![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.net5.nl/web/show/id=171646/langid=43
http://www.net5.nl/web/show/id=17153...peofpage=78934 Ned is taartenbakker, maar helpt daarnaast een privédetective met het oplossen van moorden. Ned beschikt namelijk over een bijzondere gave: hij kan mensen die zijn overleden, weer tot leven wekken. Zijn leven neemt een dramatische wending, wanneer zijn jeugdliefde Charlotte wordt vermoord en hij haar met alle consequenties van dien terughaalt uit de dood. Neds gave Al vanaf het moment dat hij heel jong was, kon Ned mensen die waren gestorven, weer tot leven wekken door ze alleen maar aan te raken. Maar er zijn twee ingrijpende gevolgen verbonden aan die gave. Als hij de persoon die weer tot leven is gewekt, nogmaals aanraakt, dan sterft hij of zij alsnog en blijft voor eeuwig dood. En als hij iemand tot leven wekt, zal er iemand anders in zijn omgeving sterven. Neds jeugdliefde Ned gebruikt zijn gave in het dagelijks leven in zijn beroep als taartenbakker om bijvoorbeeld bedorven fruit weer vers te maken. Daarnaast helpt hij privédetective Emerson Cod met het oplossen van moordzaken. Ned brengt de slachtoffers even tot leven, zodat ze de naam van hun moordenaar kunnen noemen en laat ze vervolgens weer sterven. Ze verdienen hiermee goed geld, tot Neds jeugdliefde, Charlotte “Chuck” Charles, wordt vermoord. Ned wekt haar uit de dood en laat haar in leven. Chuck gaat vervolgens met Ned en Emerson samenwerken. Zij weet de twee mannen ervan te overtuigen om de gave van Ned niet alleen te gebruiken om geld te verdienen, maar om er ook goede daden mee te verrichten. Ze kan Ned alleen nooit meer aanraken… Cast De hoofdrollen in Pushing Daisies worden gespeeld door Lee Pace (Ned), Anna Friel (Chuck Charles), Chi McBride (Emerson Cod), Ellen Greene (Vivian Charles), Swoosie Kurtz (Lily Charles) en Kristin Chenoweth (Olive Snook). De stem van de verteller is afkomstig van Jim Dale. Toen ik er voor het eerst over las dacht ik dat het een serie als medium of ghost whisperer zou zijn, maar als ik naar de plaatjes op de Net5 site kijk, ziet het er toch heel anders uit. En ik ga er vanuit dat het een serie is die op een dinsdagavond past.. Vanaf 19 augustus elke dinsdag 2 afleveringen om 20.30 |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vond de manier waarop alles gemaakt is ontzettend leuk, heel erg speels en inderdaad een beetje Amélie-achtig (zonder overdreven arty te willen zijn). Gewoon leuk dus. Ik heb het wel gehad met al die 'moeilijke' series waarbij je geen een aflevering kunt missen omdat je anders het plot volledig kwijtraakt.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Mij deed het ook een beetje aan Amelie en ook aan Tim Burton denken. Vond het op zich wel leuk, niet heel speciaal, maar aangezien er op dinsdag toch niks beters op is, blijf ik het kijken. Het scheelt dat het geen serie is die je steeds moet blijven kijken om het te snappen, dus een aflevering missen is niet zo erg.
|
![]() |
|
Dat is ook waar, ik vind het wel fijn dat het losse eps zijn. Vanaf volgende week komt het na DH geloof ik, dus blijf ik wel hangen. Zeker als mijn vriend het wil zien
![]()
|
Nou die Emerson (donkere man) die nam Ned eerst mee naar die begrafenisondernemer die was gestorven zodat Chuck kon blijven leven. Hij voelde zich schuldig omdat hij eigenlijk hem een beetje vermoord had. Die begrafenisondernemer stal altijd alle kostbare dingen van lijken wat eigenlijk mee moest in het graf en dat werd dus geopenbaard. Dus toen kwamen er allemaal haatbrieven van mensen die hun erfstuk terugwilden. De tweelingbroer van de begrafeniskerel ging zielig doen en net doen alsof hij niet wist waar die spullen waren, maar toen heeft Ned toch die begrafeniskerel aangeraakt en die zei dat zijn broer en hij een 'bedrijfje' hadden waarbij ze die spullen jatten en daarna verkochten op internet. Toen zat ineens die broer dood in de koelcel van Ned, bleek dat de kerel die de ergste haatbrief had geschreven hem had vermoord. Toen gingen Ned, Emerson en Chuck op zoek naar de spullen in de kelder van die broertjes, Emerson blijft vastzitten in het raampje en Chuck blijft buiten aan hem trekken terwijl Ned beneden is. Daar liggen lijken op een bed en op één bed ligt de moordenaar William Woodruff. Die begint ineens met Ned te vechten. Hij had die broer vermoord en bij Ned gedumpt want hij wilde Ned de schuld geven, speciaal Ned omdat hij hem weg had zien rennen nadat die begrafeniskerel dood was gegaan. Dus hij dacht dat hij die bkerel had vermoord en wilde hem zo deze ook in de schoenen schuiven. Uiteindelijk weten ze hem te overmeesteren.
Zijverhaal was dat Chuck antidepressiva in taarten voor haar tantes deed door een man die in de Pie hole langs was gekomen die in dat soort middelen handelde en Olive z'n soulmate vindt. Olive ging de taart bezorgen en kwam er toen achter dat Chuck dus bij die tantes hoorde en denkt nu dat ze haar dood gefaket heeft ofzo.
|
Ik heb het geprobeerd afgelopen dinsdag, maar ik vond er niets aan
![]() Ik snap het concept al te goed en het is helemaal niet spannend. En die vrouw die dan opgestaan is uit de dood vind ik super irritant ![]()
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Gossip Girl Verwijderd | 422 | 13-01-2011 13:40 | |
Films, TV & Radio |
(NL) Desperate Housewives #5 Femme-Fatale | 362 | 25-02-2009 21:47 | |
Films, TV & Radio |
[ Tv series ] Welke series heb je op dvd/ volg je op tv/verlanglijstje desperadoz | 45 | 05-01-2008 19:25 | |
Films, TV & Radio |
Fall season 2007. In Your Room | 167 | 29-12-2007 18:58 | |
Psychologie |
hoe voel jij je? :) Uitgedrukt in songteksten! Melissa83 | 6 | 21-12-2005 16:46 |