Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2008, 15:47
Praganonut
Praganonut is offline
Even een situatieschets:

Ik bewoon anderhalf jaar een kamer wat zich bevind op zolder. Het is geen paleis as in dat er gebreken zijn, onveilig is en de verhuurder weigert deze gebreken op te lossen.
Het is dat ik ook vanaf het eerste moment mijzelf heb ingeschreven als woningzoekende,
maar dat lukt nog niet.

Echter heb ik bericht gekregen van de gemeente dat ze hebben geconstateerd dat mijn huisbaas in gebreken is geweest met een aanvraag van een bouwvergunning voor het gedeelte waar ik dus woon. Dit dus bij elkaar opgeteld(onveilig, teveel gebreken), en zoiezo: Er mag geen verhuur plaats vinden. Wat als de gemeente zegt dat ik eruit moet. Wat zijn mijn rechten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2008, 21:23
Verwijderd
je kan hem wel dwingen om de gebreken op te lossen?
je kan huurverlaging krijgen door de huurkamer comissie in te schakelen. Denk dat makkelijk is, dan dat juridische gekneuzel
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 19:22
Praganonut
Praganonut is offline
Sorry voor de late reactie..

Ik kan schriftelijk wel dwingen om onderhoud te doen maar dan doet hij alsnog niets.
Gerechtelijk gezien zou ik dan in mijn recht staan dat weet ik.

Maar mijn vraag is eigenlijk eerder: wat zijn de gevolgen als blijkt dat mijn huisbaas geen bouwvergunning had aangevraagd voor het verbouwen van de zolder. Geld dan nog steeds mijn huurrechten?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2008, 20:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geld dan nog steeds mijn huurrechten?
Hmm, als je het strikt bekijkt dat is de vergunning iets tussen gemeente en verhuurder, en je verhuurcontract iets tussen huurder en verhuurder. De gemeente heeft dus in feite niets met je te maken. Ik zou mijn geld erop zetten dat de gemeente prompte sloop mag eisen, en de verhuurder aansprakelijk is voor de schade die daardoor bij jou ontstaat.
Oud 21-10-2008, 11:52
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Ik zou mijn geld erop zetten dat de gemeente prompte sloop mag eisen, en de verhuurder aansprakelijk is voor de schade die daardoor bij jou ontstaat.
maar dan sta je dus wel op straat.
Reageren

Regels voor berichten