Advertentie | |
|
![]() |
|
Oh, Edinburgh <3
Ik was er van de zomer en toen hebben we een soort "Ghost en Gouls tour" door de stad gedaan. Dan sturen ze een acteur mee die dan over de geschiedenis van de stad gaat vertellen, waar het publiek ook bij betrokken wordt. Ik vond het echt leuk ![]() ![]() ![]() Je kunt een wandeling maken naar Arthur's Seat, dat vind ik wel een aanrader, want je bent lekker bezig in de natuur. Je hebt keuze uit de lage berg (is maar een half uur klim naar boven) en nog een hogere berg, dan ben je langer bezig. (Maar wij gingen vanuit ons hostel heen en terug en toen was het twee uur ![]() ![]() Er is een museum vlakbij Arthur's Seat over aardrijkskunde en science (Our Dynamic Earth), dat schijnt echt een aanrader te zijn. Verder heb ik Edinburgh Castle gezien, dat was niet zo heel spectaculair. Hoe het eruit ziet is mooi, en het uitzicht is mooi, maar van binnen was het veel te veel museum en te weinig voorstelling hoe mensen echt leefden (aangeklede ruimtes enzo). Camera Obscura geweest. Het laat zien hoe je ogen/hersenen je kunnen bedriegen. Ik vond het wel heel leuk om allemaal te zien, maar het is niet specifiek iets voor edinburgh (ze hadden het ook in amsterdam neer kunnen zetten) en je bent binnen anderhalf uur wel uitgekeken. Mary King's Close is een tour onder de stad door. Dat vond ik wel heel interessant om te zien hoe de mensen vroeger leefden in zulke kleine huisjes en donkere steegjes. Als er een festival in de stad is, ga daar tenminste een dag heen. Wij hadden mazzel en vielen midden in het Fringe Festival. Allemaal straatartiesten en optredens door heel de stad. Echt heel gaaf ![]() Kijk hier voor een hele hoop info over attracties. Veel plezier ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Toelatingseisen Oxford/Cambridge echt zo hoog? rwpoc | 10 | 17-04-2015 16:54 | |
Studeren |
Studeren in het buitenland (Engeland) ferdinandV | 83 | 17-04-2015 09:22 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen van kattenverjager/mosquito's vragenvragen | 42 | 06-11-2014 21:41 | |
De Kantine |
Een jurkloos saaitopic #1864 Verwijderd | 501 | 21-08-2013 13:48 |