Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik las sletten
![]() Ergens in de buurt van een grote stad, maar niet er middenin. Qua afstand zoiets als Zaandam ofzo, in relatie tot Amsterdam. Als je aan de goede kant zit (van de Westerdinges), heb je én mooie natuur én zit je met een half uur fietsen in Amsterdam en tien minuutjes met de trein. |
![]() |
|
och, ergens in brabant of zo, of in de buurt van haarlem. of beverwijk want dat is lekker dicht bij zee en daar weet ik de drie belangrijkste winkels al te vinden, de kringloop, de tattooshop en de aldi. maar verder is het een beetje afhankelijk van met wie ik settle. en of ik ooit settle.
|
Hij gaat met mij mee naar Utrecht over een paar maandjes. Ik ben echt helemaal verliefd op deze stad. Dus hier beginnen we, maar wie weet waar we nog terecht komen, ik hou het helemaal open
![]()
|
Nu willen we heel graag in Amsterdam gaan wonen; een grote levende stad, er is altijd wat te doen, veel verschillende mensen.
Maar niet voor altijd denk ik. Hij komt uit Brabant en heeft veel familie in Den Bosch, dat lijkt me uiteindelijk ook wel wat. Wel het gezellige/sfeervolle van Brabant (jaja ik ben het zowaar gaan waarderen), maar toch een stad en redelijk dicht bij de randstad. Maar voorlopig woon ik nog even bij mijn ouders en hij ver weg in Maastricht. Dat is iig niet ideaal, dus we kunnen er vanaf nu alleen maar op vooruitgaan ![]()
|
Verwijderd
|
Amsterdam, liefst ergens in zuid. Ik zou niet in een dorp kunnen wonen, ben ontzettend gewend aan de drukte en het leven hier. Zuid is echter wel iets rustiger (dan centrum, waar ik nu zit), helaas wel teringduur, maar een goede omgeving om eventuele kinderen in op te voeden.
Ik zou er ook totaal geen moeite mee hebben om in het buitenland te gaan wonen en ergens is dat ook mijn ambitie, maar binnen Nederland wil ik zeker in Amsterdam blijven. Ik kan het iedereen aanraden, mits je gesteld bent op het stadsleven en je besloten hebt dat je de stad wilt leren kennen. Als je Amsterdam beoordeelt op basis van het rembrandtsplein, de bijlmer en het centraal station is je beeld waarschijnlijk behoorlijk gekleurd. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Liever buiten Nederland, maar als het in Nederland is, zal het Hoorn/Amsterdam zoiets worden. In ieder geval wil ik de reuring van de stad. Woon zelf in een dorp, maar ik ben gek op de drukte van een stad. Hoewel ik als kind mijn opvoeding in het dorp wel heel fijn vond....Hmm. Maar goed. Wie weet waar ik eindig.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Gewoon, een rustig half stad, half dorp iets. Waar de supermarkten en uitgaansgelegenheden en scholen (voor eventuele kiddo's) in de buurt zitten, maar waar je nog wel es een bekend gezicht tegenkomt. Oh, en er moet een bus stoppen, minimaal 2x per uur. Altijd handig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Amsterdam kan natuurlijk gewoon niet jouw stad zijn. ik erger me echter altijd een beetje aan kritiek die geleverd wordt op Amsterdam door mensen die er drie keer geweest zijn en/ of het meeste van horen zeggen hebben (bijvoorbeeld de jongeman uit wageningen die iemand citeert die 's nachts niet over straat zegt te kunnen in Amsterdam). Natuurlijk kan Amsterdam gewoon niet jouw kopje thee zijn, maar ik vind vind dat je die conclusie pas kan trekken, zoals jij gedaan hebt, nadat je de stad echt hebt leren kennen.
edit; oowh en daarom zei ik dat je de stad moet leren kennen, omdat ik denk dat veel mensen, wanneer ze Amsterdam wat meer de tijd geven, misschien wel afstappen van hun oude denkbeelden en de stad gaan waarderen ![]() Laatst gewijzigd op 03-09-2008 om 19:08. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
Ik zou 'later' echt een stad willen wonen. Misschien niet Amsterdam (ken ik nu nog niet echt, maar is me misschien wat te groot), maar Utrecht of Den Haag ofzo. Ik hoef niet per se echt in de stad, maar een leuke buitenwijk met misschien zelfs een tuin of in ieder geval een leuk balkon lijkt me echt super. Altijd mensen om je heen, dicht bij werk, school voor de kinderen (en een stad is echt niet altijd onveilig) en de sfeer in het algemeen. Alleen zijn steden niet bepaald goedkoop wil je fatsoenlijk willen wonen in een mooi huis, dus dat wordt sparen.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In mijn dromen laat ik me namelijk niet tegenhouden door huizenprijzen of airco's. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tuurlijk kan je 's nachts over straat in Amsterdam. Maar dat is wel heel makkelijk gezegd als man zijnde. Ik woon al mn hele leven in Amsterdam (en ken de stad dus door en door) en zou er nooit weg willen, maar heel lekker 's nachts over straat gaan doe ik niet. En zo denken er meer vrouwen in mijn omgeving over. |
![]() |
|
Amsterdam, omdat ik nergens anders in Nederland zou kunnen wonen. In Amsterdam is er altijd wat te doen, wanneer dan ook. Ik woon hier nu vijf jaar en in het begin moest ik wennen aan de drukte. Ik heb dan ook een tijdje met mijn moeder in het centrum gewoond, heel leuk allemaal, maar daar werd je 's nachts regelmatig wakker van dronken britten. Maar nu woon ik in Westerpark en daar is het heerlijk rustig. Ik zou Amsterdam niet aan iedereen aanraden. Je moet tegen de drukte kunnen, er tegen kunnen dat iedereen haast heeft en winkel- en horecapersoneel niet altijd even vriendelijk is.
|
![]() |
|
ik uh... heb geen flauw idee. *heeft in amsterdam en rotterdam en op het platteland gewoond* Alle grote steden lijken op elkaar imo en beide hebben zn voor- en nadelen. Ik heb nog geen enkele plaats gezien in zowel binnen- als buitenland die mijn hart heeft gestolen
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Mij maakt het niet veel uit waar we settelen, als het maar geen klein dorp is. Een grote stad hoeft ook niet, iets ertussenin zou mooi zijn. En liever niet in Friesland/Groningen/Overijssel, Zeeland en liever niet in het zuiden van Limburg. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het allerliefst zou ik in Den Bosch wonen. Ik ben opgegroeid in Brabant en ga nog steeds vaak naar Den Bosch. Het is mooie stad, er wonen zeer dierbare vrienden van me en ik ben daar max. 20 minuten verwijderd van mijn familie.
Er zijn mooie parken om de toekomstige kinderen in te laten spelen, er is veel historie en ik hou van de Brabantse tongval en mentaliteit. Hier in Arnhem is het ook wel leuk, maar als ik zou settelen, zou ik dat het liefste daar doen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Die tongval speelt mij parten
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|