Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2008, 18:17
Verwijderd
Beste mensen,

wat kan ik doen, want ik zit aardig in de penarie.
Ik werk als uitzendkracht en verwachtover een week me salaris.
nu heb ik een schuld lopen van ongeveer 700 euro die volgende week afgelost moet zijn...nu had ik dat geld ruimschoots maar heb ik vandaag autopech gehad, waardoor ik een koppakking moest vervangen, dit is ongeveer 300 euro.
nu kan ik mijn rekening niet betalen...en het incassobureau heeft al gedreigd mij uit huis te zetten als ik het niet op tijd betaal...

Wat kan ik nou het beste doen, want ik ken geen 300 euro ophoesten in 1 week...
lenen gaat ook niet bij iemand..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2008, 18:26
Mara
Mara is offline
Waarom heb je een auto als je zo diep in de schulden zit?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 18:30
Verwijderd
haha, incassobureau's die mensen dreigen.

Ten eerste; dit kan alleen met een rechtelijke bevel en die kan ook lang duren
Ten tweede; Waarom heb jij zo'n grote schuld?
Ten derde; vraag aan je incasso bureau voor speling, of heb je zo lang gewacht?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 19:15
PV
PV is offline
Citaat:
Waarom heb je een auto als je zo diep in de schulden zit?
om naar zn werk te kunnen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 21:24
dwight88
dwight88 is offline
vraag over de auto vind ik niet heel zinvol, voegt niet veel toe voor deze persoon op dit moment.

Ik zou ook beginnen met het incassobureau bellen en vragen of er nog wat speling is, evt. waarbij je extra rente oid voor lief neemt, om nu even uit de problemen te zijn. Uit je huis zetten is iets dat niet snel gebeurd, en meen me zelfs te herinneren dat dat in Nederland in deze periode van het huis niet eens mag (of was dat alleen met afsluiten van gas/elektra?)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 22:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Uit je huis zetten is iets dat niet snel gebeurd, en meen me zelfs te herinneren dat dat in Nederland in deze periode van het huis niet eens mag (of was dat alleen met afsluiten van gas/elektra?)
Plenty huisuitzettingen hartje winter volgens het archief van Ymere, dus het zal het gas zijn.

Overigens lol @ iemand uit zijn huis zetten over € 700. Da's echt, zelfs als het al over een huurschuld gaat, puur gelul. Onder de drie maanden achterstand beginnen ze daar echt niet aan.

Hoe kan je overigens € 700 schuld opbouwen? Dan leef je echt op te grote voet lijkt me.
Oud 07-11-2008, 11:03
Adore
Adore is offline
Incassobureau kan alleen maar dreigen, dat is puur om jou aan het betalen te krijgen. Pas als het om een deurwaarder gaat, zou ik écht op m'n tellen gaan passen.
Maar goed, een incasso en €700,- is natuurlijk ook niet mals, want ik vermoed dat het originele schuldbedrag lang geen €700,- zal zijn geweest daardoor.
Als het om incasso gaat: dan word je je huis (nog) niet uitgezet. Dat mag een incassobureau niet doen, daar moet de rechter toestemming voor hebben gegeven en mag alleen worden uitgevoerd door een gerechtsdeurwaarder.

Dus: bel het incassobureau op en vraag wat de mogelijkheden nog zijn. Je kunt eventueel de situatie uitleggen en vragen of je het bedrag in termijnen mag betalen. Mijn ervaring (werk, niet persoonlijk) is dat incassobureau's niet altijd even makkelijk zijn, maar nog wel eens twee termijnen in overweging willen nemen. Ik heb het zelfs een keer bij een deurwaarder voor elkaar gekregen. Niet geschoten is altijd mis.
Betaal je toch na volgende week in één keer, zou ik ook nog even een telefoontje plegen of alles dan wel binnen is gekomen. Meestal loopt het dan ook nog wel met een susser af.

Maar toch.. de standaard reactie: probeer niet in de schulden te raken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten