Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2008, 18:17
Verwijderd
Hoi allemaal,

Uit ervaring weet ik dat meiden mij zelden als meer zien dan zomaar een vriend, of erger: een broer.
Nu heb ik sinds kort een lichte crush op een klasgenote van me. Kennen elkaar zo'n 5 weken nu en hebben elkaar nog niet zo vaak gesproken dat er al sprake kan zijn van dat 'broertje-effect'. Mijn angst is dat, wanneer ik meer contact met 'r zoek, dat ik dan toch weer als goede vriend gezien ga worden.

Ik zou graag wat tips of verhalen/ervaringen willen horen van mensen die dat 'broertje-effect' overwonnen/voorkomen hebben. Wat zijn bijvoorbeeld de grootste 'fouten'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2008, 18:21
cenerentola
cenerentola is offline
ik kan je geen advies geven, want ik ben alleen in jongens geinteresseerd die ik leuk vind. Ik heb alleen vriendinnen en mijn mannelijke vrienden zijn homo.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:22
Verwijderd
je moet een beetje een klootzak zijn, maar dan wel een charmante

Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:23
Verwijderd
oowh en maak haar alsjeblieft duidelijk dat je haar leuk vindt, maar niet op die slappe, ik ben bang voor je reactie, manier
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:33
Verwijderd
Wat Bartezz zegt, gewoon vanaf het eerste moment duidelijk maken dat je meer wilt dan vriendschap, dan heb je kans dat je keihard afgewezen wordt of je hebt d'r binnen, om het maar even simpel te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:35
Verwijderd
Citaat:
ik kan je geen advies geven, want ik ben alleen in jongens geinteresseerd die ik leuk vind. Ik heb alleen vriendinnen en mijn mannelijke vrienden zijn homo.
"Oh, en ook alle jongens die op korfbal zitten zijn homo, alle hockeyers komen uit 't Gooi, alle allochtonen zijn vandalen, alle jongeren hebben een alcoholprobleem. En dat is echt waar hoor!!!111111"
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:48
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
VOORAL NIET zeggen dat je tot nu toe vooral hebt meegemaakt dat je alleen als broer werd gezien, dat is echt een afknapper van jewelste en je brengt het meisje zo in verlegenheid want ja, nu durft ze natuurlijk niet te zeggen dat ze je niet moet omdat ze bang is je te kwetsen. Maar doe gewoon alsof ze niks beters kan krijgen, trek een dikke bek op en doe een beetje arroigant, maar idd op de charmante manier. niet de slappe vaatdoek uit hangen.
Oud 06-10-2008, 19:14
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
"Oh, en ook alle jongens die op korfbal zitten zijn homo, alle hockeyers komen uit 't Gooi, alle allochtonen zijn vandalen, alle jongeren hebben een alcoholprobleem. En dat is echt waar hoor!!!111111"
helemaal eens
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 19:16
Verwijderd
Citaat:
nee man, korfballers douchen gemengd, die gasten snappen het juist!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 19:45
Verwijderd
Inderdaad, gewoon een arrogante zak zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 19:54
Verwijderd
Citaat:
nee man, korfballers douchen gemengd, die gasten snappen het juist!
Welke vereniging is dat?!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 00:15
Not for Sale
Not for Sale is offline
Hee, maar, dus, ik weet wel dat het vaak zo werkt eh, en dit soort discussie komt hier toch ook 6x per maand voorbij.

Maar wat nou als je het helemaal niet fijn vindt om een arrogante klootzak te zijn?
Oud 07-10-2008, 02:06
VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Hee, maar, dus, ik weet wel dat het vaak zo werkt eh, en dit soort discussie komt hier toch ook 6x per maand voorbij.

Maar wat nou als je het helemaal niet fijn vindt om een arrogante klootzak te zijn?
'Arrogante klootzak' is in dit soort discussies over het algemeen synoniem voor een zelfverzekerde vent, die weet wat hij waard is, niet met zich laat sollen en het lef heeft om initiatief te nemen.
Lijkt me weinig mis mee.
Een echte arrogante klootzak kan een eind ophoepelen. Lief, betrouwbaar en zelfspot hebben vind ik essentiële voorwaarden om een relatie te laten slagen, evenals voldoende zelfvertrouwen en daar schort het vaak aan bij die zogenaamde broertjes.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 09:08
Verwijderd
Citaat:
je moet een beetje een klootzak zijn, maar dan wel een charmante

Dat is het!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 16:36
Verwijderd
Citaat:

hmm in dat geval kan je een carričre als hosselaar wel vergeten en moet je gewoon geduld hebben totdat je het meisje tegenkomt dat als een blok voor je valt.

Hij moet in ieder geval niet denken dat hij door heel aardig tegen haar te doen hij een grotere kans maakt om haar te krijgen.

te aardig is altijd fout, want het is niet spannend
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 20:46
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Uit ervaring weet ik dat meiden mij zelden als meer zien dan zomaar een vriend, of erger: een broer.
Nu heb ik sinds kort een lichte crush op een klasgenote van me. Kennen elkaar zo'n 5 weken nu en hebben elkaar nog niet zo vaak gesproken dat er al sprake kan zijn van dat 'broertje-effect'. Mijn angst is dat, wanneer ik meer contact met 'r zoek, dat ik dan toch weer als goede vriend gezien ga worden.

Ik zou graag wat tips of verhalen/ervaringen willen horen van mensen die dat 'broertje-effect' overwonnen/voorkomen hebben. Wat zijn bijvoorbeeld de grootste 'fouten'?
Uuuh, wat is er mis met "heb je zin om samen een biertje te gaan drinken?" Ja als je dat niet durft zal je wel snel in de broer-categorie vallen. Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik werd zelf vroeger ook nogal snel in de broertjes-categorie gegooid maar het valt me inderdaad op dat er altijd gebrek aan lef in het spel was...
Oud 10-10-2008, 09:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hij moet in ieder geval niet denken dat hij door heel aardig tegen haar te doen hij een grotere kans maakt om haar te krijgen.

te aardig is altijd fout, want het is niet spannend
Wat een onzin.
Oud 10-10-2008, 12:31
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Het ligt ook aan het type meisje, maar ik ben het volledig met bartezz eens.

'te aardig is altijd fout, want het is niet spannend'

het broertje effect werkt niet omgekeert, het lijkt net alsof er veel meer mannen zijn dan vrouwen en dat vrouwen alles voor het kiezen hebben...
Oud 10-10-2008, 12:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Alles voor het kiezen? Daar merk ik anders niks van!

En ik val juist wel op jongens die aardig zijn. Dat is natuurlijk niet het enige, maar toch, wel belangrijk. Maar begrijp me niet verkeerd, een leuke 'stoere' jongen is ook niet verkeerd!
Oud 10-10-2008, 13:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk dat de TS vooral zichzelf moet zijn. Je moet wel wat cojones hebben, maar als je jezelf anders gaat voordoen dan je bent dan prikt ze daar toch wel doorheen.
Oud 10-10-2008, 17:34
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Nodig haar uit voor een etentje bij jou thuis. Niet zo cliche romantisch, maar gewoon lekker knus en daarna een leuke film kijken. Is ook een mooie gelegenheid om haar te vertellen dat je haar meer dan leuk vindt. Verder is een zelfverzekerde houding aantrekkelijk. Arrogant doen kan alleen maar averechts werken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2008, 19:10
fib
fib is offline
Je moet je is verdiepen in de zogenaamde 'ladder theorie'.
Dit is de link http://www.okdag.nl/ladder

Veel leesplezier ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oud 11-10-2008, 11:11
Verwijderd
Je moet gewoon vroeg in het contact met haar duidelijk maken dat je haar leuk vindt.

Hoe langer je daarmee wacht, hoe erger het is..
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Wat een onzin.
het is zeker geen onzin en het werkt altijd prima voor het type meisje waar ik op val.

maar misschien is het ook wel type- afhankelijk
Met citaat reageren
Oud 11-10-2008, 14:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
'Arrogante klootzak' is in dit soort discussies over het algemeen synoniem voor een zelfverzekerde vent, die weet wat hij waard is, niet met zich laat sollen en het lef heeft om initiatief te nemen.
Lijkt me weinig mis mee.
Een echte arrogante klootzak kan een eind ophoepelen. Lief, betrouwbaar en zelfspot hebben vind ik essentiële voorwaarden om een relatie te laten slagen, evenals voldoende zelfvertrouwen en daar schort het vaak aan bij die zogenaamde broertjes.
Ja, ik snap nooit zo goed dat mensen in zo'n discussie meteen denken dat er wordt aangeraden om je als een lul te gedragen, dat werkt uiteraard niet zo geweldig. Die mensen moeten deze post maar even lezen dus vandaar de quote.
Oud 11-10-2008, 19:02
Hosselarin
Hosselarin is offline
laat gewoon weten dat je dr wil
hoppa
Oud 12-10-2008, 23:01
Hulk
Hulk is offline
gewoon iets doen/zeggen wat een goede vriend/broer noooooit zou doen zeggen..

of zeg gewoon tegen het meisje dat je niet gelooft in vriendschappen tussen meisjes en jongens en dat de jongen altijd meer wil. ga je daarna als een vriend tegen haar gedragen en dan moet het lichtje wel gaan branden...
Oud 13-10-2008, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Alles voor het kiezen? Daar merk ik anders niks van!

En ik val juist wel op jongens die aardig zijn. Dat is natuurlijk niet het enige, maar toch, wel belangrijk. Maar begrijp me niet verkeerd, een leuke 'stoere' jongen is ook niet verkeerd!
idd, aardige mannen zijn voor mij een stuk leuker dan mannen die vervelende spelletjes spelen of zich arrogant gedragen. En met stoere mannen is ook niets mis, aardige stoere mannen
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 12:19
Lente
Lente is offline
tuurlijk moet iemand aardig zijn, maar met alleen maar aardig kom je niet ver. want hoe weet dat meisje dan dat je haar niet alleen maar gewoon leuk vindt? er moet dan toch minstens iets flirterigs bijzitten lijkt me. en een broer flirt niet met je dus is dat ook meteen opgelost
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 12:22
Chick Rock
Chick Rock is offline
Je kan toch aardig zijn maar ook flirten? Ik vind het juist heerlijk als iemand betrouwbaar en vriendelijk overkomt (en het natuurlijk ook ěs ), liever dan het player-idee.
Oud 13-10-2008, 12:28
Lente
Lente is offline
ja tuurlijk, maar iig wel laten merken dat je dus niet alleen maar vrienden wilt worden. en hoe je dat doet ligt aan hoe je bent en aan dat meisje.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2008, 12:56
Changshan
Changshan is offline
Op mijn werk zag ik een collega een zakje gedroogde rozijntjes op haar bureau leggen om naast haar overgezonde lunch te eten. Volgens mij zei ze er ook nog iets liefkozends over. Binnen het daaropvolgende halfuur had ze er meteen al drie pesterige grappen van me over om haar oren gekregen. Ik denk dat dat het soort klootzakkerigheid is wat hier bedoeld wordt.

Verder alle mogelijke dingen die jullie samen doen subtiel opvatten als een 'date', erg flauw, maar een mooie en ongevaarlijke flirt.
Oud 13-10-2008, 15:53
Verwijderd
Citaat:
idd, aardige mannen zijn voor mij een stuk leuker dan mannen die vervelende spelletjes spelen of zich arrogant gedragen. En met stoere mannen is ook niets mis, aardige stoere mannen
Waarom zou een arrogant iemand niet aardig kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 10:11
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Op mijn werk zag ik een collega een zakje gedroogde rozijntjes op haar bureau leggen om naast haar overgezonde lunch te eten. Volgens mij zei ze er ook nog iets liefkozends over. Binnen het daaropvolgende halfuur had ze er meteen al drie pesterige grappen van me over om haar oren gekregen. Ik denk dat dat het soort klootzakkerigheid is wat hier bedoeld wordt.
Mja, oke. Flauwe geintjes tegen/over elkaar maken is oke natuurlijk. Zag dat niet echt binnen de zakkerigheid vallen
Oud 14-10-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou een arrogant iemand niet aardig kunnen zijn?
Een arrogant iemand kan ook aardig zijn. Het ligt ook maar net aan op welke manier diegene arrogant doet/is en in welke mate.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten