Er is zoveel te kiezen (zie www.DTe.nl), zitten er veel verschillen in, qua prijs en service?

Ik hoor graag ervaringen, naar mijn weten is oxxio iig géén aanrader

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2007, 16:37
Verwijderd
Ik had een vergelijkbare situatie, ik heb toen geen vergelijkend warenonderzoek gedaan omdat ik veel moest regelen en het nog maar kort dag was voordat het afgesloten zou worden.
Ik heb toen Essent gebeld en daar een contract afgesloten. Misschien niet de goedkoopste, maar ik heb geen klachten tot nu toe.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 16:39
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mijn vorige bewoner had al Essent, dus ben ik daarbij gebleven. Heb verder geen klachten. Elektriciteit is niet zo duur (betaal maar hooguit 15 euro per maand dacht ik). Bovendien denk ik niet dat er grote verschillen tussen energieaanbieders zitten (of heb ik dat fout?)
Oud 11-11-2007, 17:43
Anika
Wij hebben Greenchoice, volledig groene stroom. Ze beweren dat ze het goedkoopst van alle energieleveranciers zijn, maar ik heb geen idee of dat ook echt zo is. Service is voor zover ik weet oke, we hebben er nog geen problemen mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 18:38
Steleto
Steleto is offline
Energielevering is in twee delen opgesplitst: de transporteur en de leverancier. Essent is waarschijnlijk je (/de?) transporeteur. Dit kun je niet kiezen, zij zorgen gewoon voor het netwerk. De leverancier kun je wel zelf kiezen.
Duidelijker kan ik het ook niet uitleggen, maar zoiets is het ongeveer. Niet te erg schrikken dus
Een telefoontje doet wonderen, dan weten ze in elk geval dat je er woont en dat ze moeten blijven leveren.
Schrijf je beginmeterstand op als je dat nog niet gedaan hebt, en ga dan op zoek naar een leverancier.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 19:53
babbelientje
babbelientje is offline
I know, dat stond ook in hun brief. Essent levert maar ik moet mij nog ergens aanmelden.
Ik zag dat er nu bijv. een actie is bij de albert heijn voor groene stroom,
greenchoice kwam ik ook al eens tegen. Oxxio heeft mijn moeder eens gehad, maar die
was daar niet tevreden over. Wat een wild bos met een boel bomen is het weer..pfft,
doe mij maar een hutje aan zee met een kaars, kampvuur en een lekkere vent met gitaar
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 20:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zag dat er nu bijv. een actie is bij de albert heijn voor groene stroom,
Of je nu Franse kernenergie van de AH, Essent of Greenchoice krijgt, erg boeiend verschil is het niet.

Oxxio en Energie Direct staan bekend om hun agressieve verkoopmethoden en andere malversaties, dus daar zou ik me verre van houden..

Ik heb geen idee of Essent een beetje goedkoop is, maar op zich is een contract bij hen afsluiten geen slecht plan.
Oud 11-11-2007, 20:21
babbelientje
babbelientje is offline
Hihi, ik ga een tiental koeien aanschaffen en stroom uit hun ontlasting ontrekken.. (A)
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Hihi, ik ga een tiental koeien aanschaffen en stroom uit hun ontlasting ontrekken.. (A)
slim plan, en als ze sterven kan je uit hun rottende biomassa ook nog stroom halen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 21:15
babbelientje
babbelientje is offline
superb.

Back ontopic, anyone?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 22:04
Nonaj
Nonaj is offline
Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met de agressieve verkoopmethoden van Greenchoice.

