Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2008, 17:02
tuttebel
tuttebel is offline
hey ik heb een vraagje!
ik heb de afgelopen paar dagen een soort van uitslag over mn lichaam. vooral op mn onderarmen, buik en benen.
je ziet het alleen als ik heb gekrabt omdat het jeukt. dan komen er kleine bultjes (1mm) die een beetje rood zien.
ik heb een andere douchegel geprobeert en me na het douchen ingesmeert met bodylotion maar t helpt niet.
kan het zijn door de warmte/luchtvochtigheid nu de radiators aangaan? en vooral, wat kan ik er aan doen?
Oud 22-11-2008, 18:22
blablatje
blablatje is offline
Ja, het zou goed kunnen dat je een droge huid hebt door de verwarming. Wat je daartegen kan doen is eigenlijk bodylotion of bodymilk smeren, maar dan wel consequent. Het best gebruik je een ongeparfumeerde.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat je ergens allergisch of overgevoelig voor bent.
Een allergie voor iets als parfum of wasmiddel ontstaat meestal niet zodra je een nieuw middel gebruikt maar juist pas als je iets al langere tijd gebruikt. Je zou dus ook kunnen proberen om zo min mogelijk cosmetica te gebruiken (en daarna 1 voor 1 te herintroduceren om te kijken waar je de jeuk van krijgt).
Huiduitslag kan niet alleen ontstaan door direct huidcontact met een allergeen, maar ook bij voedselallergie of pollenallergie. Voedingsmiddelen waar mensen nog op latere leeftijd een allergie voor kunnen ontwikkelen zijn bijvoorbeeld soja of pinda's. Je zou kunnen proberen bepaalde voedingsmiddelen te vermijden en dan kijken wat er gebeurt, maar voordat je dat gaat doen kun je het beter eerst even aankijken, want het kan erg ingewikkeld zijn. Pollenallergie is niet erg waarschijnlijk in deze tijd van het jaar!
Tenslotte nog een heel domme suggestie: heb je misschien wollen kleding gedragen? Dat jeukt ook.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten