Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2008, 10:54
Christy
Christy is offline
Hallo!
Ik zit nu in mijn eindexamenjaar havo. Ik weet nog niet wat ik hierna wil gaan doen, en ik wil graag goed engels leren. Daarom wil ik 6 a 9 maanden naar Amerika om een taalcursus te doen en in een residentie te wonen.
Mijn vraag is, heeft een van jullie hier ervaring mee? welke organisatie is aan te bevelen?
Ik zit te denken om met EF naar New York te gaan, maar Los Angeles lijkt me ook super. Heeft iemand ervaring met deze plaatsen, of met EF?
Misschien iemand die al op taalcursus is geweest ergens ander heen met een andere organisatie?
Alvast erg bedankt.
Gr Christy
Advertentie
Oud 29-10-2008, 21:01
wallflower
wallflower is offline
6 tot 9 maanden is wel érg lang om een taalcursus te doen. Zeker Engels, aangezien ik aanneem dat je dat al redelijk spreekt. Ik zou dan eerder een jaar high school of college doen (komt vaak toch neer op 9 maanden) of gaan werken en dan eventueel ernaast een taalcursus doen.
Verder heb ik geen ervaring met die steden, die organisaties of met taalcursussen in het buitenland.
Oud 30-10-2008, 11:47
JanDeVries
JanDeVries is offline
Inderdaad, een taal kun je in een maand al behoorlijk onder de knie hebben en dan Engels al helemaal. Als je toch voor langere tijd in de VS wil blijven, kun je inderdaad beter een highschool gaan doen (als je nog geen 18 bent, tenminste). Mijn broertje heeft zelf een jaar highschool gedaan in Australië en zijn Engels/Australisch is bijna perfect
Oud 30-10-2008, 17:40
Christy
Christy is offline
Ja, jullie hebben wel gelijk, ik ben er ook nog niet over uit of ik High School wil gaan doen of een taalcursus, maar ik heb veel problemen over High School gehoord en ik denk dat ik niet de persoon ben om in een gastgezin te komen. Een taalcursus van 9 maandn, ja ik weet het, maar er is niet veel anders met een residentie en school, want ik ben nog leerplichtig....maar in ieder geval bedankt, ik ga er over nadenken.
Advertentie

Regels voor berichten