Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je wel een treinkaartje om het die ene keer zonder OV vergoed te krijgen van de NS (of wat dan ook). Tenzij wat Andijvie zegt waar is dan natuurlijk (dat iedere treinreiziger 1x per jaar mag vergeten een kaartje te kopen), maar dat is voor het eerst dat ik dat hoor (maar daar lopen ze ook niet mee te koop natuurlijk als het werkelijk zo is
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Oh, ik vind net dit op de NS-site:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Daarna kon ik met een restitutieformulier mijn boete + ritprijs terug krijgen. Ik moest uiteraard wel een bewijsje mee zenden dat ik een geldig OV had. Dit kan dus 1x per kalenderjaar.
||
Citaat:
![]() Ik denk dat je hier ook een heel eind mee komt, al zal het waarschijnlijk niet officieel geldig zijn.
|||
Citaat:
En het kan kloppen dat het niet geldig is, maar misschien wel het proberen waard ![]() Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
hier is het:
- Enige tijd geleden werd de OV-jaarkaart van Ruben gestolen. De informatiebeheer groep maakt geen verschil tussen een verloren of gestolen OV-jaarkaart en wil de weekendkaart van Ruben nu niet omruilen voor een weekkaart, omdat ze bang zijn voor fraude. Maar Ruben kan er niets aan doen dat zijn kaart gestolen is. Nu hij stage gaat lopen moet hij iedere dag met de trein van Zwolle naar Hilversum. Dat betekent dus ook dat hij zijn eigen treinkaartje moet betalen. Max gaat proberen de zaak op te lossen. Bekijk het fragment link:
Spoiler
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je OV-kaart niet 'terug' kunnen krijgen of niet om kunnen ruilen van de soort kaart zijn twee heel verschillende dingen.
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je je OV kwijt raakt of als ie gestolen wordt dat je dan geen recht hebt op een vergoeding van de IB-Groep en dat je in die tussentijd je kaartjes echt zelf moet betalen.
|
![]() |
Wat ik zelf gedaan heb toen ik mijn OV kwijtraakte, eerst formulier ophalen bij postkantoor voor aanvraag nieuwe OV. Aangeven dat je deze kwijt bent geraakt. Met dit formulier naar politie gaan om stempel te zetten op dat formulier. Formulier inleveren bij postkantoor, 37 euro (even uit mijn hoofd gezegd) betalen. En kopie van betalingsbewijs + formulier maken.
Ik ging met deze kopie gewoon reizen (al geldt dat officieel niet als een tussentijdse kaart totdat je nieuwe kaart hebt) maar de conducteur accepteerde dit steeds weer! Uitleggen dat je deze kwijt was en iedere keer ook je paspoort laten zien aan conducteur want je naam staat op formulier. Veel succes verder! hoop dat dit gaat lukken voor jou! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar de tip van davle is wel een goede. Dit kun je namelijk gewoon proberen en als het dan mis gaat, dan heb je altijd nog het eenmalig kunnen declareren van een vergeten OV nog ![]()
|
Verwijderd
|
Dus, even een vraagje: stel ik vergeet mijn OV en meld dit bij de conducteur, die moet dan een soort boeteding aanmaken en dat kan ik declareren?
Ik heb namelijk een keer mijn OV vergeten, mijn hele portemonnee eigenlijk en toen kreeg ik dus geen boeten omdat ik ook geen ID had. Dan zou ik het dus nog een keer kunnen vergeten, omdat niemand mij controleert? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik was een tijd geleden ook m,n ov-kaar verloren, toen moest ik ook idd bijna 2 weken wachten. Toen had ik ook geprobeerd om met dat politie-bewijs te reizen ![]() ![]() Alleen ik moest vaker met de bus, en buschauffeurs die zijn wat makkelijker daar in, toen ik het uitlegde en liet zien zeiden de meeste; loop maar door. Nou, dat scheelde toch weer zo'n 8 euro per dag.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Zo'n politiebewijs is geen officieel vervoersbewijs, dus ze mogen dan gewoon een boete uitdelen.
Echter, veel controleurs zullen medelijden met je hebben en zeggen: ach meid, als je OV gestolen is, en je hebt het politiebewijs bij je... dan zal ik het door de vingers zien. Het is dus geen 100% garantie, maar het is beter dan zwartrijden!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Aangezien mijn ov pinpas geld -> alles gestolen was toen ik na school even eindhoven in was gelopen, en dus geen treinkaartje kon kopen aangezien ik helemaal alleen was zonder geld, kon ik met mijn aangifte gewoon de trein instappen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik heb 2x meegemaakt dat er een controleur de bus in kwam.
|
![]() |
Ik ben ook mijn OV kwijtgeraakt
![]() Groetjes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En beiden kun je eenmalig (per kalenderjaar) terugvragen als je eigenlijk in het bezit was van een geldig OV (maar hem niet bij je had).
||
Citaat:
![]() Of iemand die vergeten was dat ze niet voor negen uur met korting mocht reizen, die mocht het bedrag gewoon contant betalen. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Van het weekend was er inderdaad een grote storing en waren de conducteurs opgeroepen coulant te zijn met mensen zonder kaartje. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Strippenkaart of OV-kaart? TheeEi | 153 | 18-02-2010 14:43 |