Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2008, 18:10
Verwijderd
Ik ben pas verhuisd naar een nieuwe kamer, en hier in huis hebben ze draadloos internet.
Ik heb zelf geen laptop, maar een gewone computer. Hoe krijg ik nu toegang tot dat draadloze netwerk? Van sommigen hoor ik dat ik een draadloze netwerkkaart moet hebben, en van anderen weer dat ik een usb-dingetje kan kopen wat ik in de computer kan steken waardoor je ook draadloos internet kan ontvangen.

Suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2008, 18:15
Verwijderd
Je wilt absoluut geen USB wifi-adapter hebben. Die dingen zijn echt zwaar waardeloos. Als je dan toch gedwongen bent om draadloos te internetten, geef wat geld uit en koop een PCI Wifi kaartje. Het liefst een variant met 2+ externe antennes.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:35
Koning
Koning is offline
2 antennes is absoluut niet nodig, zorg gewoon voor een fijne chip en een schappelijke antenne.
Oud 29-09-2008, 18:38
Verwijderd
Citaat:
2 antennes is absoluut niet nodig, zorg gewoon voor een fijne chip en een schappelijke antenne.
Hangt toch echt af van je locatie. Verder hebben de meeste goede chipsets ook meerdere antennes.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:50
Koning
Koning is offline
Citaat:
Hangt toch echt af van je locatie. Verder hebben de meeste goede chipsets ook meerdere antennes.
Geen zin om verder op die discussie in te gaan. Maar een echt net advies zou in mijn ogen dus niet zijn iemand per se een kaart met 2 antennes adviseren. (alle koeien hebben staarten- argument)
Oud 29-09-2008, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Geen zin om verder op die discussie in te gaan. Maar een echt net advies zou in mijn ogen dus niet zijn iemand per se een kaart met 2 antennes adviseren. (alle koeien hebben staarten- argument)
Daar heb je dan weer een punt ja

Nou goed, een aantal alternatieven:
Netgear WN311T RangeMax:
http://tweakers.net/pricewatch/15464...mbps-pci).html
D-Link DWA547
http://tweakers.net/pricewatch/14683...mbps-pci).html
3Com Wireless 11N
http://tweakers.net/pricewatch/22162...i-adapter.html
Asus WL130N
http://tweakers.net/pricewatch/160846/asus-wl-130n.html
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 07:15
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
als Koning een punt heeft waarom geef je dan toch allemaal linkjes van kaarten die wel 3 antennes hebben en a. veel te duur en b. dus niet nodig is?

Haal gewoon een Linksys WMP54G...
Oud 01-10-2008, 08:59
Verwijderd
Omdat die een fatsoenlijke chipset hebben en draft-n ondersteunen. Daarnaast heb ik niet gekeken naar het antal antennes maar naar de specificaties (draft n, wpa2 etc).
Met citaat reageren
Oud 01-10-2008, 19:39
Koning
Koning is offline
Tsja, WiFi apparatuur blijft elke keer een gok, wat ik meestal doe is een fatsoenlijk kaartje mee nemen zoals inderdaad de WMP54G met de noot dat ik hem wel wil kunnen ruilen als hij niet voldoet, dat is meestal geen probleem.
Oud 02-10-2008, 00:49
Verwijderd
Voor je je gaat verdiepen in hoeveelheid antennes en kwaliteit van chips bij PCI-kaartjes, moet je eerst bepalen of je überhaupt een PCI-kaart wil. Over het algemeen is het zo: PCI is het beste als je voor kwaliteit gaat, USB is het beste als je voor gemak gaat. Het klopt dat draadloos internet via PCI technisch gezien vaak 'beter' is dan USB, maar wat uiteindelijk het beste is hangt af van de gebruiker (dat ben jij ) en van diens thuissituatie.
Om te bepalen of je USB of PCI wil moet je je eerst de volgende dingen afvragen:

1) Ken je iemand die je kan komen helpen met het inbouwen van een PCI-netwerkkaart of kun je dit zelf? Dat is niet moeilijk als je een beetje verstand hebt van hardware, want het is een kwestie van de pckast openmaken, het ding in het moederbord steken en de boel vastschroeven, maar de gemiddelde gebruiker weet niet hoe dat moet.

Een USB-adaptertje in een pc proppen en wat sjorren aan de antenne kan echter iedereen.

2) Wil je zo stabiel en zo snel mogelijk internet (voor zo ver dat afhankelijk is van de netwerkkaart) of wil je 'gewoon' een beetje chill internetten en boeit het je verder niet zo veel of dat bijvoorbeeld 1,5 mbit in plaats van 2 mbit is? Bedenk hierbij dat 'stabiel en snel' best relatief is, de meeste mensen zal het weinig uitmaken als hun internet eens per week voor een paar minuten uitvalt of dat ze een paar uur langer moeten wachten op hun downloads, maar als je veel online gamet kan dit wél enorm onhandig zijn.

3) USB-adapters hebben vaak een kleiner bereik en brakkere antennes, waardoor deze dingen van groter belang zijn: Waar is jouw kamer/pc ten opzichte van de modem? Zit je ver of dichtbij? Zitten er veel dikke muren tussen? Staan er voorwerpen tussen jouw pc en de modem die de signaalontvangst kunnen belemmeren/verstoren, zoals een koelkast of een magnetron?

Er is geen algemene oplossing, zo van, 'ja, iedereen moet dit doen want dat is momenteel het beste'. En tegelijkertijd maakt het in principe barweinig uit wat je doet, want met elk (werkend ) wifi-ding zul je op de een of andere manier wel internet kunnen ontvangen. Het zijn de individuele verschillen tussen huizen en gebruikers die PCI of USB 'beter' maken voor een specifieke situatie.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 22:29
darkbunny
darkbunny is offline
Die 2de(foto) is zeer aan te raden een vriend van me heeft die en heeft een goede stabiele verbinding met 1 etage verschil
Oud 03-10-2008, 18:28
Koning
Koning is offline
Citaat:
Die 2de(foto) is zeer aan te raden een vriend van me heeft die en heeft een goede stabiele verbinding met 1 etage verschil
Hout vs. beton, ijzervlechtwerk vs. gewapend beton vs. gips, sterk AP vs. Zwak AP. Ik zou me de ellende in ieder geval besparen een leuk PCI kaartje nemen.
Reageren

Regels voor berichten