Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2008, 19:07
langejongen
langejongen is offline
Hallo,

Ik heb nu ongeveer 20 maanden verkering met een lief meisje. Toen we net verkering hadden was het allemaal spannend, we wilden elkaar uiteraard leren kennen en gingen zo nu en dan een dagje uit. Vanaf het begin kunnen we over alles praten, het is gezellig en we hebben veel plezier aan/met elkaar.
Nu we elkaar al geruime tijd kennen is mijn hele intense verlangen om bij elkaar te zijn minder, maar ik hou nog steeds heel veel van haar en vind het ook leuk en goed als ik bij haar ben. Nu heb ik hobby's waar ik heel veel plezier aan beleef en voldoening van heb. Ik verveel me zelden en kan altijd bezig zijn met mij hobby's. Zij leest graag en heel veel en is weleens met schilderen bezig.
Nu vind zij dat ik teveel met m'n hobby's/bezigheden bezig ben en te weinig tijd voor haar heb. Ze voelt zich daardoor onzeker over de relatie, terwijl dat mijns inziens niet nodig is, gezien we over alles praten en het leuk en gezellig is.
Ik ben een doener, ben graag met m'n handen bezig en vind op een vrije dag bij wijze van spreken 5 minuten op de bank zitten/lezen (bij haar) al lang. Zij zit liever wel op de bank te lezen of te praten over vanalles en nog wat. Dat komt niet uit de lucht vallen, want zo is ze opgevoed. Ik veel minder tot niet. Op dit punt wringt het.
Nu heb ik bij verschillende mensen in het algemeen gevraagd over deze situatie, en ze zeggen dat je je eigen dingen moet doen, mits je in gesprek blijft over wezenlijke dingen van het leven. Deze personen hebben allemaal gevulde dagen door werk/studie/hobby's/interesses.
Wat is jullie mening hierover?
Oud 24-10-2008, 19:22
Signy
Signy is offline
volgens mij kan dit ook wel in je andere topic.
edit: never mind ik kan niet lezen

Laatst gewijzigd op 25-10-2008 om 18:00. Reden: stomme fout
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 19:31
Qimm
Qimm is offline
Je moet je eigen dingen doen maar je moet ook juist samen dingen doen, want daar draait het toch om in een relatie. Dus of je het noy leuk vindt of niet, je zal tijd door moeten brengen met je vriendin. Heb jij dat er niet voor over en kan zij niet genoegen nemen met 5 minutejs op de bank dan zou ik zeggen 'the end'

endannatuurlijkdebrandendevraagopeeniederslippen: watvindtjemoederervan??
Oud 24-10-2008, 19:44
Verwijderd
En wat voor doehobby's heb jij dan eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:

Ok, nou serieus: als je allebei andere interesses/karakters hebt en je gaat daar moeilijk over doen, dan lijkt me dit geen happily-ever-after hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2008, 21:50
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
En wat voor doehobby's heb jij dan eigenlijk?
Ik onderhou een bromfiets en ik sleutel aan en restaureer m'n oldtimers.
Oud 25-10-2008, 07:53
verlegenmeisje1
verlegenmeisje1 is offline
je kan ook wel eens iets leuks met dr doen, bv bios of winkelen ofzo, en als je echt van dr houd zou je meer dan 5 min op de bank wel voor dr overhebben toch??
en je kan dr ook altijd nog vragen of ze mischien zin heeft om je te helpen met je bromfiets onderhouden of helpen met sleutelen en restaureren van je oldtimers ofzo...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 10:21
Verwijderd
Als je je laat beperken in wat je leuk vindt om te doen, is dat sowieso een heilloos pad dat eindigt in een verbroken relatie. Maak haar duidelijk dat je niet bij haar wil zijn omdat het "hoort", maar omdat je het leuk vindt. Want het moet wel leuk blijven.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 10:25
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
..................Maak haar duidelijk dat je niet bij haar wil zijn omdat het "hoort", maar omdat je het leuk vindt....................
Dat heb ik ook gedaan, maar dat landt niet................
Oud 25-10-2008, 10:35
ST*R
ST*R is offline
Citaat:
Je moet je eigen dingen doen maar je moet ook juist samen dingen doen, want daar draait het toch om in een relatie. Dus of je het noy leuk vindt of niet, je zal tijd door moeten brengen met je vriendin. Heb jij dat er niet voor over en kan zij niet genoegen nemen met 5 minutejs op de bank dan zou ik zeggen 'the end'

en idd verder ook wat jij zegt
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 10:43
Qimm
Qimm is offline
Citaat:

Ik zou daar ook geen genoegen mee nemen hoor, ik snap dat wel van haar kant. (ik snap jouw kant ook wel, maar kennelijk zijn jullie daardoor ongeschikt voor elkaar)
Oud 25-10-2008, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Dumpen dan, het zou me sowieso niet verbazen als ze dit juist probeert uit te lokken, maar zelf te laf is het uit te maken.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 11:10
Pluis
Pluis is offline
Jullie kunnen toch ook sámen iets gaan doen? Samen iets ondernemen of iets dergelijks. Iets als dansles ofzo, of een cursus die jullie allebei leuk vinden. Dan heeft zij haar zin omdat jullie dan meer samen zijn, heb jij je zin omdat je dan meer met haar kunt doen zonder op de bank te hoeven zitten.
Oud 25-10-2008, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Dumpen dan
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 11:48
I C U
I C U is offline
Zoek samen wat leuks om te doen, tijd samen doorbrengen is wel essentieel voor een relatie. Daarnaast moet je ook wel je eigen ding blijven doen.
Oud 25-10-2008, 13:38
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
volgens mij kan dit ook wel in je andere topic.
langejohn =/= langejongen ?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2008, 14:05
Love,SweetLove
Love,SweetLove is offline
Kan je haar niet betrekken in je hobby's? Kan je haar niet dingen leren over jou brommer? Misschien gaat ze dat dan wel leuk vinden. Wat ik bedoel is, vind iets dat jullie samen leuk vinden. Desnoods gaat zij een boek zitten lezen in dezelfde ruimte waar jij met je brommer bezig bent. Kan je toch nog "small talk" tussendoor hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:32
Myuki
Myuki is offline
Vraag haar wat het probleem precies is en wat ze van je nodig heeft. En dan moet je geen genoegen nemen met een vage "meer tijd aan haar besteden." Je zegt dat jullie veel praten, maar als jullie het daar over gehad hadden, had je dit probleem niet,
Oud 26-10-2008, 17:24
groovy
groovy is offline
Misschien is het wel zo handig om in dit topic een eerlijke indicatie te geven van hoeveel tijd je in een week met haar doorbrengt en hoeveel tijd je in zo'n zelfde week tijd aan je hobby's besteed..en ja, ik vind het niet meer dan normaal dat je minimaal 1 dag echt sámen iets doet wat jullie beiden leuk vinden. Maar dat is ook maar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 15:35
Smokin'
Smokin' is offline
Je vind haar niet 'geweldig'. Als je daar mee kan leven, prima.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 08:07
lautje1212
lautje1212 is offline
Stel eens voor om iets leuks te doen waarmee je de hele dag niet met lezen bezig bent, en ook niet met jouw hobby's. Ga bijvoorbeeld naar een pretpark of zo te gaan
Reageren

Regels voor berichten