Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2008, 14:17
TFS!
TFS! is offline
Ik wil graag na mijn Havo examen het VWO doen, als ik slaag (grote kans, sta tot nu toe 7,5 gemiddeld). Ik vroeg me af of dit gewoon kan, ook omdat ik eigenlijk een vak minder heb (VWO scholieren hebben verplicht een 2e vreemde taal, ik moest Duits in mijn vrije deel kiezen), en ook was ik benieuwd of de overstap zwaar is. Heeft iemand dit ook gedaan, of weet iemand er meer vanaf?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2008, 15:04
Verwijderd
Als jij duits in je vrije deel hebt is dat toch geen probleem. Want je hebt sowieso engels neem ik aan. Verder weet ik niet of de overstap zwaarder is na de verandering van tweede fases. Van welk profiel naar welk profiel wil je overstappen?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 15:15
TFS!
TFS! is offline
Van E&M naar E&M Ik heb natuurlijk Engels, maar omdat ik in mijn vrije deel Duits heb, en VWO'ers nog een ander vak (omdat ze verplicht al die 2e vreemde taal hebben). Moet ik dan nog een vak extra kiezen of iets dergelijks? Dat lijkt me raar, aangezien ik dat maar tot in de 3e heb gehad, op Havo niveau.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 15:20
Daboman
Daboman is offline
2e vreemde taal is toch gewoon 1 uit Frans, Duits? Aangezien engels de eerste vreemde taal is. Dus als je al Duits in je vrije deel hebt, heb je al 2 vreemde talen, want ik neem aan dat Engels ook op de havo verplicht is, dan zou het gewoon moeten kunnen.
Oud 29-10-2008, 15:29
TFS!
TFS! is offline
Klopt, maar mijn punt is dat ik dan een vak minder heb. Hoe gaat dat?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 16:13
Verwijderd
Dat weet ik niet, je moet even bedenken welk vak je meer wil hebben en dan misschien bekijken of je daar een regeling voor kan treffen. Even overleg voeren met de decaan dus, en misschien al je keuzevak meevolgen met 4VWO als dat kan.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 19:45
Thedutchjelle
Thedutchjelle is offline
Ik doe dit nu. Ik zat 2007-2008 in havo, en zit nu op het VWO.

De 2e vreemde taal is wel kut, want ik zat nog in de oude tweede fase en had mijn 2e vreemde taal ( Frans ) al in 4 havo afgesloten. Ik heb toen aan 't eind van havo5 wat huiswerk Frans meegekregen voor in de zomervakantie zodat ik een beetje in kon komen.

Op zich gaat 't wel. ( Ik had dan ook oorspronkelijk een VWO advies). Alleen Frans, tsjah, maar ik heb dan ook geen talenknobbel.
Ik vind 't wel even wennen dat ik weer huiswerk heb, in havo 5 had ik zowat nooit echt huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 22:54
smokeandchoke
smokeandchoke is offline
Kan je niet beter gewoon je P halen in een jaartje HBO en dan universiteit gaan doen?
Scheelt je een jaar en van degenen die ik ken die na de HAVO VWO hebben gedaan hebben de meesten er spijt van of zitten nu alsnog op het HBO.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 17:16
Daboman
Daboman is offline
Je kunt niet altijd meer met een P op HBO niveau naar de uni. Hangt tegenwoordig van de universiteit af.
Oud 31-10-2008, 19:30
TFS!
TFS! is offline
Citaat:
Je kunt niet altijd meer met een P op HBO niveau naar de uni. Hangt tegenwoordig van de universiteit af.
Klopt, en bovendien hoor ik ook van veel mensen (ook leraren) dat het VWO gewoon een stuk betere voorbereiding geeft.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 20:47
Noddy
Noddy is offline
Als je gewoon vwo doet kan je het nog redelijk 'rustig aan' doen, denk ik. Ik ga nu mijn P halen zodat ik naar de universiteit kan, maar ik vraag me soms af of ik niet beter gewoon vwo had kunnen doen.
Reageren

Regels voor berichten