Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2008, 20:41
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben wel benieuwd onder welke omstandigheden jullie het beste kunnen leren voor een toets/tentamen? Daarmee bedoel ik dus locatie, geluid, tijdstip, enzovoorts. Nou leert lang niet iedereen altijd even efficiënt, dus daardoor ook de aanvulling hoe je meestal leert?

Ik kwam hier namelijk op omdat ik meestal leer met de muziek hard aan (en dan geen rustige muziek of klassiek, dat is voor opdrachten) en dan lekker mee ga zingen. Eigenlijk is dat heel inefficiënt omdat ik dan veel tijd kwijt ben aan mijn muziek, maar zonder muziek kan ik me écht niet concentreren en raak ik juist afgeleid door omgevingsgeluiden en daar ga ik me dan ontzettend aan storen. Daarbij kan ik dan ook lekker in mezelf brabbelen en heb ik het idee dat de rest me dan niet hoort. Overdag gaat het beste, tussen 9.00 en 19.00 en wel met de nodige pauzes (om het uur). 's Avonds komt er nooit meer veel uit, wel is dat een geschikt moment om nog eens wat oefenvragen te bekijken. Eten tussendoor heb ik nodig, want mijn kauw (en ook muziekritme) is ook het ritme waarop ik de stof doorneem of zo.

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik het beste leer in de bieb. Daar is het muisstil en heb ik veel meer stimulatie omdat ik écht moet. Alleen hou ik dat niet zo lang vol, omdat ik minder afleiding heb in mijn pauzes en dus sneller verzadigd ben. Mijn eigen manier houd ik veel langer vol, ook al snappen velen het niet met die muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2008, 00:41
Verwijderd
Ik studeer heel goed in de universiteitsbibliotheek, soms met muziekje op, meestal niet. Zeker als ik dan gewoon om het 1,5 uur - 2 uur pauzeer (minstens een kwartier, half uur) kan ik dat best een dagje volhouden. Het meeste neem ik op overdag tussen 10 en 5. Alleen de avond voor een tentamen lukt het savonds ook nog wel, als ik de druk echt voel.
Als ik thuis studeer moet ik mn laptop uitzetten, wegleggen en mn hele tafel leegmaken. Alleen een rustig muziek op de achtergrond. Het beste neem ik op als ik eerst de tekst heb gelezen en gearceerd en deze vervolgens samengevat heb. Laatste keer neem ik het dan nog een keertje door met de samenvatting en de tekst ernaast (mits de tijd ervoor is).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2008, 18:05
Daboman
Daboman is offline
's Ochtends gaan passieve opdrachten me het beste af (leren voor een tentamen e.d.) en 's middags gaan de actieve opdrachten het best (practica, opdrachten). Ik studeer het beste met zachte muziek op de achtergrond. In de studiezalen van de uni gaat het me ook prima af. Alleen kan ik daar nogal duf worden, er komt geen zonlicht in de studiezalen. Op de oude zaal had ik daar nooit last van en daar kwam wel gewoon daglicht naar binnen, volgens mij maakt het echt een verschil.
Oud 04-10-2008, 19:37
Verwijderd
Met een zekere dosis tijdsdruk, en regelmatige afleiding. Het lukt me zelden om me ergens volledig op te concentreren, zonder andere dingen te gaan doen, al is het maar uit het raam staren. Als ik niet het idee heb dat het echt moet gebeurt er vrij weinig...... Although, voor mn herkansingen begon ik een week of 2 vantevoren in kleine hoeveelheden en dat lukte me vrij aardig.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2008, 09:19
Verwijderd
Ik studeer het liefst in absolute stilte en 's ochtends vroeg, vanaf ongeveer 7 uur of half 8. In de loop van de dag neemt mijn concentratie steeds verder af. Ik begin zo lang mogelijk van tevoren. Overigens raak ik wel snel afgeleid als ik geëmotioneerd ben of me ergens zorgen om maak.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 18:22
Lizza
Lizza is offline
Ik probeer altijd ruim van te voren te beginnen maar dat lukt me nooit. Als ik dan bezig ben ga ik allemaal andere dingen doen omdat ik denk dat ik toch nog zat tijd heb. Dus ik heb wel tijdsdruk nodig (ook weer niet te veel want dan ga ik héél erg stressen en dan lukt het ook niet zo goed meer). Maar meestal ga ik tussendoor nog van alles doen, muziek luisteren, beetje msnen...Als ik me te lang probeer te concentreren lukt het ook niet.
Soms ben ik 's avonds gewoon te moe om nog te leren dus dan sta ik gewoon wat eerder op. 'S ochtends ben ik een stuk frisser
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 19:39
AzN
AzN is offline
In de trein, met m'n mp3-speler aan. Daarom ga ik wel 'ns voor de lol treinreizen .
Oud 28-10-2008, 08:51
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Belangrijkste: Computer uit. En stilte. Ik word nogal makkelijk afgeleid
Met citaat reageren
Oud 28-10-2008, 09:34
Il_Principe
Il_Principe is offline
als ik het koud heb(dan functioneren de hersen beter)
en het moet stil zijn
Oud 28-10-2008, 18:55
Missy
Missy is offline
's Morgensvroeg. En dan gelijk achter elkaar door, zodat ik dan vaak 's middags klaar ben en andere (leuke) dingen kan gaan doen.
Oud 06-11-2008, 22:59
QWERTYNOPL
QWERTYNOPL is offline
stilte
,,herrie om je heen is herrie in je hoofd "
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 23:07
T_ID
T_ID is offline
Met muziek op het liefst, liefst op m'n kamer. Soms in de trein als ik toch onderweg ben. Liefst 's avonds of 's nachts trouwens, de morgen en middag zijn om te slapen.
Oud 07-11-2008, 18:19
Astridjuh
Astridjuh is offline
Ik kan me het beste 's morgens concentreren zonder muziekje op de achtergrond en zoveel mogelijk stilte in huis. Het fijne ervan is dat overdag hier iedereen aan het werk is of op school. Het nadeel is dat ik iedere dag het eerste uur moet beginnen en ik het op die manier alleen in het weekend kan doen.
Een tijdje probeerde ik het met mijn computer aan en een muziekje op maar dan was ik binnen een kwartier al ergens anders mee bezig dus dat was nutteloos.

Verder werkt het op school ook wel goed als ik na schooltijd in het domein of OLC ga zitten met een klasgenoot. Dan kan je elkaar nog helpen en ben ik minder snel afgeleid.
Oud 08-11-2008, 12:02
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik sluit mezelf op in m'n kamer en stampen + stampen + stampen. Het moet wel absoluut stil zijn, telefoon laat ik in de woonkamer en muziek wil ik NIET horen
Oud 08-11-2008, 14:48
Verwijderd
Ik kan goed in de trein lezen/leren, omgevingsgeluid kan ik gewoon wegdenken (moet 't wel een beetje een soort ruis zijn, dus er moet niet net iemand naast mij zitten met een hoog piepstemmetje die de hele tijd kletst; normale stemmen met normaal volume zijn geen probleem).
En thuis aan de keukentafel is ook erg fijn, daar vat ik graag dingen samen. Maar achter m'n pc werk ik ook graag, maar dan wel met afleiding van internet.

Overigens maakt ochtend/middag/avond niet echt uit voor me. En muziek vind ik soms fijn, soms heel irritant. En de temperatuur moet aangenaam zijn, graadje of 19/20.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2008, 16:54
xxceline
xxceline is offline
's Avonds laat met een rustgevend muziekje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten