hoi, dit is mijn eerste berichtje, ik weet niet of dit bij psychologie thuis hoort, maar ik post het toch even:
ik ben op dit moment 22 jaar, en zit al een tijdje, ongeveer een jaar of twee, met vlagen van onzekerheid, en periodes dat ik veel pieker...
ik heb na mijn havo een jaartje een hbo opleiding gedaan, dit is niet gelukt, mede doordat ik erg weinig zelfvertrouwen had. daarna ben ik spw4 gaan doen en dat is goed verlopen en ik kon ook aan de bak bij mijn laatste stageplaats, in de gehandicaptenzorg.
nu werk ik er alweer een tijdje, en heb het er naar mijn zin. alleen ik zit nu vaak te denken, ik zou eigenlijk graag SPH willen doen. maar daarbij vraag ik me ook weer af of ik dat wel kan.. zowel mijn vrienden als mijn ouders zeggen dat ze me de ene keer zelfverzekerd rond zien lopen en de andere keer vraag ik weer veel bevestiging en ben ik onzeker, en dat straal ik dan ook uit.
ook vraag ik me vaak af waar ik sta in de maatschappij.... wat voor iemand ben ik? ik heb wel mn mening over allerlei zaken, maar ik vraag me ook af hoe anderen me zien.
weet iemand hoe ik hier mee aan de slag kan? ik huur een tweekamerflatje en heb een baan, heb verder geen "psychische" problemen ofzo, maar ik zit hier wel mee af en toe.
een prive-bericht sturen mag ook!
|