Ik heb zelf trouwens groene stroom van Essent.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet zulke geweldige ervaringen met de agressieve verkoopmethoden van Greenchoice.
Die kwamen hier ook een keer aan de deur en hebben meteen m'n deurbel gemold. Toen ik vroeg of Greenchoice m'n deurbel dan ook kwam maken keek ze me schaapachtig aan.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 11:50
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Die kwamen hier ook een keer aan de deur en hebben meteen m'n deurbel gemold. Toen ik vroeg of Greenchoice m'n deurbel dan ook kwam maken keek ze me schaapachtig aan.
Mij maakten ze wijs dat ze een dochteronderneming van Essent waren en dat ik een aparte aansluiting moest hebben, hoewel mijn huisgenoot en ik 1 meterkast hebben. Toen ik later die avond belde dat ik het toch niet zag zitten dreigden ze me af te laten sluiten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 12:39
Verwijderd
Ik heb ook net een nieuw contract moeten afsluiten, en wij zijn voor groene stroom van Essent gegaan. Goede ervaring mee, we zijn er altijd tevreden over geweest en ik heb liever een bedrijf waar ik zeker van ben, dan een onbekend bedrijf waar ik nog nooit eerder van gehoord heb en geen verhalen van ken (of alleen maar nare verhalen over agressieve verkoopmethodes).
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 13:24
babbelientje
babbelientje is offline
En qua prijs?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 15:24
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
En qua prijs?
Als ik Greenchoice moet geloven waren zij uiteraard het goedkoopst. Maar ik denk er hetzelfde over als Andijvie: ik heb liever een groot betrouwbaar bedrijf met een goede naam, en ik denk niet dat het zoveel in prijs zal schelen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 16:03
babbelientje
babbelientje is offline
Want hoe werkt dat. Essent levert hier de toevoer, als ik elders een contract afsluit krijg ik dan twee nota´s oid?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 17:42
Anika
Citaat:
Want hoe werkt dat. Essent levert hier de toevoer, als ik elders een contract afsluit krijg ik dan twee nota´s oid?
Hier krijgen we nota's van Greenchoice en moeten we meterstanden doorgeven aan Eneco (hier netbeheerder), ik neem aan dat dat in elke regio zo werkt? Dus dan zou je alleen nota's krijgen van het bedrijf waar je een contract mee afsluit en aan Essent je meterstanden door moeten geven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 17:54
babbelientje
babbelientje is offline
Je betaalt dus niet voor toevoer aan de een en het daadwerkelijke verbruik aan de ander oid?
(Sorry, ben een totale leek op dit vlak, haha)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 20:54
Anika
Citaat:
Je betaalt dus niet voor toevoer aan de een en het daadwerkelijke verbruik aan de ander oid?
(Sorry, ben een totale leek op dit vlak, haha)
Nee je betaalt alleen aan degene waar je een contract mee afsluit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2007, 21:38
T_ID
T_ID is offline
Klopt geloof ik, leverancier is degene die van een deel van je contract de betaling van de netwerkbeheerder verzorgt.
Oud 13-11-2007, 11:37
babbelientje
babbelientje is offline
Oh en wat raden jullie aan, ik zie dat je zowel kunt kiezen voor een enkele als een dubbele meter (Ik geloof dat ik een dubbele heb, 2 schermpjes?)

En dat je een variabel alsook een vast contract kunt nemen. Per jaar vastzetten of per maand oid...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 11:59
Anika
Citaat:
Oh en wat raden jullie aan, ik zie dat je zowel kunt kiezen voor een enkele als een dubbele meter (Ik geloof dat ik een dubbele heb, 2 schermpjes?)

En dat je een variabel alsook een vast contract kunt nemen. Per jaar vastzetten of per maand oid...
Voor een dubbele meter moet je extra betalen, maar dan heb je wel goedkopere stroom 's nachts en in het weekend. Ik weet niet waarmee je goedkoper uit bent, dat hangt af van hoeveel stroom je gebruikt en op welke tijdstippen.
Dat je nu een meter met twee schermpjes hebt, wil niet zeggen dat allebei de meters gebruikt worden, ik denk dat je dat zelf moet aangeven. Wij hebben bijv. ook een dubbele meter maar we gebruiken er maar één.

