Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2008, 18:27
Verwijderd
Hallo,

Op een specifieke pc (diegene met 'uploadlek', zie ander topic) staat er altijd een uitroepteken bij µTorrent om aan te geven dat de toegewezen poort niet geopend is... Terwijl het toch echt in de router geforward is (weet hoe dat moet, gaat bij µTorrent trouwens automatisch, maar werkt handmatig ook niet) en de Windows Firewall een uitzondering heeft voor µTorrent. Normaal werkte dit altijd. Hoewel er soms ook zomaar een uitroepteken kwam te staan bij µTorrent. Maar dit ging vaak na een tijdje gewoon weer over, werd weer groen.

Weet iemand hoe dit kan? Voor mij is het een mysterie.

Op de andere pc's die we hebben werkt µTorrent prima.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2008, 21:11
T_ID
T_ID is offline
Bij mij riep het ding thuis ook constant dat er een firewall alle dataverkeer blokkeerde. Beetje vreemd aangezien het liep als een trein en regelmatig 200 KB/sec+ trok.

Hoewel dat een aantal patches terug gebeurde, dus dat kan ondertussen verholpen zijn. Heb je het idee dat het wel een normale snelheid uit komt rollen? Als dat het geval is hoef je in principe niets op te lossen lijkt me.
Oud 04-09-2008, 23:48
Koning
Koning is offline
Hij is dan geforward, maar naar wel IP?
Oud 05-09-2008, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Bij mij riep het ding thuis ook constant dat er een firewall alle dataverkeer blokkeerde. Beetje vreemd aangezien het liep als een trein en regelmatig 200 KB/sec+ trok.

Hoewel dat een aantal patches terug gebeurde, dus dat kan ondertussen verholpen zijn. Heb je het idee dat het wel een normale snelheid uit komt rollen? Als dat het geval is hoef je in principe niets op te lossen lijkt me.
Het is zo traag als het maar kan. Dus het is helaas wel een probleem hier.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Hij is dan geforward, maar naar wel IP?
Dat forwarden zit wel goed. Dat heb ik al heel vaak gedaan. µTorrent doet het trouwens automatisch. En als ik dat controleer staan de instellingen in de router voor het forwarden wel goed. Het juiste (interne) IP en poortnummer.

Op een of andere manier is er toch een blokkade. Maar in de Windows Firewall staat µTorrent wel als uitzondering aangegeven.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 10:24
Verwijderd
Hm, de snelheden liggen nou wel wat hoger, nadat ik een de router en een switch uitgeschakeld en weer ingeschakeld had en een aantal kabels los had gehaald en in een andere volgorde weer had aangesloten. Maar er staat nog steeds een driehoekje met een uitroepteken bij µTorrent. Hopelijk blijft de snelheid ondanks het uitroeptekentje acceptabel nu.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 14:16
Verwijderd
Hm, kan soms ook niet verbinding maken met de router. Vanaf de pc met het uitroeptekentje, maar ook vanaf minstens een andere pc (denk alle pc's). Ik kan de router (10.0.0.138) wel pingen, maar kan er niet naar telnetten en de webinterface werkt dan ook niet meer. Vreemd. Ik heb een SpeedTouch 510i.

En die port forwards staan er gewoon in, elke keer weer, als ik in de webinterface kijk, bij NAPT en ook als ik via telnet kijk, met het "nat"-commando.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 14:49
M@rco
M@rco is offline
Zet de Windows firewall eens uit, die heb je toch niet nodig als je achter een router met NAT zit.
Oud 05-09-2008, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Zet de Windows firewall eens uit, die heb je toch niet nodig als je achter een router met NAT zit.
Nee, zelfde resultaat. De poorten zijn nog steeds niet van buiten te bereiken. Trouwens ook niet als ik deze pc de "Default Server" maak (zodat al het verkeer van de router gelijk naar deze pc gaat).
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 01:22
TopDrop
TopDrop is offline
heb je sp3? ik heb een nieuwe windows xp install, en die heeft ook steeds dat probleem. ik weet ook precies hoe ik moet forwarden etc. op mijn oude windows xp install (op dezelfde pc) met sp2 draait ie vlekkeloos en altijd met een groen rondje. ik weet ook nog steeds niet waar het aan ligt. googlen helpt niet echt, alhoewel ik wel wat kreten voorbij heb zien komen die roepen dat het aan sp3 kan liggen ofzo. als ik iets groots wil downloaden start ik maar weer mn oude windows op.

oh, en fluctueert soms trouwens. soms issie groen, maar niet al te lang. maar soms ook gewoon permanent rood. ik denk dat ie het meeste geel is ofzo.
Oud 07-09-2008, 07:42
Verwijderd
Citaat:
heb je sp3? ik heb een nieuwe windows xp install, en die heeft ook steeds dat probleem. ik weet ook precies hoe ik moet forwarden etc. op mijn oude windows xp install (op dezelfde pc) met sp2 draait ie vlekkeloos en altijd met een groen rondje. ik weet ook nog steeds niet waar het aan ligt. googlen helpt niet echt, alhoewel ik wel wat kreten voorbij heb zien komen die roepen dat het aan sp3 kan liggen ofzo. als ik iets groots wil downloaden start ik maar weer mn oude windows op.

oh, en fluctueert soms trouwens. soms issie groen, maar niet al te lang. maar soms ook gewoon permanent rood. ik denk dat ie het meeste geel is ofzo.
Ja, meestal is ie geel, soms is ie een tijd rood. En soms, maar dat heb ik de laatste tijd nog maar 1 keer weer gezien, is ie groen.

Ik heb inderdaad SP 3. En het is inderdaad moeilijk om het probleem te Googlen. Krijg je alleen maar handleidingen om te port forwarden en dat soort troep.

Ik weet trouwens niet of het bij mij wel door SP 3 komt. Volgens mij deden de downloads het eerst nog wel nadat ik SP 3 had geďnstalleerd.

Laatst gewijzigd op 07-09-2008 om 07:55.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2008, 11:46
TopDrop
TopDrop is offline
Ik weet dus ook nog steeds niet waar het door komt. Ik draai dezelfde software, gebruik dezelfde aansluitingen/kabels/hardware (want zelfde pc) en dezelfde routerinstellingen. Eigenlijk is het enige dat anders is het verschil in service pack.
Oud 07-09-2008, 13:10
T_ID
T_ID is offline
Nou, tijd voor nog een rondje eliminatie van factoren. Service pack eraf gooien en kijken hoe het daarna gaat, met en zonder instellingen veranderen.
Oud 07-09-2008, 23:28
Koning
Koning is offline
Een windows servicepack deinstalleren is smeriger dan poep.
Oud 09-09-2008, 03:04
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Nou, tijd voor nog een rondje eliminatie van factoren. Service pack eraf gooien en kijken hoe het daarna gaat, met en zonder instellingen veranderen.
Ik heb een windows versie erop gezet met sp3 'voorgeinstalleerd'. Die krijg je er niet zomaar uit.
Oud 09-09-2008, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een windows versie erop gezet met sp3 'voorgeinstalleerd'. Die krijg je er niet zomaar uit.
Gewoon hardhandig te lijf gaan!

Nee, ik heb ook nog wel een laptop waarop ik wel prima kan downloaden en heb ook niet zo'n zin om het Service Pack eruit te slopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten