Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2008, 12:53
Alyssia
Alyssia is offline
Hallo!

Sinds een paar weken, ongeveer toen school weer begon, heb ik vreemd veel last van haaruitval. Ik heb (nog) geen kale plekken of iets in die trant, maar mijn borstel zit wel snel vol elke keer. Ook merk ik, dat wanneer ik mijn haar in een staart doe, ik mijn elastiekje er wel vier keer omheen moet doen, wil het goed zitten. Voorheen was het met drie keer genoeg.

Ik weet niet waardoor het komt. Stress zou eventueel kunnen, maar ik zou niet weten waarom, gezien ik niet eens veel te doen heb. Ook ben ik afgelopen week ziek geweest en heb ik nu een lichte longontsteking, dus zou mijn verminderde weerstand er iets mee te maken kunnen hebben?

Als iemand me met de oorzaak en eventuele oplossingen zou kunnen helpen, heel graag. Alvast bedankt ^^
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 07:14
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had ook eens een periode heel veel haaruitval, en toen was ik naar de dokter gegaan, en die zei dat het kwam door een verandering in hormonen, etc. Misschien dat dat het bij jou ook is? (hoewel ik er destijds heilig van overtuigd was dat het kwam doordat ik allemaal shampoos en douchespul door elkaar gooide en het dan gebruikte als shampoo. Ik was toen 7 of 8, geloof ik. )
Als je het niet helemaal vertrouwt kan je beter even naar de dokter, denk ik.
Oud 29-09-2008, 21:26
Alyssia
Alyssia is offline
Nouja, dat zou mogelijk zijn, die verandering in hormonen. Sinds ongeveer 5 maanden slik ik de pil. Ik ben er verder heel tevreden mee, dus een ander zou ik niet willen. En het is echt niet zo dat het nu nog dunner is geworden dan toen ik dit topic startte. Maar bedankt voor je reactie, ben ik in ieder geval (bijna) zeker van de oorzaak. (:
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 14:56
Verwijderd
ik sluit me even aan bij ts
ik heb precies hetzelfde, alleen bij mij speelt het al sinds december
ik slik al jaren dezelfde pil dus dat kan het niet zijn
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 16:22
Verwijderd
Ik heb dat ook een tijd gehad. Veel haaruitval en schilfers. Als je daar ook last van hebt, zou je een keer in de twee/drie maanden je haar eens moeten wassen met Selsun. Ik hben toen naar de HA geweest, en kreeg dit voorgeschreven. Ik weet al niet meer wat het was, maar een of andere aandoening aan mijn hoofdhuid. Selsun werkt goed tegen schilfers en ook de haaruitval werd er veel minder mee. Volgens mij is dat spul gewoon vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Edit: Wel even opletten. Eerst je haar handdoekdroog maken (maar vantevoren niet wassen, geloof ik), dan Selsun inmasseren op je hoofdhuid. Tis niet de bedoeling dat je je er je hele haar mee wast, (volgens mij is dat spul ontzettend agressief) maar alleen je hoofdhuid, voor zover mogelijk. Daarna goed uitspoelen en met gewone shampoo wassen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten