Ik ben wel benieuwd onder welke omstandigheden jullie het beste kunnen leren voor een toets/tentamen? Daarmee bedoel ik dus locatie, geluid, tijdstip, enzovoorts. Nou leert lang niet iedereen altijd even efficiënt, dus daardoor ook de aanvulling hoe je meestal leert?
Ik kwam hier namelijk op omdat ik meestal leer met de muziek hard aan (en dan geen rustige muziek of klassiek, dat is voor opdrachten) en dan lekker mee ga zingen. Eigenlijk is dat heel inefficiënt omdat ik dan veel tijd kwijt ben aan mijn muziek, maar zonder muziek kan ik me écht niet concentreren en raak ik juist afgeleid door omgevingsgeluiden en daar ga ik me dan ontzettend aan storen. Daarbij kan ik dan ook lekker in mezelf brabbelen en heb ik het idee dat de rest me dan niet hoort.

Overdag gaat het beste, tussen 9.00 en 19.00 en wel met de nodige pauzes (om het uur). 's Avonds komt er nooit meer veel uit, wel is dat een geschikt moment om nog eens wat oefenvragen te bekijken. Eten tussendoor heb ik nodig, want mijn kauw (en ook muziekritme) is ook het ritme waarop ik de stof doorneem of zo.
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik het beste leer in de bieb. Daar is het muisstil en heb ik veel meer stimulatie omdat ik écht moet. Alleen hou ik dat niet zo lang vol, omdat ik minder afleiding heb in mijn pauzes en dus sneller verzadigd ben. Mijn eigen manier houd ik veel langer vol, ook al snappen velen het niet met die muziek.