Advertentie | |
|
![]() |
|
http://www.dumblaws.com/
Dat helpt je denk ik heel goed op weg ![]()
|
Je mag vijf planten hebben, dus het bezit is toegestaan. Daarnaast mág het ook gewoon verkocht worden, coffeeshops zijn volledig legaal. In de wet staat dat het niet mag, maar het is een dode wet en het wordt gedoogd. We balanceren min of meer op het randje van het mag wel/het mag niet.
|||
het is verboden boven een bepaalde hoeveelheid (transport en kweek verboden; behalve medisch en per huishouden 4 of 5 planten, coffeeshops mogen officieel iets van 30 gram verkopen
![]() Citaat:
maar als het niet al te veel is dan doen we niets: Citaat:
*poehoe anderhalf kilotje forse vondst ![]()
||
Mwo, strikt gezien mogen ook vijf wietplanten niet. Loopt de politie er tegenaan, dan worden ze in beslag genomen. Vijf is echter wel de grens tot waar geen boetes of andere sancties volgen.
Citaat:
Ik bedoel, het is toch vrij logisch dat je belasting betaald over alle legale ondernemingen die winst maken. Nederland is vrij uniek in het legaliseren en reguleren van prostitutie, maar zo verbazend dat er belasting over geheven wordt is het niet. Andere landen betalen een hogere prijs in uitbuiting en criminaliteit die met prostitutie gepaard gaat. En hoe verder onder de grond hoe succesvoller. Ik herinner me een reportage van Netwerk waarin ze Iraanse prostituees volgden. Ze stonden ongeveer vijf minuten te tippelen voordat een klant zich aandiende, en zo ging het de hele nacht. ![]() Nee, geef mij dan maar legalisering. Dan kun je tenminste nog iets tegen uitbuiting doen. Zoals bijvoorbeeld het Turkse pooiersyndicaat dat begin dit jaar ten val is gebracht.
|||
Citaat:
![]() Mja, is maar goed ook eigenlijk. Zolang het niet gaat om commerciële handel is er geen criminaliteit aan verbonden, dus daar achteraan hobbelen is een beetje verspilling van politietijd. Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
@ Deadlock: Na wat beter gekeken te hebben, had ik het gevonden. Drugs is natuurlijk vreemd, alleen de legalisatie van prostitutie en de belasting is niet heel vreemd vind ik.
Kraken.. kan iemand mij misschien uitleggen hoe dat precies zit m.b.t. de wet? Wat mag wel wanneer, en wanneer niet etc. En waarom dit een rariteit/spanningsveld is? |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
bovendien; waarom wiet illegaal houden en drank legaal? Citaat:
bijvoorbeeld waar is dat jaar op gebasseerd, waarom geen half jaar of 2 jaar?
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Einde van de dubbele nationaliteit. arPos | 108 | 25-04-2012 11:52 | |
'Beloon burgermoed met heldendom' T_ID | 52 | 16-12-2009 19:02 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat scoren jullie voor de nationale bijbeltest? Verwijderd | 132 | 26-04-2007 19:09 | |
Tweede kamer wil burqa verbieden Verwijderd | 263 | 24-12-2005 16:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |