Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2008, 11:18
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Hoi allemaal,

Ik ben even een paar daagjes thuis en mijn ouders zitten hier met een probleem met de computer die ik niet verholpen krijgt.

Het gaat om het volgende; Zo nu en dan restart windows zich vanuit het niks automatisch op, soms wel meerdere keren achter elkaar zonder uberhaupt eerst in windows te komen.
Af en toe zie je het blauwe scherm voorbij flitsen maar das niet iedere keer zo het het is ook maar echt een fractie van een seconde.

Als windows weer opnieuw opstart krijg ik de melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout. Als ik dan bij de details ga kijken krijg ik de volgende foutmelding;
BCCode : 1000000a BCP1 : 00000016 BCP2 : 00000002 BCP3 : 00000000
BCP4 : 80500EEC OSVer : 5_1_2600 SP : 3_0 Product : 768_1

Als ik verder kijk geeft ie aan dat de volgende bestanden aan het fotrapport worden toegevoegd;
C:\DOCUME~1\FRANKV~1\LOCALS~1\Temp\WERf1ca.dir00\Mini100808-02.dmp
C:\DOCUME~1\FRANKV~1\LOCALS~1\Temp\WERf1ca.dir00\sysdata.xml

geen idee wat voor bestanden het zijn en of het handig is en wel verstandig is die er zomaar af te gooien.

In het logboek bij toepassingen verwijst die iedere keer naar bron ESENT
en als eigenschap krijg ik het volgende;
winss (1296) De verificatie van de databasepagina die is gelezen vanaf het bestand C:\Program Files\Microsoft Windows OneCare Live\Database\WinSS_st.edb bij een verschuiving van 778240 (0x00000000000be000) voor 4096 (0x00001000) bytes is mislukt, omdat deze geen paginagegevens bevat. Tijdens de leesbewerking treedt fout -1019 (0xfffffc05) op. Als dit probleem zich blijft voordoen, herstelt u de database vanaf een vorige back-up.

En in het logboek bij systeem krijg ik 2 verschillende fouten met als bron disk of system error bij system error krijg ik een rare code en bij disk krijg ik de melding Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

Ik heb al gegoogled op deze foutmelding na het rebooten maar dan kom ik bij dingen terrecht die ik zelf ook niet helemaal snap, en iedere keer ging het om iets anders.

Verder het systeem hier draait op Win XP sp3
AMD athlon 3000+
Nvidia GeForce 6200
150 gig harde schijf
ram geheugen als het goed is 2x 512

hopelijk kan iemand mij verder helpen met dit probleem.
alvast bedankt.
Oud 08-10-2008, 12:13
M@rco
M@rco is offline
Zo te zien zijn er twee dingen aan de hand: 1) Er treedt een fout op in een bestand van Windows OneCare waardoor je systeem crasht, en 2) je harde schijf is aan het overlijden. Het is goed mogelijk dat het eerste door het tweede wordt veroorzaakt. Wat je om het probleem tijdelijk te verhelpen zou kunnen doen is Windows OneCare verwijderen (het is toch maar een matige virusscanner), maar je zult uiteindelijk toch de harde schijf moeten vervangen.

Je kunt hier Seatools voor Windows downloaden, daarmee kun je de harde schijf even testen.
Oud 08-10-2008, 12:40
MissCzechMeOut
bedankt voor je reactie, ik had zelf ook al een beetje het idee dat de hard disk niet meer functioneerd zoals hij behoort
Maar mijn vader wou toch al een nieuwe pc gaan kopen dus dit heeft de doorslag wel gegeven geloof ik.
Ik zal nog wel die live care dr af gooien (ben nooit een fan geweest van dat programma).

edit:
Even die testjes gedraaid...
smart test is ok, de short/long drive test failed ie
short generic past ie ook en de lange is die nu aan het draaien

Laatst gewijzigd op 08-10-2008 om 13:13.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 16:52
MissCzechMeOut
overgens de lange generic failed ie ook... ik heb geen idee wat het betekend maar ik ga er vanuit dat het niet goed is .... :-/
Reageren

Regels voor berichten