Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2008, 21:12
epidemic
epidemic is offline
ik vroeg me af of er nog mensen zijn die zoals mij SOMS tijdens een droom, oppeens doorhebben dat het een droom is, en dan vanalle gekke dingen kunnen doen., ik was bijvoorbeeld eens aan het dromen en gevallen met een moto op de autostrade, een camion was over mij gereden maar ik stond gewoon trug op en ik had geen schrammetje... mijn verklaring: dit moet een droom zijn! en toen herinnerde ik mij dat ik inderdaad was gaan slapen!!! daarna heb ik vanalle leuke dingen gedaan in mijn droom... (meestal ga ik dan opzoek naar een meisje weetje. en ze zeggen nooit nee LOL )

het is echt gek maar waar... ik kan mijn dromen gewaarworden... en éénkeer dat je doorhebt dat het een droom is en je kan doen wat je wil is het echt de max!

nog mensen die dit kunnen?
Iemand misschien een idee hoe ik dit nog meer kan controleren? want het lukt me echt niet altijd ( soms weet ik dat ik gedroomd heb maar dan ben ik er niet achter gekomen dat het een droom is )

en bijvoorbeeld vliegen ofzo kan ik ook nog steeds niet, uit een boom springen van 10 meter terug opstaan en geen pijn hebben wel. misschien moet ik volgende keer eens met mijn armen zwaaien!

ik hoop op positieve reacties

-Epidemic
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2008, 22:29
Verwijderd
ongestrafd de pervert uithangen, de droom van elke man
o, wait.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 22:53
Stefanie
Stefanie is offline
Zodra ik bewust mijn droom ga sturen word ik vrij snel wakker...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2008, 23:59
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik word er altijd chagrijnig van, ik bedoel: het is het één of het ander.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 00:15
Verwijderd
Eitje. En ik ga geloof ik ook vaak op zoek naar gewillige mannen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 12:02
epidemic
epidemic is offline
Citaat:
Probleem wordt als je in het echte leven denkt dat je droomt en fijn uit een boom springt.
als je wakker bent weet je altijd dat je wakker bent . vind ik toch.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 15:04
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Het heet lucide dromen, wat jij doet, en zoals jij het beschrijft, klinkt het echt heel tof Zelf kom ik meestal niet veel verder dan me ervan bewust zijn dat ik droom, soms kan ik stukjes van een droom herhalen om ze een andere wending te laten nemen, maar meer ook niet. Het valt wel wat te oefenen, maar ik weet niet precies hoe.

En ik heb eigenlijk best vaak dromen dat ik kan vliegen en dat zijn echt de mooiste dromen die ik kan. Het is een soort zwemmen door lucht, misschien moet je dat eens proberen
Oud 19-10-2008, 22:08
Warsocket
Warsocket is offline
2x ofzo gehad, en ja dan kan je leuke dingen doen
ik deed 2 handen opzei en vliegen maar.
zelfs een f16 ingehaald toen
Oud 20-10-2008, 14:56
Daboman
Daboman is offline
Dat was dus waarschijnlijk een lucide droom. Lucide dromen kun je trainen. Zo bestaan er bijv tests om te kijken of je droomt, als je die regelmatig in je wakkere leven doet, ga je ze uiteindelijk in je dromen ook doen en zo kun je bewust worden van het feit dat je droomt.
Oud 20-10-2008, 15:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Een truc die ik wel eens gehoord heb, is dat je je in het dagelijks leven af en toe moet afvragen of je droomt, dus dan stel je jezelf de vraag: "Droom ik?" "Nee, ik droom niet." En dan maar hopen dat je daardoor dat ook een keer gaat doen terwijl je droomt, en dat je dan zegt: "Ja, ik droom!"
Maar bij mij werkte het niet echt
Oud 20-10-2008, 16:59
epidemic
epidemic is offline
haha ik heb het meestal niet meteen door, meestal gebeurt er iets onrealistisch waar ik dan blijkbaar even bij kan stilstaan.

Ik heb ook al eens een geval gehad dat ik echt zat te twijfelen of ik aan het dromen was, heb toen maar gegokt dat het geen droom was, spijtig genoeg was het dat wel.

ik probeer meestal onrealistische dingen te zoeken, of dingen die gewoon niet kloppen.... meestal lukt het me wel zoiets te vinden en vanaf dan heb ik het in de hand.

bijvoorbeeld - ik was eens een sigaret aan het roken IN huis bij me thuis, wat ik normaal nooit doe (ik rook altijd buiten!!! altijd), en ik voelde het niet wanneer ik inhaleerde ( bewijs 2 ), ik kon zo hard trekken als ik wou, toen wist ik dat ik aan het dromen was!

wat ik soms wel nog moeilijk vind is transportmiddelen te vinden... als ik dan eenmaal door heb dat ik aan het dromen ben kan ik soms niet vinden wat ik zoek. of als ik ergens heen wil gaan duurt het echt keilang en word ik uiteindelijk gewoon wakker . Wat kut is

OOk merk ik dat ik alleen maar een 'lucide' droom kan krijgen wanneer ik smorgens wakker geworden ben en in me bed blijf liggen, en terug in slaap val
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 19:15
Laptopp
Laptopp is offline
Haha, ik had eens een droom waarbij ik plots nadacht: 'Is dit eigenlijk een droom?' en een seconde later zei ik onmiddellijk 'Nee, een belachelijk idee!'
Met citaat reageren
Oud 21-10-2008, 20:54
Alyssia
Alyssia is offline
Ik heb nog nooit zoiets gehad. Kan je het leren of oefenen of zo?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 08:55
Verwijderd
Ik kon het toen ik heel klein was, en dat heeft me van mijn nachtmerries afgeholpen. Maar helaas ben ik het toen het niet meer nodig was ook weer verleerd...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2008, 13:43
Toast
Toast is offline
Citaat:
Zodra ik bewust mijn droom ga sturen word ik vrij snel wakker...
Jaah heb ik ook Voor die laatste paar minuten doe ik nog ff gek en laat ik de droom aflopen hoe ik het wil
Oud 22-10-2008, 22:59
Elmoo
Elmoo is offline
Ik heb ook regelmatig dat ik weet dat ik aan het dromen ben. Is inderdaad ontzettend lachen. Zo kun je geinige dingen uithalen. Om erachter te komen of ik echt droom knijp ik mezelf meestal, hihi. Ben wel eens van een gebouw afgesprongen in mijn droom en heb ook iemand waar ik een gloeihekel aan had heel hard geslagen
Maar inderdaad, helaas word je dan heel snel echt wakker..
Reageren

Regels voor berichten