Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ja, sommige mensen hebben nu eenmaal niets beters te doen dan de hele dag vergelijkingen verzinnen tussen mensen, ook al berusten die vergelijkingen zich op het feit dat iemand, net als een ander, twee ogen heeft. Maar let er vooral op wie het zegt. Iemand die je niet kent: boeiend. Iemand die je wel kent: dat zal vast niet rot bedoeld zijn, ook al komt het misschien even zo over.
|
![]() |
Misschien wel een dooddoener maar vaak ligt het voor een deel daar wel aan. Op het moment dat je uitstraalt dat je ongelukkig bent met je bril of iets dergelijks is dat te zien en maken mensen er eerder een opmerking over. Hoe kansloos ook. Maar ik heb zelf een bril en ik heb werkelijk waar nog nooit negatieve opmerkingen gehoord over m'n bril.
Dan mag ik waarschijnlijk ook niet zeggen dat je met kansloze mensen omgaat die dergelijk opmerkingen maken. maar goed |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
op straat en in cafe's etc. En het is werkelijk niet dat ik 'iets' uitstraal waardoor ik ongelukkig lijk, misschien iets minder snel je conclusies trekken.
|
![]() |
Ik word nogal moe van het altijd maar voor 'gothic' uitgemaakt te worden. Tenminste, ik zelf niet altijd, maar mijn vrienden (voornamelijk mannelijk) hebben bijvoorbeeld allemaal veel langer haar dan ik. En blijkbaar omdat je dan lang haar hebt en zogenaamd altijd zwart draagt (terwijl mijn vrienden juist vaak knalrode broeken en knalgele shirts dragen), ben je dan gothic.
Zucht. |
![]() |
|
Even zien. Nou, veel van mijn vrienden zijn 'alternatief' (of scene, want eigenlijk iets volkomen anders is dan alternatief maar dat geheel terzijde) en daarom associeren mensen mij met gothics. Met name mensen die het verschil niet weten tussen al die subculturen, hihi. Dat kan me niet zo heel veel schelen want mensen die die verschillen niet kennen vind ik een beetje stom. Helemaal als ze dan dat soort dingen naar mij roepen.
Omdat ik lang ben, associeren mensen mij met eh, lengte. Ik straal ook een sterke hippie-vibe uit, hoor ik van veel mensen. Daar heb ik dan weer geen problemen mee, als ze maar niet automatisch er vanuit gaan dat ik heel veel blow en me nooit was, enzovoort.
||
Citaat:
Ik noem dikke mensen dik en dunne mensen dun. Zolang het feiten zijn vind ik het niet erg er iets over te zeggen (en ik doe het ook niet achter hun rug om ofzo). Maar ik vergelijk nooit met andere dingen. Dus ik zeg niet dat iemand op een walvis lijkt of dat iemand een maankrater als gezicht heeft ofzo. Mensen willen heel af en toe nog wel eens dingen tegen mij zeggen omdat ik wat afwijk. Maar ik trek me eigenlijk vrij weinig aan van wat onbekende mensen over mij zeggen... Ik ken ze toch niet. En de mensen die ik wel ken weten wel beter. Wat ik doe als iemand iets zegt? Ze gelijk geven. Dan is de lol voor hun er meestal wel af. Of anders flink mee lachen. Negeren doe ik soms ook nog wel. En onthouden dat feiten nou eenmaal feiten zijn. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik kan me levendig voorstellen dat mensen als ze je Twiggy noemen, ze het niet bedoelen als compliment. Mensen roepen gewoon veel vaker dingen die beledigend bedoeld zijn dan dingen die complimenteus zijn. Je kan er wel vanuit gaan dat ze het positief bedoelen maar dat bedoelen ze heel vaak toch echt niet. Vooral ombekenden, als ze enigszins halve-zolig zijn, roepen echt niet zo gauw dat je lijkt op een supermodel.
|
Vroeger heb ik dat wel gehad, voornamelijk op de basisschool en de middelbareschool. Nu eigenlijk nooit meer. Mensen complimenteren mij vaker dan dat ze mij beledigen en daar ben ik heel erg blij mee en had ik er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan tot nu.
Beetje het lelijke eendje idee, haha ![]()
||
Citaat:
Verder kom ik zelf uit Tsjetsjenie en heb (al zeg ik het zelf) geen buitenlandse uiterlijk. Toch word ik er ook op gewezen dat ik een buitenlander ben. Ik weet dat die opmerkingen boosaardig zijn maar gelukkig heb ik geleerd om ze te negeren. Tenslotte weet ik zelf ook dat ik een buitenlander ben (Niks tegen de nederlanders hoor maar: soms ben ik wel gewoon blij dat ik een nederlander ben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik heb rood haar, had een beugel en best wel wat pukkels in de puberteit. Het meeste werd mijn haar als mikpunt gebruikt. Rooie, vuurtoren, dakduif, rode kool. Ik heb ze allemaal al eens gehoord. Maar ach. Mensen die dat soort dingen roepen, overschreeuwen zichzelf vaak, uit onwetendheid of onzekerheid.
Tegenwoordig word ik niet meer uitgescholden, dit mede doordat ik een redelijk krachtige uitstraling heb (al klikt dit misschien heel erg patserig, zo is het nite bedoeld....) en uitstraal dat iedereen me de pot op kan. Verder kon het me vroeger ook al niet zo veel schelen. Waarom zou ik? Het zegt meer over hen dan over mij, hield ik mezelf altijd voor. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Gothic mode of afschuw? Elwin01 | 81 | 29-01-2010 19:54 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Michiel Smit neonazi noemen is toegestaan Pruttelpot | 95 | 16-12-2005 13:51 | |
Liefde & Relatie |
onderzoek naar verliefdheid miss kittie | 19 | 06-11-2005 15:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Ilse weigert pedofielensite Verwijderd | 415 | 04-02-2005 19:54 | |
Lifestyle |
zwart / wit ZovietFrance | 24 | 09-03-2003 18:55 | |
Liefde & Relatie |
Waar knapt de man af bij een meisje? Verwijderd | 210 | 21-07-2002 10:05 |