Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2008, 05:03
annanna
annanna is offline
Hallo allemaal!
Ik ben een meisje, 17 jaar oud en heb een beetje een probleem. Ik heb nu 9 maanden een relatie met een jongen op wie ik helemaal verliefd ben en van wie ik heel veel hou. Hij ook van mij en we hebben het echt heel goed samen. Wat is dan het probleem vraag je je af...Nou ik ben een maand geleden voor een highschoolyear naar de VS vertrokken. Ik wist dit al een jaar lang en voordat we een relatie kregen heb ik hem dit ook verteld en we hebben afgesproken dat we het uit zouden maken. Klinkt heel bot maar we dachten beide dat het onmogelijk zou zijn om een relatie op een afstand van 15000 kilometer in stad te kunnen houden. Het uitmaken is niet helemaal gelukt. We mailen dagelijks en we bellen elk moment dat mogelijk is (is nog maar 1 keer per week vanwege school en tijdverschil). Ik mis hem heel erg en beeld steeds in dat hij hier is en mij vasthoud ofzo. Ik weet niet helemaal wat ik moet doen. Ik woon in een klein dorpje in Amerika en heb veel contact met de jongens hier, niet dat ik daar iets mee wil ofzo. Is het beter om het uit te maken en contact te minderen of misschien zelfs te stoppen of kan ik beter contact met hem houden. Als ik hem bel ofzo is het meestal heel gezellig hoewel ik er soms ook heel erg verdrietig van word. Ik mis hem gewoon heel erg en hij mij ook. Wat moet ik hiermee doen? Maakt contact het juist moeilijker of niet?
Advies graag!!
Dankje.... xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2008, 06:48
Verwijderd
Het is maar 11 maanden nog, het is niet alsof je voor altijd in Amerika blijft.

Ik zou gewoon contact blijven onderhouden.. als jullie dat beiden volhouden.

En die jongens in de VS zie je na dat jaar ook niet meer hoor
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 09:14
cenerentola
cenerentola is offline
geen contact onderhouden, anders maak je het jezelf wel heel erg moeilijk. Zorg er voor dat je een leuke tijd in de VS hebt. Wie weet wie je daar allemaal tegenkomt. En als je terug gaat, dan ben je die jongen misschien wel helemaal vergeten.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 09:30
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Latrelatie
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 09:54
Qimm
Qimm is offline
LAT =/= langeafstands

verder, kijk maar waar en of het schip strand. Voor hetzelfde geld gaat het gewoon goed (zoals bij wel meer mensen)
Oud 14-09-2008, 11:13
ST*R
ST*R is offline
Ik heb een beetje hetzelfde (ga ook naar het buitenland), en voor mij zou contact houden het moeilijker maken. Zo zou ik hem leuk blijven vinden en omdat ik hem dan heel lang niet zou zien zou het 'makkelijker' zijn om hem niet meer leuk te vinden..
Maar bij mij is het ook heel anders want wij zijn lang niet zo serieus als jullie.
Als het echt serieus is zou ik het idd gewoon aankijken, als het écht niet meer gaat en je er alleen maar verdrietig van wordt kan je het contact altijd nog verbreken.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 11:41
Crimson
Crimson is offline
Allereerst: wat supersuper cool dat je in de VS zit! Waar zit je precies eigenlijk? Ben helemaal jaloers!

Verder, als jullie elkaar echt heel leuk vinden, zou ik gewoon de relatie aan blijven houden, maar proberen om te veranderen hoe je ertegen aan kijkt. Probeer niet steeds te denken hoe erg je hem mist, maar probeer eerder te denken dit en dat heb ik vandaag meegemaakt, dat wil hem graag vertellen, etc. Ik weet niet of ik het duidelijk uitleg, maar een verandering van 'attitude' kan heel erg helpen. Het uitmaken lijkt me vrij zinloos want jullie vinden elkaar nog hartstikke leuk en wat zou je daar meer kunnen als vrijgezel; nou ja, misschien met andere jongens zoenen, maar goed.
Dus misschien inderdaad wat minder contact houden en wat minder proberen te denken hoe erg je hem mist, volgens mij helpt dat ook wel. Maar als je hem enthousiaste mails stuurt van hoe leuk je het hebt daar en hij dat ook doet, volgens mij word je dan al een stuk vrolijker van elkaar.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2008, 18:02
m!ke
m!ke is offline
Is de perfecte relatie test en bewijst hoe graag jullie elkaar zien, zou het erg sterk vinden om na zo lang nog steeds een gezonde relatie te hebben.

Kudos als het lukt!
Oud 15-09-2008, 03:17
annanna
annanna is offline
Heel erg bedankt voor jullie advies, ookal is het tegenstrijdig. Ik heb een moeilijk weekend achter de rug waarin ik veel aan thuis heb gedacht en vooral veel heimwee heb gehad. Ik ehb vandaag met hem gepraat en ik wou het eigenlijk 'uitmaken' en geen contact meer hebben maar dat is gewoon te moeilijk om me dat voor te stellen. We gaan het nu dus een week proberen..maar het gaat nu al mis want hij eheft me alweer gesmst en we stellen het nu 1 dag uit. Het is echt moeilijk dus.
We mailen nu veel en vooral over wat we doen inderdaad maar ook hoe erg we elkaar missen en wat we missen enzo. Heel raar is het gewoon om hem neit meer om me heen te hebben en eerst zo vaak! We gaan het nu gewoon aankijken dus en keizen voor de middenweg.
Heel erg bedankt voor jullie adviezen en meer is welkom!
xxx

ps ik woon in een heel klein dorpje in kansas, 800 inwoners maar wel dichtbij een grotere stad (30000 inwoners) en heel gezellig!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2008, 07:57
WolterB
WolterB is offline
ER is hier een forumster die dit ook heeft gehad, Leeuwtje. Zij is ook voor een jaar naar de VS gegaan terwijl ze een relatie had en heeft het niet uitgemaakt. Misschien kan je haar om raad vragen hoe zij het heeft aangepakt?
Oud 15-09-2008, 17:48
I C U
I C U is offline
Tja, gewoon aanzien Het is een goede relatietest en het is niet alsof je voor eeuwig weg bent. Zeker, het zal moeilijk zijn en ook als je weer in NL bent, zal het wennen zijn, maar het is het proberen waard, lijkt me. Gewoon je ding doen in de VS en geniet ervan, zoveel mogelijk.
Oud 15-09-2008, 20:57
Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Citaat:
ER is hier een forumster die dit ook heeft gehad, Leeuwtje. Zij is ook voor een jaar naar de VS gegaan terwijl ze een relatie had en heeft het niet uitgemaakt. Misschien kan je haar om raad vragen hoe zij het heeft aangepakt?
PM maar als je vragen hebt idd, en for the record: Ik en mijn vriend zijn nog altijd samen!
Oud 16-09-2008, 10:12
Hulk
Hulk is offline
Ik ken eerlijk gezegd meerdere mensen waarbij dit helemaal goed is gegaan! Die 11 maand zijn om voor je het weet!
Oud 04-10-2008, 22:01
Confus1oN
Confus1oN is offline
Mijn vriendin en ik hebben het overleefd 2 jaar trouwens, overigens elkaar wel gezien met Kerst enzo en in de zomervakantie Dus het is niet onmogelijk.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 03:03
raammeer
raammeer is offline
4,5 jaar vol gehouden en ik zag hem 2 keer in al dat tijd hij was naar miami gegaan voor zn werk, we wilden het niet uitmaken, want we dachten dat het wel van zelf uit zou gaan,niet dus.hij is 4 maande geleden terug gekomen
Ik zag al die andere jongens gewoon niet staan,hij is gewoon my dream loverrr
we wonen nu samen
Oud 14-10-2008, 10:01
Verwijderd
Citaat:
4,5 jaar vol gehouden en ik zag hem 2 keer in al dat tijd hij was naar miami gegaan voor zn werk, we wilden het niet uitmaken, want we dachten dat het wel van zelf uit zou gaan,niet dus.hij is 4 maande geleden terug gekomen
Ik zag al die andere jongens gewoon niet staan,hij is gewoon my dream loverrr
we wonen nu samen
Ik ben eventjes verbijsterd over het feit dat je denkt dat het vanzelf wel uitgaat als je het niet uitmaakt, okee
Met citaat reageren
Oud 14-10-2008, 11:03
Hulk
Hulk is offline
er zit opzich wel wat in vind ik haha
Reageren

Regels voor berichten