Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2008, 10:24
Antimoon
Antimoon is offline
Nou ik heb dus een probleem.. Ik zal hem hieronder proberen te omschrijven.

Nou, ik zit in een soort vriendengroep bij mij in de buurt. En nou zit het zo; Ik ben vrienden met al die mensen. En een tijd geleden hadden Ruud en Marieke een relatie. (Ze zitten in de 1e klas.) En toen ging het uit na een tijd. En nu ben ik bang dat ik verliefd op Ruud ben. Maar het probleem is; Het is wel de ex van een vriendin van mij. Ik zit zelf in de 3e klas en weet me hier geen raad mee, want Ruud is ook verliefd op mij.

Wat moet ik doen? Aan mijn gevoelens toegeven of het voorbij laten gaan, want hij is misschien ook wel erg jong voor mij. Wel weet ik dat ik niet verder met iets wil gaan als Ruud dat niet wilt.
Alvast bedankt voor het helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2008, 10:32
Kitten
Kitten is offline
Een relatie doe je voor jezelf, en voor niemand anders. Als jij een leuke relatie met een jongen van ongeveer 2 jaar jongen prima aankan, dan is dat prima.

Je vriendin kan wel boos ofzo worden om dat soort dingen, maar dat lijkt me niet. Als ze over hem heen is, zal ze misschien alleen vinden dat hij geen leuke keuze voor jou is. Maar daar kan ik niets over zeggen. En misschien zal ze geen zin hebben iets met jou en Ruud samen te doen, omdat het niet botert tussen hen. Dat kan ik ook niet echt goed voorspellen.

Maar naar mijn ervaring kunnen in grotere vriendengroepen relaties rustig heen en weer wisselen, zonder dat dat grote problemen opleverd.

Je zou het trouwens ook gewoon met haar het er over kunnen hebben?
Oud 21-09-2008, 12:32
blablatje
blablatje is offline
Ik vind zelf altijd: een ex is een ex. Ruud is niet meer Marieke's vriendje, dus heeft ze niets meer te zeggen over met wie hij verkering mag.
Maar het zou natuurlijk wel kunnen dat Marieke het er moeilijk mee heeft, bijvoorbeeld als ze nog verliefd op Ruud is. Het is lief van je dat je daar rekening mee houdt. Het beste kun je eens tegen Marieke vertellen dat je verliefd bent op Ruud, en aan haar uitleggen dat je graag rekening met haar wil houden, maar hem toch ook wel heel leuk vind, en dat je hoopt dat ze het niet erg vindt. Als Marieke niets meer voor Ruud voelt, vindt ze het vast alleen maar fijn dat je het tegen haar verteld hebt en vindt ze het niet erg als jullie verkering krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 13:06
Verwijderd
Op die leeftijd flikte ik dat ook wel... vriendin in kwestie werd trouwens wel pissig, maar goed, niks onoverkomelijks. Als je allebei echt verliefd bent, is het ook wel een beetje knullig om niks te doen... Dan is het meestal ook een beetje onvermijdelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 13:22
cenerentola
cenerentola is offline
Praat er eerst eens met marieke over, misschien vindt ze het wel helemaal geen probleem als je iets met ruud krijgt.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 08:43
Volk
Volk is offline
Ik zou ervoor gaan. Als marieke echt een vriendin is zal ze je geluk met hem niet in de weg staan. Wordt ze boos, wijs haar er dan even op dat ze daar geen reden toe heeft omdat het haar ex is en niet haar huidige vriend. Dat zij niet gelukkig met hem is geworden betekent niet dat jij het niet mag proberen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 14:21
metallica
metallica is offline
Ben ik nou de enige die er wel problemen mee zou hebben als een vriendin iets met een ex begint?
Oud 22-09-2008, 21:27
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ben ik nou de enige die er wel problemen mee zou hebben als een vriendin iets met een ex begint?
Ik zou persoonlijk niet het geluk van een vriendin van mij in de weg willen staat om iets dat in het verleden ligt. Ik vind niet dat ik daar recht toe heb. Het is even wennen aan de nieuwe situatie maar dat heb je wel over voor vrienden en hun geluk vind ik dan.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 21:44
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
ik zou daar nu geen probleem meer mee hebben, omdat dat lang geleden is. Maar had het toen echt niet tof gevonden.
Oud 22-09-2008, 21:51
Verwijderd
Pompom, ik ben zelf wat met de ex van een vriendin van mij begonnen en zij had daar geen problemen mee. Als jij je er goed bij voelt en hij ook, ja wat staat jullie dan in de weg?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Nu wel, maar niet toen ik 15 was Bovendien is het geheel afhankelijk van de ex in kwestie. Als jij nog moeite hebt met dat het uit is, of je relatie met hem is echt kut, dan is het niet bepaald leuk als je hem via die vriendin telkens tegenkomt en van haar allerlei dingen over hem aan moet horen. Of je vindt hem een sukkel en vraagt je dus af waarom je vriendin wat met hem zou moeten want hij is echt slecht voor haar, dat kan ook.

Met mijn ex nu zou ik ook écht pissig worden (maar vervolgens trouwens niks dóen, ik zou het 'r niet verbieden en ik zou ook niet het contact met haar verbreken ofzo, hoewel het misschien wel kut zou worden om met haar te praten) en duidelijk maken dat ze mij er echt pijn mee doet. Maar ik zou an sich niet boos op haar zijn omdat ze het dóet, het boos worden is gewoon een gekwetste en defensieve reactie.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 09:39
Verwijderd
Als die Ruud meer waard is dan je vriendschap met die vriendin, ga ervoor.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 10:00
metallica
metallica is offline
Als het echt een tijd geleden is en ik zou er echt voor de volle 100% overheen zijn zou ik er ook geen problemen mee hebben, natuurlijk niet. Maar als ik er nog steeds moeite mee heb, zou ik het echt niet op prijs stellen. Ze moeten dan natuurlijk maar doen wat ze willen, maar wat mij betreft zou die vriendschap dan over zijn.
Oud 23-09-2008, 11:27
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Ik ben het daar mee eens, maar deze lui zijn heel erg jong.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 15:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als het echt een tijd geleden is en ik zou er echt voor de volle 100% overheen zijn zou ik er ook geen problemen mee hebben, natuurlijk niet. Maar als ik er nog steeds moeite mee heb, zou ik het echt niet op prijs stellen. Ze moeten dan natuurlijk maar doen wat ze willen, maar wat mij betreft zou die vriendschap dan over zijn.
Dat snap ik niet. Het is toch al uit. Waarom dan zo moeilijk doen? Waarom tussen iemand en haar geluk in komen te staan? Om gevoelens die toch wel weg gaan? Ik zou het snappen als je haar zou vragen niet te veel over hem te praten en dat soort dingen. Maar meteen een vriendschap verbreken om iets wat in het verleden ligt vind ik wel heel... oppervlakkig? Natuurlijk voelt het in het begin heel onwennig, maar dat gaat ook voorbij. Die jongen is dus vrij voor iedereen behalve voor degenen die je als je vriendin beschouwt en dus graag gelukkig wil zien? Ik snap het niet. Ik vind het irrationeel.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 15:42
metallica
metallica is offline
Het is ook irrationeel, dat zeg ook niet dat het anders is. Maar naast dat ik weet hoe ik er zelf aan toe ben als het uit gaat, heb ik al vaak van kortbij gezien hoe het mensen vergaat die doen alsof het hun niets scheelt. Die vriendschappen liepen na verloop van tijd toch naar de knoppen. En daarnaast is het ook een vorm van zelfbescherming om zo'n vriendschap dan te verbreken.
Oud 23-09-2008, 16:13
Antimoon
Antimoon is offline
Ik vind al jullie reacties heel aardig maar het echte probleem is het leeftijdsverschil. Het probleem tussen mij en Marieke is nu overigens opgelost, maar wat vinden jullie van het twee jaar leeftijd verschil gezien het feit dat ik een meisje ben en hij dus jonger is..?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 16:21
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik vind al jullie reacties heel aardig maar het echte probleem is het leeftijdsverschil. Het probleem tussen mij en Marieke is nu overigens opgelost, maar wat vinden jullie van het twee jaar leeftijd verschil gezien het feit dat ik een meisje ben en hij dus jonger is..?
Leeftijdsverschil is miniem. Of je nou meisje, jongen of iets anders bent maakt toch niet zo veel uit? Als jij gelukkig bent en hij ook is alles prima. Mijn vriendin is ruim 3 jaar ouder, so what?
Oud 23-09-2008, 16:21
Iduna
Iduna is offline
Marieke vindt het niet erg als jij en haar ex iets met elkaar krijgen? Zo nee, mooi.
Over het leeftijdsverschil, dat moet je voor jezelf bepalen. Als jij je daar niet prettig bij voelt, moet je daar ook eerlijk over zijn of er niet aan beginnen. Maar waarschijnlijk zit je meer met de eventuele reacties die je gaat krijgen? Als jullie zelf niet te zwaar tillen aan die twee jaar, zal het wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 20:06
Volk
Volk is offline
Of het leeftijdsverschil te groot is moet je zelf weten. Dat kunnen wij niet voor je bepalen. Ik ben zelf ook 2 jaar ouder dan mijn vriend en heb daar geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 23:33
Myuki
Myuki is offline
leeftijdsverschil lijkt mij geen probleem, tenzij jij er een probleem van maakt.
Oud 24-09-2008, 10:07
WolterB
WolterB is offline
Leeftijdsverschil is pas een probleem als jij of hij het een probleem vindt of wanneer het maatschappelijk gezien echt niet kan (en zelfs daar zijn uitzonderingen op te bedenken waar het wel goed gaat).
Oud 24-09-2008, 14:15
Verwijderd
Ik vond toen ik 15 was de brugsmurfen anders wel echt kléin, al die jongetjes waren gewoon nog niet de puberteit ingegaan en hadden van die meisjesstemmetjes en waren een kop kleiner dan de meiden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten