Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2008, 19:40
Verwijderd
http://www.net5.nl/web/show/id=171646/langid=43

http://www.net5.nl/web/show/id=17153...peofpage=78934

Ned is taartenbakker, maar helpt daarnaast een privédetective met het oplossen van moorden. Ned beschikt namelijk over een bijzondere gave: hij kan mensen die zijn overleden, weer tot leven wekken. Zijn leven neemt een dramatische wending, wanneer zijn jeugdliefde Charlotte wordt vermoord en hij haar met alle consequenties van dien terughaalt uit de dood.

Neds gave
Al vanaf het moment dat hij heel jong was, kon Ned mensen die waren gestorven, weer tot leven wekken door ze alleen maar aan te raken. Maar er zijn twee ingrijpende gevolgen verbonden aan die gave. Als hij de persoon die weer tot leven is gewekt, nogmaals aanraakt, dan sterft hij of zij alsnog en blijft voor eeuwig dood. En als hij iemand tot leven wekt, zal er iemand anders in zijn omgeving sterven.

Neds jeugdliefde
Ned gebruikt zijn gave in het dagelijks leven in zijn beroep als taartenbakker om bijvoorbeeld bedorven fruit weer vers te maken. Daarnaast helpt hij privédetective Emerson Cod met het oplossen van moordzaken. Ned brengt de slachtoffers even tot leven, zodat ze de naam van hun moordenaar kunnen noemen en laat ze vervolgens weer sterven. Ze verdienen hiermee goed geld, tot Neds jeugdliefde, Charlotte “Chuck” Charles, wordt vermoord. Ned wekt haar uit de dood en laat haar in leven. Chuck gaat vervolgens met Ned en Emerson samenwerken. Zij weet de twee mannen ervan te overtuigen om de gave van Ned niet alleen te gebruiken om geld te verdienen, maar om er ook goede daden mee te verrichten. Ze kan Ned alleen nooit meer aanraken…

Cast
De hoofdrollen in Pushing Daisies worden gespeeld door Lee Pace (Ned), Anna Friel (Chuck Charles), Chi McBride (Emerson Cod), Ellen Greene (Vivian Charles), Swoosie Kurtz (Lily Charles) en Kristin Chenoweth (Olive Snook). De stem van de verteller is afkomstig van Jim Dale.

Toen ik er voor het eerst over las dacht ik dat het een serie als medium of ghost whisperer zou zijn, maar als ik naar de plaatjes op de Net5 site kijk, ziet het er toch heel anders uit. En ik ga er vanuit dat het een serie is die op een dinsdagavond past..

Vanaf 19 augustus elke dinsdag 2 afleveringen om 20.30
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2008, 11:01
Darko
Darko is offline
heb de eerste paar afleveringen gezien, erg de moeite waard. Het lijkt in niets op Medium of Ghost Whisperer, Pushing Daisies is humoristischer en luchtiger.
Oud 29-07-2008, 15:24
desperadoz
desperadoz is offline
1 aflevering gezien via Amerika, en die was best wel gaaf, dus ik ga het op net5 wel volgen
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 15:47
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ben benieuwd, gaat Gossip Girl dus vervangen. Het lijkt me opzich wel apart, weet niet of het de moeite waard is maar ga wel kijken als ik weer terug ben van vakantie..
Oud 29-07-2008, 17:52
Verwijderd
Ik heb een paar aflevering gezien en die waren leuk en grappig, maar ik had het idee dat het 'meer van hetzelfde' aan het worden was en dat vond ik niet zo leuk... Maar op Net 5 ga ik 't weer volgen, kijken of 't leuk blijft of toch een beetje meer van hetzelfde wordt
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 18:14
Verwijderd
Wat Andijvie zegt ongeveer.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 21:13
Rachel
Rachel is offline
Ik ga het wel kijken, maar om de één of andere reden kan ik serie's niet goed (meer) volgen via de tv. Maar goed; dan gaan we maar downloaden ofzo
Met citaat reageren
Oud 30-07-2008, 17:16
Verwijderd
deze naam klinkt alsof ik die serie al lang ken maarja, eh right
Met citaat reageren
Oud 31-07-2008, 18:52
Verwijderd
Ik zit er al een tijdje op te wachten
Dus ik ga kijken, ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 12:06
Verwijderd
Lijkt me leuke, aparte serie. Ik ga m zeker kijken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2008, 19:54
Verwijderd
Ik ga kijken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 21:36
Giles
Giles is offline
Ik twijfel hier erg over. Het lijkt een beetje op een poging tot comedy+detective+drama en ik ben bang dat dat een ongebalanseerd zooitje wordt. Aan de andere kant ben ik wel erg van het onmogelijke, dus ik ga toch lekker de eerste ep kijken!

Zo, wat een zinloze post
Oud 19-08-2008, 21:19
Sade
Sade is offline
Heb vandaag de eerste twee afleveringen zitten kijken op Net 5. Lekker vrolijk, beetje absurdistisch, just my kind of thing
Oud 19-08-2008, 21:22
Verwijderd
Doet een beetje aan de films van Tim Burton denken. Wel leuk, maar denk dat ik het volgende week vergeet om het weer te kijken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2008, 21:44
Verwijderd
JAHOOR. Ik had helemaal besloten weer eens een poging tot het volgen van een serie te doen, komen in de eerste reclame van de eerste aflevering plotseling mijn schoonouders langs. Oftewel, meer heb ik niet gezien. Natuuuurlijk zijn mensen belangrijker dan TV, maar nu ik de eerste twee eps al niet gezien heb laat ik de rest ook maar zitten denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 08:57
Verwijderd
Citaat:
JAHOOR. Ik had helemaal besloten weer eens een poging tot het volgen van een serie te doen, komen in de eerste reclame van de eerste aflevering plotseling mijn schoonouders langs. Oftewel, meer heb ik niet gezien. Natuuuurlijk zijn mensen belangrijker dan TV, maar nu ik de eerste twee eps al niet gezien heb laat ik de rest ook maar zitten denk ik.
Ik denk niet dat er een echt een verhaal in de serie zit. Volgens mij gaan ze iedere week een nieuwe moordzaak oplossen. Alleen waren de eerste 2 afleveringen handig omdat daarin Ned z'n gave werd uitgelegd.
Ik vind het wel een leuke, maar vooral lieve serie. Als ik eraan denk ga ik het wel volgen.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 09:15
Verwijderd
Ik vond het nog niet echt heel leuk. Er zaten wel grappige stukjes in, maar ik kom er nog niet helemaal uit wat ik er nou van vind. Weet nog niet zeker of ik volgende week weer kijk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 09:31
Verwijderd
Ik ben 't vergeten maar na de voorstukjes had ik eigenlijk ook al geen zin meer
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 14:50
Giles
Giles is offline
Mijn vriend vond het leuker dan ik

Maar wel een treffende omschrijving van zijn kant: Amelie/tHHGttG.
Oud 20-08-2008, 15:38
Verwijderd
Citaat:

Hitchhiker's Guide? Nee, dat vind ik er echt niet in terug...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 17:40
Verwijderd
Ik moest inderdaad ook al aan Amelie denken, maar dan een stuk minder leuk.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:

Oh, dan weet ik nu van wie jij een uc bent.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 18:47
Giles
Giles is offline
Citaat:
Hitchhiker's Guide? Nee, dat vind ik er echt niet in terug...
De voice-over
Oud 20-08-2008, 21:01
twothreefall
twothreefall is offline
Ik moest ook af en toe aan Tim Burton denken. Lekker veel fantasie en kleurrijk. Ik heb erg genoten in ieder geval. Volgende week weer.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 21:01
twothreefall
twothreefall is offline
Citaat:
De voice-over
Ah daarom kwam die me bekend voor !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2008, 21:13
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik vond de manier waarop alles gemaakt is ontzettend leuk, heel erg speels en inderdaad een beetje Amélie-achtig (zonder overdreven arty te willen zijn). Gewoon leuk dus. Ik heb het wel gehad met al die 'moeilijke' series waarbij je geen een aflevering kunt missen omdat je anders het plot volledig kwijtraakt.
Oud 20-08-2008, 23:37
Lyne
Lyne is offline
Ik vind het niet heel erg leuk eigenlijk. Ik denk niet dat ik dit ga volgen. Heb wel de eerste twee afleveringen gezien, maar neh te zoetsappig allemaal.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2008, 21:35
Giles
Giles is offline
Citaat:
Ah daarom kwam die me bekend voor !
O ik weet niet of het dezelfde personen zijn hoor Het droeg gewoon aan het gevoel bij, net zoals het precieze vertellen van de kleine feitjes.
Oud 23-08-2008, 12:54
Verwijderd
Mij deed het ook een beetje aan Amelie en ook aan Tim Burton denken. Vond het op zich wel leuk, niet heel speciaal, maar aangezien er op dinsdag toch niks beters op is, blijf ik het kijken. Het scheelt dat het geen serie is die je steeds moet blijven kijken om het te snappen, dus een aflevering missen is niet zo erg.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Ik moest ook af en toe aan Tim Burton denken. Lekker veel fantasie en kleurrijk. Volgende week weer.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2008, 20:16
Giles
Giles is offline
Dat is ook waar, ik vind het wel fijn dat het losse eps zijn. Vanaf volgende week komt het na DH geloof ik, dus blijf ik wel hangen. Zeker als mijn vriend het wil zien
Oud 24-08-2008, 17:23
twothreefall
twothreefall is offline
Citaat:
O ik weet niet of het dezelfde personen zijn hoor Het droeg gewoon aan het gevoel bij, net zoals het precieze vertellen van de kleine feitjes.
ja klopt. dezelfde personen zijn het inderdaad niet.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2008, 17:26
arPos
arPos is offline
erg gaaf, maar zet vraagtekens bij variatie.
maar in ieder geval heel leuk gemaakt.
Oud 26-08-2008, 21:29
AlopiA
AlopiA is offline
Ik vond het eerst niet zo, maar vind het nu toch wel leuk
Oud 27-08-2008, 08:20
Verwijderd
Ik heb alleen de laatste paar minuten kunnen zien, toen was die kerel met iemand met een zwaard aan het vechten. Begreep er niet veel van... Zou iemand een beetje de aflevering kunnen beschrijven? Dank!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 12:19
Tink*
Tink* is offline
Nou die Emerson (donkere man) die nam Ned eerst mee naar die begrafenisondernemer die was gestorven zodat Chuck kon blijven leven. Hij voelde zich schuldig omdat hij eigenlijk hem een beetje vermoord had. Die begrafenisondernemer stal altijd alle kostbare dingen van lijken wat eigenlijk mee moest in het graf en dat werd dus geopenbaard. Dus toen kwamen er allemaal haatbrieven van mensen die hun erfstuk terugwilden. De tweelingbroer van de begrafeniskerel ging zielig doen en net doen alsof hij niet wist waar die spullen waren, maar toen heeft Ned toch die begrafeniskerel aangeraakt en die zei dat zijn broer en hij een 'bedrijfje' hadden waarbij ze die spullen jatten en daarna verkochten op internet. Toen zat ineens die broer dood in de koelcel van Ned, bleek dat de kerel die de ergste haatbrief had geschreven hem had vermoord. Toen gingen Ned, Emerson en Chuck op zoek naar de spullen in de kelder van die broertjes, Emerson blijft vastzitten in het raampje en Chuck blijft buiten aan hem trekken terwijl Ned beneden is. Daar liggen lijken op een bed en op één bed ligt de moordenaar William Woodruff. Die begint ineens met Ned te vechten. Hij had die broer vermoord en bij Ned gedumpt want hij wilde Ned de schuld geven, speciaal Ned omdat hij hem weg had zien rennen nadat die begrafeniskerel dood was gegaan. Dus hij dacht dat hij die bkerel had vermoord en wilde hem zo deze ook in de schoenen schuiven. Uiteindelijk weten ze hem te overmeesteren.

Zijverhaal was dat Chuck antidepressiva in taarten voor haar tantes deed door een man die in de Pie hole langs was gekomen die in dat soort middelen handelde en Olive z'n soulmate vindt. Olive ging de taart bezorgen en kwam er toen achter dat Chuck dus bij die tantes hoorde en denkt nu dat ze haar dood gefaket heeft ofzo.
Oud 27-08-2008, 13:07
Verwijderd
Dankjewel Tink!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 13:27
Verwijderd
Hmm, ik vind het wel leuk, maar niet geweldig. Dus bij gebrek aan betere programma's op de dinsdagavond blijf ik kijken.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 19:08
Giles
Giles is offline
Het was wel een flink zooitje met die twee broers ja
Oud 27-08-2008, 19:31
Verwijderd
Ik heb maar tot de helft gekeken..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2008, 20:06
Lyne
Lyne is offline
Ik heb het nog eens geprobeerd, maar ik vond het nog steeds niets, dus ik ga dit maar overslaan.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2008, 11:46
Lilything
Lilything is offline
Ik heb het geprobeerd afgelopen dinsdag, maar ik vond er niets aan
Ik snap het concept al te goed en het is helemaal niet spannend. En die vrouw die dan opgestaan is uit de dood vind ik super irritant
Oud 28-08-2008, 11:48
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
deze naam klinkt alsof ik die serie al lang ken maarja, eh right
Dat komt omdat het een vrij gangbare uitdrukking is die iets betekent als 'onder de zoden liggen' (oftewel overleden zijn).
Oud 29-08-2008, 01:59
Lyne
Lyne is offline
Ja inderdaad, dat is de grootste reden dat het vervelend was, die vrouw.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2008, 21:11
Giles
Giles is offline
Dat meisje mag wel weer dood ja
Oud 30-08-2008, 10:14
Verwijderd
Ik keek ook even weer en toen gingen ze elkaar door van dat folie heen zoenen en toen vond ik het al niet leuk meer Terwijl ik de stijl wel echt heel leuk vind, alleen dat gedoe met dat meisje niet.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2008, 13:27
JanDeVries
JanDeVries is offline
Hahah ja die chick is echt godsgruwelijk vervelend, en om maar weer over The Hitchhikers' Guide te beginnen, ze doet me enorm denken aan die Trillian (die me ook al het bloed onder de nagels vandaan haalde)
Oud 31-08-2008, 14:48
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
nee man, zooey dechanel is tof
Oud 31-08-2008, 17:51
Darko
Darko is offline
Hell yeah. Chuck is trouwens ook alles behalve iritant.
Oud 31-08-2008, 21:40
Giles
Giles is offline
Ze doet me naar Zooey (schrijf je dat zo?) ook aan Kate Nash denken
Reageren

Regels voor berichten