Advertentie | |
|
![]() |
|
Ga eens met je ouders om de tafel zitten en vertel hoe slecht je je voelt. Leg uit waar het door komt en vraag of je niet eens lenzen uit mag proberen of dat je niet op een sport mag, waarbij je wat meer lichaamsbeweging krijgt. Het lijkt mij persoonlijk beter om op iets als voetbal te gaan dan op iets als fitness, want bij voetbal heb je ook nog veel sociale contacten wat jouw zelfvertrouwen ten goede kan komen. Ook kun je daar nieuwe vriendschappen op doen.
|
![]() |
Probeer actiever te worden en dat kan met van alles zijn: sport (en dan idd vooral iets in een groep), muziek, schoolkrant, toneelspelen, wat je maar leuk vindt, maar ga iets doen!
En als ik zo je posts lees heb je niet veel zelfvertrouwen (wat eigenlijk bijna niemand heeft als ie 13 is), probeer daar aan te werken. Denk wat positiever over jezelf en die relatie komt echt wel. Je bent echt heel jong, dus no worries daarover. (Maar deze woorden helpen meestal niet. Blijft het gevoel lang hangen, zodat het geen dipje meer is, vertel het dan inderdaad aan je ouders/andere vrienden/iemand die je vertrouwt enz. om er wat aan te doen) |
![]() |
|
als je echt niet mag sporten, zoek dan een leuke hobby. fietsen bijvoorbeeld of skaten. zo ben je toch actief bezig en het is nog leuk ook. geef jezelf een metamofose, in de zin van, doe je haar eens een keer anders, of, als je echt geen lenzen mag, zet je ouders voor het blok, óf een nieuwe (hippere) bril óf lenzen. als je eens kleding gaat kopen, kies dan wat je zelf te gek vind. Kom voor jezelf op, en vooral voor je ouders. Meestal spelen zij er een grote rol bij over hoe jij je voelt. Suc6!!
![]()
|
Zodra je enkel weer heel is kun je echt wel gaan sporten, of je ouders er nu voor willen betalen of niet. Zijn ze bereid sporten tot op een bepaald bedrag te betalen, dan heb je een hele brede keuze. Om dit erdoor te krijgen kun je best eens op Internet gaan zoeken naar de voordelen van sporten voor kinderen van jouw leeftijd, dat helpt in het overtuigen, en ze weten dan ook meteen dat je het meent.
Mochten je ouders echt niets willen betalen, ga dan lekker hardlopen, fietsen of skaten. Er is echt heel veel mogelijk. Ga alleen geen bodybuilding doen, dat is op jouw leeftijd echt niet goed. Je lichaam moet een stuk meer volgroeid zijn om krachttraining te kunnen doen. Verder: wat zijn de bezwaren van je ouders tegen lenzen? Vinden ze het te duur? (Dat zijn brillen ook.) Denken ze dat je ogen nog moeten volgroeien? (Dat is met de tegenwoordige contactlens allang niet meer zo.) Zoek gewoon tegenargumenten voor hun bezwaren. En betreft die vriend: lekker dumpen als hij dingen doet die voor jou niet door de beugel kunnen. Maar waarom is het een klotevriend?
|
Mijn kut heeft een leven! jeeej!
En dat vet bij je neus komt waarschijnlijk vanwege de pootjes van je bril, dat heb ik ook. Kwestie van goed schoonhouden met een speciaal voor je hoofd goedje zoals clearasil of af en toe met een watje en wat tonic van je moeder/zus afvegen. Doordat je in de puberteit komt heb je dat, het wordt minder als je ouder wordt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Heb je wel eens rondgekeken wat sommige andere mensen hier meemaken?
Jouw leven valt wel mee, ookal voelt dat niet zo. Relativeringsvermogen komt pas met de tijd, denk ik, en dan besef jij je ook wel dat het allemaal meevalt wat je nu meemaakt. Die gekneusde enkel gaat wel over, als mensen je niet leuk vinden komt dat echt niet door je bril, maar als je graag lenzen wil moeten je ouders over te halen te zijn. En verder is 13 geen leeftijd om je zorgen te maken over je vrijgezellenleven. Ik ben nu 16 en ik hoor alleen maar verhalen over hoe triest die vriendjes en vriendinnetjes waren toen. Maak je maar geen zorgen.
|
heey Misstique,
inmiddels alweer een paar dagen later. hoe gaat het met je enkel nu dan?? nog veel last van. en ik snap dat 'vet' bij je neus niet helemaal. bedoel je dat je huid daar vettig aanvoelt of heb je een soort van vetbultje oid? Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind een bril te moeten dragen. (maar zelf wilde ik juist altijd een bril omdat een bril me goed blijkt te staan, maar ik heb hem niet nodig ![]() Hoe gaan jij en je ouders met elkaar om? in hoeverre kunnen jullie dingen met elkaar bespreken? Wat heb je al geprobeerd om de dingen op te lossen? Je zegt dat je een klote vriend hebt. Kun je wat meer uitleggen wat er aan de hand is? Later zeg je dat niemand je leuk vind omdat je een bril hebt. Kun je vertellen wat er dan gebeurd waarom je dat denkt? Sorry voor alle vragen, maar misschien helpt het jezelf ook het één en ander te verduidelijken en iig helpt het mij omdat ik het dan wat beter kan volgen ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind dat iedereen het recht heeft om zich in eerste instantie druk te maken over zijn eigen leven en eigen problemen. Je hoeft je niet schuldig te voelen omdat je niet lekker in je vel zit en daarover klaagt. Niet persoonlijk bedoeld oid, maar ik kan er nooit zo goed tegen als mensen verwijzen naar "mensen die het veel erger hebben". ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
^ mee eens. De meeste mensen maken hun problemen groter dan ze zijn. Dat is normaal. En dat vind ik eigenlijk van vrijwel iedereen hier. Haalt niet weg dat ik graag help als ik kan helpen. Sowieso zou anders niemand hier op het forum mogen zeggen dat ze problemen hebben als ze keken naar de rest van de wereld.
@ Misstique; je gekneusde enkel gaat wel weer over. Dat mensen met een bril geen relatie krijgen is zo'n beetje de grootste onzin die ik heb gehoord. Sowieso, als iemand je daar op afrekent wil je toch niet eens bij zo'n persoon zijn? Ik snap niet precies wat je bedoelt met vet op je neus... Maar als je een klotevriend hebt dan is het geen vriend dus vergeet hem maar. En je ouders kunnen je niet verbieden te sporten (zodra je enkel genezen is). Ga fietsen of zwemmen of skaten of hardlopen of skiken of wat je maar wil. Sport hoeft geen geld te kosten. Je bent 13, maak je geen zorgen over je vrijgezellenleven. Daar moet je je pas zorgen om maken als je 35 bent. En dan zelfs eigenlijk nog niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Pesters zijn naar en het is niet zo makkelijk als T_ID voorstelt. Kan je met niemand gaan praten?
||
Ok dan.
Omzwachtel je enkel en pas voortaan op, luister niet naar je ouders en neem zsm. lenzen en als dat niet kan neem een bril die je goed staat en stop met huilen, geef die vriend van je wat je denkt, dat vetbolletje moet je een dermatoloog over spreken. En sporten is alleen maar goed voor je; uitlaatklep, je huid wordt daar ook beter van (bolletje) en je blijft fit, als je ouders dat verbieden zijn ze niet helemaal lekker. Je mag een lollie of speeltje pakken uit de emmer. Citaat:
wat ook goed werkt is de grootste pester eenmalig een knal voor z'n rotsmoel verkopen.
|
Ga eens naar de apotheker ofzo , voor een zalfje tegen dat "bobbeltje" Als je met niemand over pesters kan praten , moet je echt gewoon ze NEGEREN! Het klinkt dom maar pesters pesten mensen omdat ze het leuk vinden dat ze verdrietig worden door hun gepest.. Je moet echt gwn niet op ze letten , de hele tijd negeren ! Maak nieuwe vrienden
![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() toch zou ik zeggen dat eigenwaarde en voor jezelf opkomen nu eenmaal de beste wapens blijven; en sporten is een goede manier om het te bereiken. leuk praten maar in de praktijk gaat er niemand wat aan doen, hoogstens je aansporen, en dat gebeurt hier ook. Citaat:
|
schoonheid zit vanbinnen
![]() en ik vind het persoonlijk belachelijk dat je niet mag sporten. hmm.. misschien kan je gaan joggen? of mag dat ook niet. en over die bril, ja balen. is idd. niet bepaald té sexy ofzo. maar ik denk dat je je op je dertiende je nog niet veel zorgen moet maken over meisjes of uiterlijk, je bent nog vrij jong voor dat soort gedoe. maar moet je zelf weten natuurlijk ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Lastige situatie; verward... meneergaar | 19 | 04-04-2014 18:12 | |
Lifestyle |
Tevreden met je leven? Verwijderd | 129 | 30-03-2010 15:46 | |
Psychologie |