Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2008, 23:25
yayminay
yayminay is offline
hoi, dit is mijn eerste berichtje, ik weet niet of dit bij psychologie thuis hoort, maar ik post het toch even:

ik ben op dit moment 22 jaar, en zit al een tijdje, ongeveer een jaar of twee, met vlagen van onzekerheid, en periodes dat ik veel pieker...
ik heb na mijn havo een jaartje een hbo opleiding gedaan, dit is niet gelukt, mede doordat ik erg weinig zelfvertrouwen had. daarna ben ik spw4 gaan doen en dat is goed verlopen en ik kon ook aan de bak bij mijn laatste stageplaats, in de gehandicaptenzorg.

nu werk ik er alweer een tijdje, en heb het er naar mijn zin. alleen ik zit nu vaak te denken, ik zou eigenlijk graag SPH willen doen. maar daarbij vraag ik me ook weer af of ik dat wel kan.. zowel mijn vrienden als mijn ouders zeggen dat ze me de ene keer zelfverzekerd rond zien lopen en de andere keer vraag ik weer veel bevestiging en ben ik onzeker, en dat straal ik dan ook uit.
ook vraag ik me vaak af waar ik sta in de maatschappij.... wat voor iemand ben ik? ik heb wel mn mening over allerlei zaken, maar ik vraag me ook af hoe anderen me zien.

weet iemand hoe ik hier mee aan de slag kan? ik huur een tweekamerflatje en heb een baan, heb verder geen "psychische" problemen ofzo, maar ik zit hier wel mee af en toe.

een prive-bericht sturen mag ook!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2008, 10:52
*oma*
*oma* is offline
Je kunt een dagje meelopen bij SPH en kijken of het je bevalt. Je bent nu wel vier jaar ouder dan toen je de vorige keer op het hbo begon, dus het kan zijn dat het nu wel lukt.
Ik weet niet zo goed hoe je aan je zelfvertrouwen kunt werken. Bij mij is het gewoon gegroeit doordat ik nieuwe mensen leer kennen, één studie heb afgerond, ik dingen doe ik leuk vind en dingen presteer waarvan ik nooit had verwacht dat ik het zou kunnen.
Soms ben ik weleens onzeker en dan durf ik niets te zeggen in bijvoorbeeld vreemd gezelschap, maar daar trek ik me niet zoveel van aan. Ik weet zelf wel dat ik leuk genoeg en dat er soms momenten zijn dat ik verlegen ben, dat neem ik dan maar op de koop toe.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaaltje hebt.
Reageren

Regels voor berichten