Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2008, 22:31
HandDoek
HandDoek is offline
Mijn leven is gewoon helemaal kut! Ik heb een gekneusde enkel, een bril, vet bij m'n neus wat niet weg wil, ik heb een klote vriend.. (ik ben gelukkig geen gay), ik heb het helemaal gehad. En plz serieuze reacties, want ik heb het echt helemaal gehad!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2008, 22:42
Osmoian
Osmoian is offline
  • Gekneusde enkel - Gun je enkel een tijdje rust en die zal binnen de kortste keren weer geheeld zijn
  • Een bril - Als je het zo erg vindt kan je altijd nog lenzen dragen
  • Vet op je neus - Een tijdje lang naar de sportschool, veel bewegen en gezonder eten en het is zo weg.
  • Je hebt een klote vriend - Verbreek het contact
Wat is je probleem precies?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 22:44
DBZ
DBZ is offline
Hmm, dat is idd wel kut voor je, maar je enkel gaat wel over. Een bril... Lenzen misschien? Vet bij je neus... Je hebt altijd nog plastische chirurgie, maar dat is te duur en je ziet er in het begin niet uit. Nou, daar kan ik niks over zeggen dus, maar er schijt aan hebben is een optie. Een klote vriend zeg je? Zeg het hem en zoek een betere...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 22:48
HandDoek
HandDoek is offline
Ik voel me gewoon fucking depresief.

1. ik ben 13, mag nog niet sporten, en geen lenzen

En omdat ik een bril heb en bij mijn neus, vind niemand me leuk.. (relatie)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 23:09
DBZ
DBZ is offline
Bedoel je met ''ik mag nog niet sporten'', ik mag het niet van mn ouders, of bedoel je dat je op de sportschool nog geen krachttraining mag doen? Je kunt wel op een sport gaan, of gewoon opdrukken en sit-ups doen, of net als ik gewichten kopen. En dat je geen vriendin kan krijgen is misschien omdat je nog jong bent.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2008, 23:12
HandDoek
HandDoek is offline
Ouders, en ik doe ook al opdrukken enz. Maar helpt ook niet..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 00:04
Osmoian
Osmoian is offline
Citaat:
En omdat ik een bril heb en bij mijn neus, vind niemand me leuk.. (relatie)
Hoe ben je zo zeker van het verband tussen die 2, heeft iemand dat ooit tegen je gezegd of denk je dat zelf?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 09:39
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Jewel dat helpt wel. Werk lang en werk hard eraan. Doe het regelmatig en hou het voor langere tijd vol. Ga daarnaast ook zwemmen. Na een half jaar zal je zien dat je er al heel anders uitziet. Je bent veel te jong om nu al zo te lopen klagen. Ja het leven is onzeker en lastig, maar het is belachelijk om jezelf zo weerloos op te stellen. Blijf opdrukken, blijf zeuren om die lenzen, en leg jezelf niet zo'n druk op. Het is niet de standaard voor een gast van 13 om vriendinntjes te hebben, alhoewel je misschien uit je omgeving af leid dat dat wel zo is.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 12:01
Balance
Balance is offline
Ga eens met je ouders om de tafel zitten en vertel hoe slecht je je voelt. Leg uit waar het door komt en vraag of je niet eens lenzen uit mag proberen of dat je niet op een sport mag, waarbij je wat meer lichaamsbeweging krijgt. Het lijkt mij persoonlijk beter om op iets als voetbal te gaan dan op iets als fitness, want bij voetbal heb je ook nog veel sociale contacten wat jouw zelfvertrouwen ten goede kan komen. Ook kun je daar nieuwe vriendschappen op doen.
Oud 31-08-2008, 12:23
Kemical
Kemical is offline
Probeer actiever te worden en dat kan met van alles zijn: sport (en dan idd vooral iets in een groep), muziek, schoolkrant, toneelspelen, wat je maar leuk vindt, maar ga iets doen!
En als ik zo je posts lees heb je niet veel zelfvertrouwen (wat eigenlijk bijna niemand heeft als ie 13 is), probeer daar aan te werken. Denk wat positiever over jezelf en die relatie komt echt wel. Je bent echt heel jong, dus no worries daarover.
(Maar deze woorden helpen meestal niet. Blijft het gevoel lang hangen, zodat het geen dipje meer is, vertel het dan inderdaad aan je ouders/andere vrienden/iemand die je vertrouwt enz. om er wat aan te doen)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 14:13
Miekje*
Miekje* is offline
als je echt niet mag sporten, zoek dan een leuke hobby. fietsen bijvoorbeeld of skaten. zo ben je toch actief bezig en het is nog leuk ook. geef jezelf een metamofose, in de zin van, doe je haar eens een keer anders, of, als je echt geen lenzen mag, zet je ouders voor het blok, óf een nieuwe (hippere) bril óf lenzen. als je eens kleding gaat kopen, kies dan wat je zelf te gek vind. Kom voor jezelf op, en vooral voor je ouders. Meestal spelen zij er een grote rol bij over hoe jij je voelt. Suc6!!
Oud 31-08-2008, 14:31
Verwijderd
Gast, je bent 13. Care.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Hoe gek zijn je ouders als je niet mag sporten? ik mag niet niet sporten van mijn ouders. Of komt het door je enkel?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 15:35
Nona
Nona is offline
Zodra je enkel weer heel is kun je echt wel gaan sporten, of je ouders er nu voor willen betalen of niet. Zijn ze bereid sporten tot op een bepaald bedrag te betalen, dan heb je een hele brede keuze. Om dit erdoor te krijgen kun je best eens op Internet gaan zoeken naar de voordelen van sporten voor kinderen van jouw leeftijd, dat helpt in het overtuigen, en ze weten dan ook meteen dat je het meent.
Mochten je ouders echt niets willen betalen, ga dan lekker hardlopen, fietsen of skaten. Er is echt heel veel mogelijk. Ga alleen geen bodybuilding doen, dat is op jouw leeftijd echt niet goed. Je lichaam moet een stuk meer volgroeid zijn om krachttraining te kunnen doen.

Verder: wat zijn de bezwaren van je ouders tegen lenzen? Vinden ze het te duur? (Dat zijn brillen ook.) Denken ze dat je ogen nog moeten volgroeien? (Dat is met de tegenwoordige contactlens allang niet meer zo.) Zoek gewoon tegenargumenten voor hun bezwaren.

En betreft die vriend: lekker dumpen als hij dingen doet die voor jou niet door de beugel kunnen. Maar waarom is het een klotevriend?
Oud 31-08-2008, 16:45
botervleug
botervleug is offline
Mijn kut heeft een leven! jeeej!

En dat vet bij je neus komt waarschijnlijk vanwege de pootjes van je bril, dat heb ik ook. Kwestie van goed schoonhouden met een speciaal voor je hoofd goedje zoals clearasil of af en toe met een watje en wat tonic van je moeder/zus afvegen. Doordat je in de puberteit komt heb je dat, het wordt minder als je ouder wordt.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 18:48
HandDoek
HandDoek is offline
Citaat:
Zodra je enkel weer heel is kun je echt wel gaan sporten, of je ouders er nu voor willen betalen of niet. Zijn ze bereid sporten tot op een bepaald bedrag te betalen, dan heb je een hele brede keuze. Om dit erdoor te krijgen kun je best eens op Internet gaan zoeken naar de voordelen van sporten voor kinderen van jouw leeftijd, dat helpt in het overtuigen, en ze weten dan ook meteen dat je het meent.
Mochten je ouders echt niets willen betalen, ga dan lekker hardlopen, fietsen of skaten. Er is echt heel veel mogelijk. Ga alleen geen bodybuilding doen, dat is op jouw leeftijd echt niet goed. Je lichaam moet een stuk meer volgroeid zijn om krachttraining te kunnen doen.

Verder: wat zijn de bezwaren van je ouders tegen lenzen? Vinden ze het te duur? (Dat zijn brillen ook.) Denken ze dat je ogen nog moeten volgroeien? (Dat is met de tegenwoordige contactlens allang niet meer zo.) Zoek gewoon tegenargumenten voor hun bezwaren.

En betreft die vriend: lekker dumpen als hij dingen doet die voor jou niet door de beugel kunnen. Maar waarom is het een klotevriend?
Ik mag geen lenzen omdat mijn ogen nog moeten volgroeien..
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Denken ze dat je ogen nog moeten volgroeien? (Dat is met de tegenwoordige contactlens allang niet meer zo.)
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 23:27
Verwijderd
Citaat:
Gast, je bent 13. Care.

i agree
Met citaat reageren
Oud 01-09-2008, 21:48
arPos
arPos is offline
Oud 02-09-2008, 15:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Heb je wel eens rondgekeken wat sommige andere mensen hier meemaken?
Jouw leven valt wel mee, ookal voelt dat niet zo. Relativeringsvermogen komt pas met de tijd, denk ik, en dan besef jij je ook wel dat het allemaal meevalt wat je nu meemaakt.
Die gekneusde enkel gaat wel over, als mensen je niet leuk vinden komt dat echt niet door je bril, maar als je graag lenzen wil moeten je ouders over te halen te zijn. En verder is 13 geen leeftijd om je zorgen te maken over je vrijgezellenleven. Ik ben nu 16 en ik hoor alleen maar verhalen over hoe triest die vriendjes en vriendinnetjes waren toen. Maak je maar geen zorgen.
Oud 02-09-2008, 16:12
Nona
Nona is offline
Niet om lullig te doen, maar niemand heeft een gemakkelijk leven. Hij mag toch best tips vragen?
Oud 02-09-2008, 21:47
Fantôme
Fantôme is offline
heey Misstique,

inmiddels alweer een paar dagen later. hoe gaat het met je enkel nu dan?? nog veel last van.
en ik snap dat 'vet' bij je neus niet helemaal. bedoel je dat je huid daar vettig aanvoelt of heb je een soort van vetbultje oid?

Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind een bril te moeten dragen. (maar zelf wilde ik juist altijd een bril omdat een bril me goed blijkt te staan, maar ik heb hem niet nodig ).

Hoe gaan jij en je ouders met elkaar om? in hoeverre kunnen jullie dingen met elkaar bespreken?
Wat heb je al geprobeerd om de dingen op te lossen?

Je zegt dat je een klote vriend hebt. Kun je wat meer uitleggen wat er aan de hand is?

Later zeg je dat niemand je leuk vind omdat je een bril hebt. Kun je vertellen wat er dan gebeurd waarom je dat denkt?

Sorry voor alle vragen, maar misschien helpt het jezelf ook het één en ander te verduidelijken en iig helpt het mij omdat ik het dan wat beter kan volgen
Oud 10-09-2008, 13:33
Toast
Toast is offline
wil je wel helpen , maar ik heb nu helemaal hetzelfde.. (behalve die bril , enkel en neus)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 15:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En da's een goed argument ook. Bovendien zijn kinderen die andere kinderen pesten inferieur. Ze uiten hun gebrek aan eigenwaarde door anderen te pesten. Stoor je er niet aan, je staat boven hen.
Oud 10-09-2008, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Heb je wel eens rondgekeken wat sommige andere mensen hier meemaken?
Jouw leven valt wel mee, ookal voelt dat niet zo.
Dat vind ik een slecht argument. Als hij iets ervaart als een groot probleem, dan is het voor hem een groot probleem. Het is niet zo dat je niet ontzettend ongelukkig kunt zijn door dingen die voor andere mensen maar kleine, of onbenullige problemen lijken.
Ik vind dat iedereen het recht heeft om zich in eerste instantie druk te maken over zijn eigen leven en eigen problemen. Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je niet lekker in je vel zit en daarover klaagt.

Niet persoonlijk bedoeld oid, maar ik kan er nooit zo goed tegen als mensen verwijzen naar "mensen die het veel erger hebben".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2008, 17:15
Volk
Volk is offline
^ mee eens. De meeste mensen maken hun problemen groter dan ze zijn. Dat is normaal. En dat vind ik eigenlijk van vrijwel iedereen hier. Haalt niet weg dat ik graag help als ik kan helpen. Sowieso zou anders niemand hier op het forum mogen zeggen dat ze problemen hebben als ze keken naar de rest van de wereld.

@ Misstique; je gekneusde enkel gaat wel weer over. Dat mensen met een bril geen relatie krijgen is zo'n beetje de grootste onzin die ik heb gehoord. Sowieso, als iemand je daar op afrekent wil je toch niet eens bij zo'n persoon zijn? Ik snap niet precies wat je bedoelt met vet op je neus... Maar als je een klotevriend hebt dan is het geen vriend dus vergeet hem maar.

En je ouders kunnen je niet verbieden te sporten (zodra je enkel genezen is). Ga fietsen of zwemmen of skaten of hardlopen of skiken of wat je maar wil. Sport hoeft geen geld te kosten.

Je bent 13, maak je geen zorgen over je vrijgezellenleven. Daar moet je je pas zorgen om maken als je 35 bent. En dan zelfs eigenlijk nog niet.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2008, 17:22
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Genoeg mensen die lenzen hebben gekregen op hun 13e (ik op mijn 12e). *verhaal houdt over puberteit en groeispurt* Nou ja, misschien moet je het zelf eens vragen aan de opticien, gewoon een keer binnenlopen en vragen wat verstandig is.

Pesters zijn naar en het is niet zo makkelijk als T_ID voorstelt. Kan je met niemand gaan praten?
Oud 10-09-2008, 17:32
arPos
arPos is offline
Ok dan.

Omzwachtel je enkel en pas voortaan op, luister niet naar je ouders en neem zsm. lenzen en als dat niet kan neem een bril die je goed staat en stop met huilen, geef die vriend van je wat je denkt, dat vetbolletje moet je een dermatoloog over spreken.
En sporten is alleen maar goed voor je; uitlaatklep, je huid wordt daar ook beter van (bolletje) en je blijft fit, als je ouders dat verbieden zijn ze niet helemaal lekker.

Je mag een lollie of speeltje pakken uit de emmer.

Citaat:
Pesters zijn naar en het is niet zo makkelijk als T_ID voorstelt. Kan je met niemand gaan praten?
True, maar als je er niet boven gaat staan zullen pesters blijven bestaan *preek houdt over psychologische beloning van pesters*
wat ook goed werkt is de grootste pester eenmalig een knal voor z'n rotsmoel verkopen.
Oud 11-09-2008, 20:19
Toast
Toast is offline
Ga eens naar de apotheker ofzo , voor een zalfje tegen dat "bobbeltje" Als je met niemand over pesters kan praten , moet je echt gewoon ze NEGEREN! Het klinkt dom maar pesters pesten mensen omdat ze het leuk vinden dat ze verdrietig worden door hun gepest.. Je moet echt gwn niet op ze letten , de hele tijd negeren ! Maak nieuwe vrienden Ga eens naar buiten , zo leer je nieuwe mensen kennen. Ik ben een heel verlegen iemand , maar door mijn hond die ik vaak uitlaat leer ik altijd nieuwe mensen kennen ! Ga op straat en zeg hallo tegen andere mensen van jouw leeftijd bv.! En niet iedereen vind een bril lelijk. Ik ivnd brillen juist heel mooi , mss zijn er nog een hele hoop andere mensen die het met me eens zijn. Anders kan je nog altijd een andere soort van bril vragen met je verjaardag , de brillen die jij dan minder lelijk vindt of mooi zelfs. En als je 13 bent moet je het niet zooo erg vinden dat je geen vriendin hebt Het voelt dan wel eenzaam aan , maar je kan nog altijd meisjes leren kennen ! Het klinkt wel stom dat je bv geen vriendin hebt maar sommige mensen hebben geen vriendinnetje tot hun 16e ! En meestal zijn de vriendinnetjes die je krijgt op 13 jaar niet eens zó hard de moeite waard.. Wacht gewoon af en op een dag kan je een meisje leren kennen dat écht heel leuk is! Ik hóóp dat dit je wat beter helpt , soms kan ik echt suf advies geven (meestal altijd)
Oud 12-09-2008, 00:12
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Ok dan.
True, maar als je er niet boven gaat staan zullen pesters blijven bestaan *preek houdt over psychologische beloning van pesters*
wat ook goed werkt is de grootste pester eenmalig een knal voor z'n rotsmoel verkopen.
Weet ik. Maar daarbij zit er nogal een psychische kant aan waar je niet te snel overheen moet lezen.
Oud 12-09-2008, 10:08
arPos
arPos is offline
Citaat:
Weet ik. Maar daarbij zit er nogal een psychische kant aan waar je niet te snel overheen moet lezen.
Mja ik zou het niet weten, ik heb van nature een grote mond en als ik gepest werd kwamen de meiden het altijd voor me opnemen

toch zou ik zeggen dat eigenwaarde en voor jezelf opkomen nu eenmaal de beste wapens blijven; en sporten is een goede manier om het te bereiken.

leuk praten maar in de praktijk gaat er niemand wat aan doen, hoogstens je aansporen, en dat gebeurt hier ook.

Citaat:
En meestal zijn de vriendinnetjes die je krijgt op 13 jaar niet eens zó hard de moeite waard..
Oud 12-09-2008, 16:26
prulletje
prulletje is offline
schoonheid zit vanbinnen

en ik vind het persoonlijk belachelijk dat je niet mag sporten. hmm.. misschien kan je gaan joggen? of mag dat ook niet.

en over die bril, ja balen. is idd. niet bepaald té sexy ofzo. maar ik denk dat je je op je dertiende je nog niet veel zorgen moet maken over meisjes of uiterlijk, je bent nog vrij jong voor dat soort gedoe. maar moet je zelf weten natuurlijk
Reageren

Regels voor berichten