En als je een variabel contract wilt gok je er eigenlijk op dat de prijs van stroom niet (of niet te veel) gaat stijgen, als de prijs wel veel stijgt ben je duurder uit dan met een vast contract. Bij een vast contract betaal je gewoon het hele jaar één bepaald bedrag per kWh. Dat bedrag kan iets hoger zijn dan de huidige variabele prijs, omdat je het vastzet voor een jaar.
Dus dan is het de vraag of je het risico wilt nemen dat de prijzen constant blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 13:26
babbelientje
babbelientje is offline
Ok.
Maar is dat ´vastzetten´ niet in het leven geroepen zodat je zgn. zekerheid hebt, terwijl de prijzen waarschijnlijk helemaal niet zo hard zullen gaan stijgen en je dus duurder uitbent?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 13:30
Anika
Citaat:
Ok.
Maar is dat ´vastzetten´ niet in het leven geroepen zodat je zgn. zekerheid hebt, terwijl de prijzen waarschijnlijk helemaal niet zo hard zullen gaan stijgen en je dus duurder uitbent?
Zou best kunnen, geen idee eigenlijk..
Ik las trouwens net ergens dat je met een dubbele meter voordeliger uit bent als je meer dan 3500 kWh gebruikt, waarvan minstens de helft in de "daluren".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2007, 13:41
babbelientje
babbelientje is offline
Ik heb werkelijk geen idee wat ik verbruik. Mijn laptop staat veel aan en ik laad mijn telefoon zo af en toe op, ook draait mijn wasmachine een a twee keer per week een rondje.. Daar komt nog een tv bij en een koelkastje.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 17:43
Anika
Citaat:
Ik heb werkelijk geen idee wat ik verbruik. Mijn laptop staat veel aan en ik laad mijn telefoon zo af en toe op, ook draait mijn wasmachine een a twee keer per week een rondje.. Daar komt nog een tv bij en een koelkastje.
Als je maar alleen bent kom je lang niet aan zoveel als het goed is. Een gemiddeld gezin gebruikt zo rond de 3500 kWh
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 15:07
babbelientje
babbelientje is offline
Ik kom er echt niet uit. Ik dacht, ik neem energiedirect. Maar toen bleek dat ze enkel stroom en gas bieden, en ik heb alleen stroom nodig..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 09:43
coopergirl
coopergirl is offline
neem in ieder geval geen oxxio meter. Wanneer je je aanmeld bij oxxio, krijg je (gratis?) een nieuwe meter. Het probleem is dat andere leveranciers je niet meer willen accepteren, tenzij je een andere meter neemt. Daar betaal je een paar honderd euro voor. Op deze manier wil oxxio klanten houden. Zolang het goed gaat, gaat het goed.. Maar zodra je er vanaf wil, kost het veel geld.
Oud 17-11-2007, 13:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik kom er echt niet uit. Ik dacht, ik neem energiedirect. Maar toen bleek dat ze enkel stroom en gas bieden, en ik heb alleen stroom nodig..
Die mensen staan bekend om hun slechte klantenservice en agressieve, onwettige, verkoopmethoden. Ik weet niet of je überhaupt zaken met hen moet willen doen als ze zo slecht zijn op klantvriendelijkheid.
Oud 17-11-2007, 17:07
babbelientje
babbelientje is offline
Ik heb windenergie, haha, ik mocht zelfs mijn eigen molen uitkiezen!
Met citaat reageren
Oud 17-11-2007, 17:37
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden wat dingen vergeleken en het kwam er opneer dat Essent het goedkoopst was (1,5/2 jaar geleden)
Met citaat reageren
Oud 22-11-2007, 14:09
babbelientje
babbelientje is offline
Ola,
ik ontvang zojuist een brief van Greenchoice (Waar windunie onder valt)
dat mijn voorschotbedrag 5 euro per maand bedraagt, uitgaande
van 989 kwh per jaar, zoals doorgekregen van de vorige netwerkbeheerder.
Is dit niet erg weinig? Hoe werkt dit?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een tijdje geleden wat dingen vergeleken en het kwam er opneer dat Essent het goedkoopst was (1,5/2 jaar geleden)
ik bedoelde eneco
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 11:05
babbelientje
babbelientje is offline
haha, ik dacht al
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 11:16
GroenGrijs.NL
GroenGrijs.NL is offline
GroenGrijs energie adviesbureau
Wij zorgen ervoor dat u altijd de beste energiepakketten gepresenteerd krijgt, zodat u nu én in de toekomst groene energie goedkoper ontvangt. Dit kan oplopen tot enkele honderden euro's op jaarbasis.

Wie zich aanmeldt op ontvangt een gratis spaarlamp. Wanneer je nog iemand aanmeldt krijg jij en de nieuw aangemelde persoon eveneens een gratis spaarlamp.

Met vriendelijke groet,

Team GroenGrijs Energie Adviesbureau.

Laatst gewijzigd op 15-09-2008 om 18:12. Reden: kansloze reclame
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 12:19
T_ID
T_ID is offline
Hahaha, kansloze reclame.
Oud 03-01-2008, 12:28
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Een spaarlamp?

IK GA METEEN AAN DE SLAG VOOR JE!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2008, 15:37
GroenGrijs.NL
GroenGrijs.NL is offline
Hallo T_ID,

Graag wou ik toch even reageren op je reactie.

Ik loop nu 5 weken stage bij groengrijs en dat bevalt best goed. De reclame is niet kansloos. Samen met mijn klas hebben we al meer dan 70 mensen omgeschakeld naar groene energie. En dat is toch best goed dacht ik zo. Ok een spaarlamp lijkt op zich niet zoveel als je denk aan de kadootjes. Maar het werkt wel en daar gaat het om. Ik kan ze nu namelijk uitdelen. Het maakt niet uit bij wie je energie afneemt, als het maar groene energie is.

Bovendien is het gewoon goed voor het milieu en het kost ook nog minder dan grijze energie.

O ja, en Essent is inderdaad goedkoop én groen!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 18:03
jesper546
jesper546 is offline
welke is nu eigelijk het goedkoopste ?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 18:17
Mobius
Mobius is offline
Ga naar de grotere bedrijven, niet naar de goedkoopste. Waarschijnlijk is de levering prima, maar als je er vanaf wilt zit je met de gebakken peren.

GEEN OXXIO!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten