Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2008, 21:37
Verwijderd
Mijn camera is al een tijdje niet meer te gebruiken dus ik wilde een nieuwe kopen als ik eens wat leuks tegen zou komen.
Nu kwam ik op de site van Dixons de NV8 tegen en het klinkt voor opzich wel goed. Omdat ik er erg weinig verstand van heb wil ik toch even jullie mening.
En wat vinden jullie van de prijsverhouding?

Prijs: 115,99
Beeldchip : 8,1 megapixel
Beeldverhouding : 4:3
Verwisselbaar objectief : nee
Geheugenslot : MultiMedia, SecureDigital
Flitser : ja
Display : 2,5 inch
Gewicht : 152 gram
Focus : AF
Max. resolutie : 3264 x 2448
TV-out : ja
Batterij : Lithium-ion
PC-aansluiting : USB 2.0
Geheugen : 20 MB (intern)
Bestandsformaat : JPEG
Pictbridge : ja
Handleiding : Nederlands
Objectief : Ja
Garantietermijn : 12 maanden
Max. sluitertijd : 1/1500 sec
Continue opnamen : -
Optische zoom : 3 x
Afmetingen : 97 x 60 x 19 mm
Video functie : ja, met geluid
Belichtings programma's : portret, landschap, kinderen
nacht, tekst, close-up, schemer,
zonsondergang, vuurwerk, tegenlicht,
strand en sneeuw
Externe flitser : nee
Weersbestendig : nee
Beeldstabilisator : ja
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2008, 19:27
Sketch
Sketch is offline
Eerste vraag is natuurlijk waar je 'm voor wil gebruiken. Voor kiekjes voldoet bijna elke camera wel. Je hebt je info gekopieerd van kieskeurig.nl denk ik? Je moet je daar niet te veel aantrekken van die reviews, bijna iedereen is blij met z'n nieuwe camera.

Op websites als dpreview.com kun je betere reviews vinden, maar deze staat dan weer niet tussen.
Samsung is niet echt een cameramerk, dan denk je in eerste instantie toch meer aan bijvoorbeeld Canon.

Wat je het beste kunt doen, is naar een filiaal van dixons gaan, vertellen dat je een nieuwe camera wil, en dan geeft de verkoper je een aantal suggesties en een advies. Als je dan zelf een sd-kaart meeneemt (van je vorige camera) kun je vragen of je met alle camera's een paar foto's mag maken. Dan kun je een beetje proberen welke je het prettigst vindt, en thuis kijken welke je de mooiste foto's vindt maken.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 19:47
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord .
Ik heb de info volgens mij ergens anders vandaan maar ik weet niet meer van welke site.
Dat iedereen blij is met zijn nieuwe camera snap ik .
Toch moet ik zeggen dat ik bij deze camera bijna geen reviews kon vinden dus daar is mijn interesse niet echt op gebaseerd.
Ik ben gisteren naar de dixons gegaan en daar werd na wat overleg toch wel duidelijk dat ik aan deze camera een goede zou hebben.
Uiteindelijk heb ik de camera nog niet gekocht (het was namelijk een internet aanbieding) maar vandaag heb ik een andere gekocht!

Ik had altijd een camera waar ik erg tevreden over was. Hij had ruim drie jaar geleden al 6.4 megapixel wat voor toen erg veel was en iedereen was jaloers op mijn foto's. Heel erg duidelijk, mooie kleuren, heel helder enz.
Helaas begint deze het langzaam te begeven, daarom ook een nieuwe.
En jawel, beide (oud en nieuw) heb ik bij de lidl gekocht.
Ik ben hier erg blij mee want ik wilde nog geen afscheid van mijn oude camera nemen. Nu is de opvolger net wat verbeterd. Meer mp, batterijen ipv accu enz. Ik ben blij, want ook mijn nieuwe foto's zijn echt super!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 00:32
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
batt. ipv. accu een verbetering?
Oud 23-09-2008, 17:12
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
batt. ipv. accu een verbetering?
Nee.. maar sommige mensen 'hij doet het niet'.. had je misschien de accu(s?) eens op moeten laden.
Bij een compact op 3e wereld-vakantie kan ik me er nog iets bij voorstellen als je geen lading cheape accu's wilt meenemen (geen batterygrip, geen stopcontact, wel stroom)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten