Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2002, 10:50
starslayer
starslayer is offline
Probeer het een beetje duidelijk verhaal te maken (wou ook een poging doen om het kort te houden maar na het hele verhaal te hebben geschreven blijkt dat dat echt niet gelukt is), al zal dat moeilijk gaan. Eerst even de voorgeschiedenis. Mijn beste vriendinetje is gedump na twee jaar door haar ex. Ze had met hem al een vakantie gepland, dus ze vroeg of ik mee wou gaan. Zij uiteraard direct zonder erbij na te denken ja.... ookal had ik me twijvels. Vooral wat ik voor haar voelde en of ik haar wel kon helpen met haar problemen. (ze is nogal wisselend in haar stemmingen). Na heel veel piekeren en afwegen heb ik besloten om met haar op vakantie te gaan (heb sommige twijvel die ik had zoals de vraag of ik wel met haar problemen om kon gaan besproken). Vrijdag zijn we dus vertrokken voor 10 dagen. Met de bus.. heel gezellig allemaal.... we komen aan op de bestemming na een busreis van 24 uur en ze zegt dat ze naar huis wilt... na veel praten zonder echt duidelijkheid te krijgen of ze nou echt weg wilde zijn we gaan slapen....

De volgende dag ging allemaal perfect dacht ik... wist niet echt zeker of ze nou nog weg wilde maar ja het was gezellig dus wat maakte het uit... De avond zijn we uitgegaan met mensen die we tijdens de bus reis hebben leren kennen (heel gezellig dus)... de volgende dag was ik best wel duff dus had geen zin om iets te doen. Het plan was om iets te gaan doen maar zij had ook geen zin en wou even wat dingen alleen doen.

Juist doordat ik alleen was ging ik piekeren of ze het wel naar haar zin had. En het probleem met piekeren is dat je er nogal een klote humeur door krijgt... Later op de dag barste de bom, juist het gene waar ik over een het piekeren was gebeurde. Ze werd boos op me... dit ging dan vooral om vertrouwen ik had moeten vertellen dat ik aan het piekenen was.. en ze kende met zo niet etc etc... alleen maar verwijten... we hebben alles toen uitgesproken en zijn wat gaan eten en daarna weer uitgegaan, allemaal heel gezellig.... nog wat nagebabbeld na het uitgaan en gaan slapen want de volgende ochtend moesten we vroeg op.

De volgende ochtend, was niet wakker geworden door de wekker dus zij moest me wakker maken... geen probleem verslaap me wel vaker... beetje duff de bus in (met een klein ochtend humeurtje dus was een beetje stil, maar zat niet te piekeren dus gewoon relax).

Dus bus is een uurtje onderweg en zij vraag wat er is, omdat ikwat stil was (en praat normaal best wel veel)... zeg dat er niets aan de hand is (en dat was ook zo). Later in de bus zegt ze opeens dat ze (vandaag) naar huis gaat... ik had geen zin om een discussie te voeren in de bus (niet echt relax met al die mensen om je heen)... de hele dag normaal gedaan en me niet druk gemaakt over de uitspraak... toen we weer terug kwamen met de bus kon ik niet langer voor me houden dat ik niet tegen die onzekerheid kon of ze het nou wel naar haar zin had...

Na veel geschreeuw van haar kant (hou zelf niet zo van schreeuwen) kwam het er allemaal uit. Allelei dingen die ik had gezegt (in de veronderstelling dat ze me begreep) bleek dus niet zo te zijn. Ik dacht dat ik met me beste vriendinnetje op vakantie ging maar ze begrijpt dus eigenlijk niet van me... ze snapt niet dat als zij zegt dat ze naar huis wilt dat ik me dan druk ga maken. Ze snapt niet als ze zegt wat ze wilt... bv. niet teveel uitgaan, en andere leren kennen... Dat ze daarna niet van mij kan verwachten dat ik daarna echt kan zeggen wat ik wil, ik wou namelijk wel mensen leren kennen, uitgaan... had het misschien achteraf moeten zeggen maar ja wou haar niet kwetsen... en juist omdat ik dat niet heb gezegt is ze nu dus boos....

Nou dat is het verhaal zit nu dus nog steeds in Italie... pas zaterdag gaat de bus terug (dus heb ik wat dagen te gaan) gisteren begreep ik dat ze toch niet naar huis gaat (maar dit was alleen omdat alle vliegtuigen overboekt waren). Ik weet zelf ook even niet meer wat ik wil. Het liefst wil ik gewoon normaal vakantie vieren en genieten ervan, aan de andere kant wil ik het liefst terug naar me eigen huisje, lekker vertrouwd. Lekker werken en me gewone levendje hebben... als ik echt weg wil kan het wel er rijden genoeg treinen naar Nederland. En een vliegticket kan misschien ook wel gevonden worden. Maar als ik dit doe verpest ik misschien wel de beste vriendindschap die ik ooit heb gehad... maar als ik blijf raak ik die vrienschap misschein ook wel kwijt..... Wat denken jullie (weet dat ik zelf de keuze moet maken, maar misschien hebben jullie tips ofzo).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 11:16
niem
niem is offline
nouja op een vakantie zit je echt 24 uur met elkaar opgescheept end aardoor leer je elkaar eigenlijk pas echt goed kennen als je samen op een vakantie gaat.
Als ik jou was zou ik wel gewoon nog blijven tot zaterdag... desnoods maak je er nog wat leuks van in je eentje de rest van de week... ga met andere mensen om ensow...

ik denk dat de vriendin toch anders is dan je had verwacht... dat jullie er nu achter komen dat je elkaar eigenlijk nog niet door en door kenden... en je moet idd zelf weten of je door wil gaan met deze vriendscahp... misschien kan je het allemaal uitpraten... maar als dat niet lukt zou ik toch wel enige twijfel hebben over waarom je nog door zou gaan met deze vriendscahp...

aaan de andere kant, nog ff doorbijten en je bent weer thuis en daar is alles anders... daar is de vriendschap weer ongeveer als vanouds... dan zit je niet continu met elkaar opgescheept..

hmmm moeilijk!

Sterkte dr mee!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:18
Verwijderd
Hmz.. ik begrijp niet helemaal waarom zij nu boos is..

Lukt het niet meer om het nu uit te praten dan? Ik zou als ik jou was wel gewoon blijven en je beste best doen om met haar te kunnen praten over waarom ze nu zo boos is. Dat jij je zorgen om haar maakt lijkt me meer dan logisch, en niet iets om boos over te worden van haar kant??

Ik denk dat ze het moeilijk heeft doordat het uit is en ze normaal gesproken daar met haar ex zou zijn, en dit nu ms allemaal een beetje afreageerd op jou.

Best kans dat ze later weer bij zal draaien en zal inzien dat ze niet helemaal redelijk was boos te worden op jou. Dat is tenminste wak opmaak uit je verhaal, dat het niet helemaal redelijk was.. Mja..

Ik weet het ook niet zo goed..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 11:48
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ik denk dat ze het moeilijk heeft doordat het uit is en ze normaal gesproken daar met haar ex zou zijn, en dit nu ms allemaal een beetje afreageerd op jou.

Dat lijkt me voor 100 % zeker...
Oud 31-07-2002, 14:54
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Hmz.. ik begrijp niet helemaal waarom zij nu boos is..

Lukt het niet meer om het nu uit te praten dan? Ik zou als ik jou was wel gewoon blijven en je beste best doen om met haar te kunnen praten over waarom ze nu zo boos is. Dat jij je zorgen om haar maakt lijkt me meer dan logisch, en niet iets om boos over te worden van haar kant??
Uitpraten lukt op 1 of andere manier niet. Ik ben gewend dat als mensen boos worden dat ze dan even schreeuwen met deuren slaan enzo... en dat je het erna rustig uitspreekt. Maar het lijkt wel of we nu van de ene ruzie in de andere gaan, al besef ik soms gewoon helemaal niet wat ik nou fout doe.

Ze zei net (voor de 4de keer) dat ze weg wilt en dat ze het nu echt meent. Kon na onze ruzie van vanmiddag (waar ik nog steeds niet van snap wat ik nou eigenlijk heb gedaan, was even de deur uitgegaan omdat ik geen zin meer had om in bed te liggen, en heb haar laten slapen). Nu is ze boos dat ik haar heb laten slapen. Terwijl (zo zou ik tenminste denken) ze toch kan begrijpen dat als ik weg ben ik terug kom, al me spullen lagen er nog... maar had iets moeten doen. En ja had een briefje kunnen neerleggen maar zij heeft laatst ook geen briefje neergelegd dat ze weg was, en ik maakte me toch ook niet druk.

Ik heb iedergeval besloten om te blijven wat ze ook doet. Heb hier twee mensen leren kennen die tot nu toe elke avond met ons mee uitgegaan zijn en die hebben al gezegt dat ze dat straks ook nog wel doen, dus alleen ben ik niet. En als ik dan toch alleen hier blijf kan ik me eens flink vermaken zonder me schuldig te voelen, en me druk hoef te maken hoe zij erover denkt. Want op een of andere manier maakt ze mij juist onzeker.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 15:08
Verwijderd
Vraag haar om duidelijkheid?

Dat zou ik doen .. risicovol, aangezien het ook verkeerd kan aankomen. Maarjah, het heeft weinig zin om te leven naar haar moodswings.

Bij ons zit dat een beetje in de familie trouwens .. als er spanning hangt, dat die op een gegeven moment hard eruit komt. Zowel mijn zusje, ik als mijn vader gaan op de volle confrontatie af als ons iets echt irriteert Daarna is alles weer koek en ei, of je hebt echt ruzie en neemt afstand van elkaar. Tja, 't is lullig maarjah..

Ze kan jou niet puur gebruiken als iets om op af te reageren. Als je haar goed confronteert met je vragen (niet terughoudend, maar juist erg duidelijk; ze mag gerust weten dan het echt aan je vreet), kunnen 2 dingen gebeuren:
1) Ze vindt je een lul, omdat je haar 'niet begrijpt' en fout behandelt. In dat geval gaat ze maar beter naar huis..
2) Ze laat al haar shit eruit, zegt echt wat ze denkt en waarom ze zo onduidelijk is, misschien met geschreeuw en gehuil .. maar dan is het er ook echt uit en kun je weer normaal met elkaar omgaan.

Zoals mijn vader vaak zegt: "lieber ein Ende mit Schrecken, als ein Schrecken ohne Ende"

[edit]
Nog iets wat me opvalt: wees gewoon jezelf. Als jij wel graag uitgaat en mensen wilt ontmoeten, moet je dat gewoon zeggen. Sommige meisjes zijn daar echt erg in die willen dat jij eerlijk bent. Probeer dat dan ook te zijn, maar denk na bij wat je zegt. Zo kun je zeggen "tuurlijk ga ik liever uit, maar als jij niet wilt, blijf ik hier voor jou" .. ga dus niet zeggen dat je er "geen zin in hebt" ofzo om bij haar te zijn, vindt ze niet zo leuk.

Meisjes zijn ingewikkeld

Laatst gewijzigd op 31-07-2002 om 15:15.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 15:15
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
******** schreef:
Meisjes zijn ingewikkeld
Jongens ook
Oud 31-07-2002, 15:21
Verwijderd
Citaat:
lady_x schreef:
Jongens ook
Mwoah, ik denk dat het wel meevalt. Meisjes zijn ingewikkelder

Probleem is meestal communicatie. Als beide partijen dingen niet zeggen om de ander te sparen, loopt het uiteindelijk altijd fout af. De onderdrukte dingen stapelen zich op .. tot op een gegeven moment de bom ontploft.

Hoe moeilijk het ook is, het beste is om gelijk over dingen te praten. Dan heb je misschien een klein ruzietje, maar dat is dan zo weer over

[edit]
In deze topic zou hij dus eigenlijk voor de vakantie al zijn twijfels moeten bespreken. Dan zou hij nu niet in deze situatie zitten..
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 18:28
starslayer
starslayer is offline
Meisjes zijn ingewikkeld [/B][/QUOTE]

Dat meiden ingewikkeld zijn wist ik al maar was voor dat we op vakantie gingen er van overtuigd dat ik het allemaal wel gegreep en dat ik ermee kon omgaan. We hebben het daar ook samen voor de vakantie overgehad.

Ze is nu trouwens vertrokken naar Nederland. We hebben nog wel gepraat maar haar beslissing was definitief. Ze had een ander idee van mij waar ze nu pas achter kwam, en ze vindt dat haar niets te verwijten is. Ik ben toen wel rustig gebleven en heb haar nog 1 keer uitgelegd hoe ik het allemaal zag. Geen resultaat.

Later heb ik een briefje van haar gekregen via de receptie met daarin haar verhaal. Ze wou bij mensen zijn die strerk waren en veel zelfvertrouwen hadden, ze dacht dat ik dit had. En ik had haar nu een andere kant laten zien.

Vreemd want eerder had ze tegen haar psycholoog vertelt dat ik ook niet zo veel zelfvertrouwen had. Klopt ook wel maar kan dat meestal goed verbergen voor andere. Voel me alleen niet bij onbekende vertrouwd.

In haar brief schrijft ze eigenlijk dat ze me niet meer wilt zien, en dat ze opzoek gaat naar echte vrienden die wel met haar problemen kunnen omgaan. Het enige wat ik op dit moment heb is dat ik boos ben. Je laat niet iemand stikken in Italie terwijl je samen op vakantie bent gegaan. En ik stond altijd voor haar klaar en toen ik het even niet wist hoe ik met haar wisselvallige buien moest omgaan laat ze me vallen... voel me op dit moment dus echt bedrogen.

Edit:
Wat je zei over het uitgaan, klopt wel ik wil uitgaan maar omdat zij steeds wisselde van stemming kon ik het op dat moment gewoon niet kwijt aan haar. Was bang dat dit een echte aanleiding zou geven om naar huis te gaan. Heb na dat ze weg is gegaan gebelt met haar ex vriendje (die ik ook heel goed ken). Hij snapte wat er gebeurd was en was aan de andere kant blij dat er nu iemand was die begreep waarom zij zo moeilijk te begrijpen is en waarom je soms (tegen je wil) oneerlijk bent.

Heb nu besloten om even af te wachten met het beslissen wat ik ga doen. Was vanmiddag toen ik ook aan het typen hier was heel zeker dat ik wou blijven op dit moment weet ik het even niet, maar heb al helemaal geen zin om op dit moment een keuze te maken en daar achteraf spijt van te krijgen. Gelukkig zitten me ouders ook in Italie, maar die gaan pas over een week weg en ik moet gewoon werken dus kan ook niet met hun meerijden. Maar ga vanavond lekker me gangentje en zie wel wat de dag van morgen brengt... heb iedergeval heeeeeeel veeeeeel geleerd deze vakantie over vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:06
Angeles
Angeles is offline
Ik vind het wel vreemd dat zij er helemaal geen begrip voor op kan brengen dat de dingen die zij zegt, het feit dat zij het niet naar haar zin heeft jou raken. Het heeft toch niks te maken met wel of niet stevig in je schoenen staan? Het heeft meer te maken met het feit dat jij om haar geeft en dat het jou niet koud laat als zij het niet naar haar zin heeft. En ik vind het heel raar dat ze nu niet meer met jou om wil gaan. Zij kan niet van jou verwachten dat je blindelings weet hoe je met haar om moet gaan! Ze stelt veel te hoge eisen aan een vriendschap.

Volgens mij weet ze zelf gewoon niet zo goed wat ze met zichzelf aan moet. Het is heel aardig van je dat je zo begripvol voor haar bent geweest, maar er zijn natuurlijk wel grenzen. Ik vind dit wel heel unfair van haar en ik zou haar hier zeker nog mee confronteren.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:09
lady_x
lady_x is offline
Laat de dingen 'n beetje rusten, denk even aan andere dingen, zij is in de war (zoals ******** zegt, meiden zijn nu eenmaal ingewikkeld) en volgens mij zit jij er te veel mee in. Ze zal wel inzien na een tijd dat jij voor haar eigenlijk wel een goeie en te vertrouwen vriend bent.
Oud 01-08-2002, 11:52
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Laat de dingen 'n beetje rusten, denk even aan andere dingen, zij is in de war (zoals ******** zegt, meiden zijn nu eenmaal ingewikkeld) en volgens mij zit jij er te veel mee in. Ze zal wel inzien na een tijd dat jij voor haar eigenlijk wel een goeie en te vertrouwen vriend bent.
Heb me nu ook voorgenomen om het te laten rusten. Stuur haar nog wel een mailtje dat ik nog met haar wil praten over twee weken ofzo. zodat ze tot rust kan komen. Maar vooral zodat ik tot rust kan komen.

Tot nu toe (ze is nu al bijna een dag weg) het nog wel naar me zin gehad. De twijvel om naar huis te gaan is er nog wel maar bereik daar helemaal niets mee. Gelukkig heb ik twee mensen hier ontmoet die hebben aangeboden me een beetje te vermaken. Dus vervelen zal ik me niet.

Nu alleen nog die klote busreis terug zaterdag....
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 12:54
Verwijderd
Ja.. ik zou het idd maar laten rusten..

Ik weet bijna zeker dat zij ff al dr frustraties op jou heeft afgereageerd en dat ze bovendien iets onmogelijks van je verwachtte.. Ze verwachtte dat jij alles ok zou maken en zou zorgen dat ze een topvakantie had en weet ik veel wat.. Ik denk dat er dus geen manier was geweest waarop je het wel goed had kunnen doen..

Ik zou als ik jou was voor mezelf wel ff afvragen of je nog wel echt tijd in die vriendschap wil steken. Want wat er ook met haar was gebeurd op dat moment, dat dr vriend het had uitgemaakt dus, praat niet goed om jou dan zo te behandelen..

Het lijkt echt alsof ze elke mini excuus aangreep om boos te worden op jou, en nouw ja. dat je dus echt niets goed kon doen, want had je een briefje voor dr achtergelaten toen, had je dr ws moeten wakker maken, maar had je dr wakker gemaakt, had je dr ws moeten laten slapen etc.

Kzou idd afwachten hoe het verder loopt.. Of zij tot bezinning komt en beseft dat ze niet helemaal fair is geweest, en of jij dan nog zin hebt moeite te doen voor die vriendschap ofzow.. Nja, sterkte in ieder geval.. En tot zaterdag is niet zo heel lang toch? Valt vast nog wel wat van te maken
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:43
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef:
Ja.. ik zou het idd maar laten rusten..
Het lijkt echt alsof ze elke mini excuus aangreep om boos te worden op jou, en nouw ja. dat je dus echt niets goed kon doen, want had je een briefje voor dr achtergelaten toen, had je dr ws moeten wakker maken, maar had je dr wakker gemaakt, had je dr ws moeten laten slapen etc.
Dat idee heb ik de afgelopen dag ook steeds meer gekregen. Volgens mij was er ook niets goed te doen. Ze verweed me dat ik niet eerlijk was geweest, maar kom er nu steeds meer achter dat zij niet eerlijk is geweest.

[/B][/QUOTE]Kzou idd afwachten hoe het verder loopt.. Of zij tot bezinning komt en beseft dat ze niet helemaal fair is geweest, en of jij dan nog zin hebt moeite te doen voor die vriendschap ofzow.. Nja, sterkte in ieder geval.. En tot zaterdag is niet zo heel lang toch? Valt vast nog wel wat van te maken [/B][/QUOTE]

Ik heb me zelf voorgenomen om eens eerst rustig na te denken over de vriendschap, en of ik deze nog wel wil. Had vandaag haar ex vriendje aan de lijn, we begrijpen elkaar nu wat beter, en die kon zich niet voorstellen wat er was gebeurd. Heb al plannen voor morgen de hele dag en voor de zaterdag (voordat de bus terug gaat) dus het erste dagje (vandaag) heb ik weer gehad. Ga vanavond lekker uit en heb me voorgenomen zo min mogelijk me druk te maken. En begin deze vakantie ook als iets positiefs te zien.

Heb me ook voorgenomen om de eerste jaren niet meer ver op vakantie te gaan. Als iemand dan weg gaat ben ik ook zo thuis.. Wou beginnen volgend jaar met een vakantie in me achtertuin :-)
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 17:59
Verwijderd
Ja lijkt me een goed idee ja..

Maarreuh.. je moet gwoon zorgen dat je met mensen op vakantie gaan die iig niet weg gaan of gewoon zoiezo in je eentje gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten