Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2008, 18:28
Calyx
Calyx is offline
Ik twijfelde even of ik het hier moest plaatsen, maar misschien heeft iemand tips om er mee om te gaan.
Ik heb bijna 2 maanden medicijnen geslikt, hiervan ben ik best wat aangekomen. Dit stond ook bij de bijwerkingen en daarom heb ik minder gegeten (wel gezond/gevarieerd, niet goed genoeg misschien?), maar toch zijn de kilo's er bij gekomen. Daarom heb ik met mijn huisarts overlegd en heb ik nu een ander soort medicijn.
Hier ben ik net een paar dagen mee begonnen, dus hopelijk zijn de bijwerkingen nu minder.
Maar de kilo's zitten erbij en gaan er niet af ookal ben ik gestopt met de medicijnen..
Misschien zijn er mensen die dit ook hebben gehad?
Verder wil ik dus graag afvallen, ik zit mezelf nu echt in de weg en voel me niet fijn. Ik vrees dus dat ik moet gaan sporten, maar ik kan totaal niet kiezen wat ik moet gaan doen. Zo'n 2 jaar geleden deed ik aan hardlopen en liep ik 8 km in 3kwartier, mja dit was in de zomer en nu wordt het zo koud en gauw donker. Of heb ik een schop onder m'n kont nodig en moet ik gewoon gaan? Misschien weet iemand een test om een sport te kiezen, of heeft iemand tips?
Alvast bedankt .

Laatst gewijzigd op 16-11-2008 om 18:36.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2008, 20:35
Pluis
Pluis is offline
Het ligt er maar net aan wat voor medicijnen je gebruikt qua zwaarder worden. Er zit nogal een verschil in of je nou bijvoorbeeld iets voor je schildklier of iets prednisolon achtigs gebruikt. Daar kan ik je dus niet mee helpen.
maar wat sport betreft zijn er genoeg opties: heb je vrienden/vriendinnen die sporten, of misschien vriendinnetjes die net als jij willen gáán sporten? samen sporten is leuker, en dan kan je elkaar ook meer aansporen om toch te gaan als je geen zin hebt of als het regent . Je kan gaan hardlopen inderdaad, maar als je nu al zegt dat het in de winter niet leuk is, kunnen jullie bijvoorbeeld ook gaan zwemmen of fitnessen (of allebei, lekker voor de afwisseling). Probeer gewoon een paar dingen! Je mag bijna overal volgens mij wel een gratis proefles doen, en dan kom je er vanzelf achter of het iets voor je is.
succes!
Oud 17-11-2008, 13:05
Calyx
Calyx is offline
Ik heb inderdaad al rondgevraagd maar er zijn geen vriendinnen die willen sporten. En die gene die al sporten doen of aan roeien bij een vereniging of aan een sport die ze thuis (bij hun ouders) doen in een sportclub..
En zwemmen, dan moet ik een eind fietsen voor iets wat ik verschrikkelijk vind.. en dan met nat haar in de kou enz .
Misschien moet ik maar eens naar een sportschool kijken of het te betalen is..
Oud 18-11-2008, 15:52
Verwijderd
Bij mij vloog het eraf toen ik stopte met de medicijnen die mij dik maakte. Verder is sporten echt de oplossing om af te vallen.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2008, 17:15
Calyx
Calyx is offline
Hoe snel ging dat bij jou dan, lentekriebel?
Oud 19-11-2008, 10:08
Stefanie
Stefanie is offline
Bij mij heeft het een aantal maanden geduurd, voordat ik 6 kilo was afgevallen.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 14:26
Verwijderd
ik was in 3 maanden 17 kilo kwijt, mara dat is wel absurd hoor.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 15:16
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
ik was in 3 maanden 17 kilo kwijt, mara dat is wel absurd hoor.
Dat is inderdaad absurd. Doe mij dat ook maar.
Oud 19-11-2008, 15:48
Verwijderd
Ik had dan ook ineens totaal géén eetlust meer.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 17:50
Calyx
Calyx is offline
Wauw wat veel & snel! Maar ben je aangekomen door meer te eten of door de medicijnen zelf of combinatie daarvan? (Zelfde vraag voor afvallen: Afgevallen door minder eten/sporten of door stoppen medicijnen of combinatie)?)
Oud 20-11-2008, 15:57
Verwijderd
Maar als je net een paar dagen bent gestopt met de medicijnen, kan het misschien ook even duren voordat je die kilo's weer kwijt bent geraakt?

En moeten die kilo's er ook wel echt af of wil je dat alleen graag?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 20:48
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Maar als je net een paar dagen bent gestopt met de medicijnen, kan het misschien ook even duren voordat je die kilo's weer kwijt bent geraakt?

En moeten die kilo's er ook wel echt af of wil je dat alleen graag?
Ja, maar ik moest er niet te veel van verwachten dus ik weet niet. Ook omdat ik nu nog wel andere medicijnen heb.

En ja, die moeten er wel af.
Oud 21-11-2008, 19:25
Verwijderd
Door de medicijnen kreeg ik meer eetlust en bovendien voelde ik niet meer als ik genoeg gegeten heb. Ik was dus net rupsje nooitgenoeg en dat keerde helemaal om toen ik met de medicijnen stopte (ook deels door afkickverschijnselen).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten