Advertentie | |
|
![]() |
|
Incassobureau kan alleen maar dreigen, dat is puur om jou aan het betalen te krijgen. Pas als het om een deurwaarder gaat, zou ik écht op m'n tellen gaan passen.
Maar goed, een incasso en €700,- is natuurlijk ook niet mals, want ik vermoed dat het originele schuldbedrag lang geen €700,- zal zijn geweest daardoor. Als het om incasso gaat: dan word je je huis (nog) niet uitgezet. Dat mag een incassobureau niet doen, daar moet de rechter toestemming voor hebben gegeven en mag alleen worden uitgevoerd door een gerechtsdeurwaarder. Dus: bel het incassobureau op en vraag wat de mogelijkheden nog zijn. Je kunt eventueel de situatie uitleggen en vragen of je het bedrag in termijnen mag betalen. Mijn ervaring (werk, niet persoonlijk) is dat incassobureau's niet altijd even makkelijk zijn, maar nog wel eens twee termijnen in overweging willen nemen. Ik heb het zelfs een keer bij een deurwaarder voor elkaar gekregen. Niet geschoten is altijd mis. Betaal je toch na volgende week in één keer, zou ik ook nog even een telefoontje plegen of alles dan wel binnen is gekomen. Meestal loopt het dan ook nog wel met een susser af. Maar toch.. de standaard reactie: probeer niet in de schulden te raken. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Probleem memorycard Sony Ericsson k550i Kingofthemall | 1 | 06-12-2007 08:13 | |
Software & Hardware |
[WINXP] CAB Files installatie probleem Q | 7 | 28-07-2004 11:17 | |
De Kantine |
‘Geweld op school maatschappelijk probleem’ niceman1984 | 10 | 02-05-2004 16:28 | |
Games |
Probleem GTA VC PGWR | 17 | 01-03-2004 20:08 | |
Psychologie |
wat is mijn probleem... - emigratie - miep | 4 | 14-01-2002 02:14 | |
Software & Hardware |
Playstation2 probleem Tidus Almasy | 9 | 03-11-2001 16:07 |