Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2008, 20:18
barafranca
barafranca is offline
Ik was 1 jaar me ouders gingen scheiden me moeder kreeg toen een andere vriend die ons uiteindelijk heeft opgelicht daarvoor had ze al een beste vriend die heeft ons gesteund na die oplichting 10 jaar later ging die ander werk doen (illegaal werk) na die 3 jaar werk werd die opgepakt politie viel ons huis binnen met 13 man

beetje onduidelijk verhaal maarja ik wou gewoon deze 2 vragen stellen

Door deze dingen denk ik dat ik geen gevoel meer heb voor mensen (behalve me moeder)
En is de kans groot dat ik zelf ook in het criminele complot zal komen

ps ik ben een jongen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2008, 20:26
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik was 1 jaar me ouders gingen scheiden me moeder kreeg toen een andere vriend die ons uiteindelijk heeft opgelicht daarvoor had ze al een beste vriend die heeft ons gesteund na die oplichting 10 jaar later ging die ander werk doen (illegaal werk) na die 3 jaar werk werd die opgepakt politie viel ons huis binnen met 13 man

beetje onduidelijk verhaal maarja ik wou gewoon deze 2 vragen stellen

Door deze dingen denk ik dat ik geen gevoel meer heb voor mensen (behalve me moeder)

ps ik ben een jongen
1. dat kan ik me best voorstellen
2. dat heb je zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 21:14
metallica
metallica is offline
In theorie is de kans dat je zelf in de criminaliteit komt groter ja, maar of dat ook daadwerkelijk gebeurd ligt echt aan jezelf. Vragen die daarbij komen kijken zijn in hoeverre beinvloedt je moeder je en hoe zit het met de rest van je omgeving (vrienden etc) wat betreft criminaliteit. Maar je moet je wel realiseren dat je niet bij voorbaat al crimineel bent. Je moeder heeft haar keuzes gemaakt, maar jij hebt zelf het recht je eigen keuzes te maken, dus hopelijk maak je de goede keuzes
Oud 30-09-2008, 12:43
arPos
arPos is offline
Citaat:
Je verhaal vertoond maar een paar basale overeenkomsten met wat ik mee heb gemaakt maar dit resultaat was/is bij mij ook een probleem geweest, wordt wel beter nu.
Denk dat je het vertrouwen kwijt ben

Citaat:
Kan maar als jij wilt dan kan je op totaal legale wijze je doelen bereiken.
Oud 30-09-2008, 16:45
Fantôme
Fantôme is offline
Hoi Barafranca.
Je verhaal is natuurlijk nogal beknopt en ik vind het moeilijk er iets over te zeggen.
het klopt dat kinderen/jongeren makkelijker ook het criminele pad opgaan als zij dit voorbeeld hebben gehad. Maar zelf heb jij hier ook invloed op. Het is niet dat dat je dan zomaar overkomt en dat je er zelf niets aan kunt doen.
Zijn er nu al dingen gebeurd door jou die niet door de beugel kunnen dan?

Ik kan me goed indenken dat je vertrouwen in mensen op deze manier kwijt raakt. Dit is niet onherstelbaar, maar je hebt, denk ik, wel tijd nodig om ervaring op te doen met mensen die jouw vertrouwen niet schaden...
Oud 30-09-2008, 17:00
barafranca
barafranca is offline
nee ik ben nog nooit in aanraking gekomen met politie
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 17:38
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nee ik ben nog nooit in aanraking gekomen met politie
want je mag ook wel wat vertrouwen in jezelf hebben
tot nu toe heb je het dus goed gedaan, of niet?
waarom zou je dat de komende tijd niet gaan redden?
Oud 30-09-2008, 18:09
barafranca
barafranca is offline
zo gaan die dingen niet want mijn vader had ook geen strafblad maar deed het wel
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 18:12
Verwijderd
Citaat:
zo gaan die dingen niet want mijn vader had ook geen strafblad maar deed het wel
Als jij je er bewust van bent, waarom zou je het dan ook gaan doen als je het niet wil? Je hebt het zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 18:30
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
nou, ik bedoelde ook niet of je wel of niet een strafblad hebt. ik bedoelde of jij nu het gevoel hebt dat je het niet meer red, dat het verkeerd met je gaat?
Oud 30-09-2008, 18:46
barafranca
barafranca is offline
verkeerd gaat het niett maar ik weet niet waar ik beland er zijn als zoveel verschillende dingen gebeurd
Met citaat reageren
Oud 30-09-2008, 22:05
arPos
arPos is offline
Citaat:
verkeerd gaat het niett maar ik weet niet waar ik beland er zijn als zoveel verschillende dingen gebeurd
wie weet dat wel?
Oud 01-10-2008, 09:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
maar... dingen overkomen je niet alleen, jij hebt daar zelf ook invloed op. Als je er bang voor bent, neem ik aan dat je het niet wilt. Wat is er nodig om het risico kleiner te maken dat jij die kant opgaat?
Oud 01-10-2008, 09:55
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Als jij je er bewust van bent, waarom zou je het dan ook gaan doen als je het niet wil? Je hebt het zelf in de hand.
ja precies!
Oud 08-10-2008, 19:50
barafranca
barafranca is offline
Citaat:
maar... dingen overkomen je niet alleen, jij hebt daar zelf ook invloed op. Als je er bang voor bent, neem ik aan dat je het niet wilt. Wat is er nodig om het risico kleiner te maken dat jij die kant opgaat?
het huis uit gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten