Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2008, 19:03
Noddy
Noddy is offline
Vorig jaar zat ik op de vavo. Eindelijk haalde ik mijn havo diploma. Ik heb er over na zitten denken om vwo in een jaar te doen, maar dat leek me niks. Ik was blij dat ik mijn diploma had en ik wilde gewoon studeren.
Ik doe nu de lerarenopleiding Spaans. Ik wilde namelijk heel graag Spaans leren en op zich leek het me wel leuk op lerares te worden. Al vrij snel merkte ik dat ik hier niet op mijn plek zit. Ik heb het leraar zijn erg onderschat. Ik denk dat ik het wel goed zou doen als lerares, maar ik wil gewoon liever iets anders doen.
Ik keek een beetje rond en ik kwam bij de studie Theaterwetenschap. Ik ben heel enthousiast over deze opleiding en het is mijn bedoeling om dit volgend jaar te gaan doen. Ik moet dus mijn propedeuse halen.
Hoewel mijn resultaten prima zijn, ben ik toch bang dat ik mijn propedeuse niet haal. Misschien had ik toch beter vwo kunnen doen.

Nou is mijn vraag, wat zijn goede alternatieven voor theaterwetenschap op hbo niveau. Ik ben al mijn hele leven bezig met theater en ik zou het fantastisch vinden om hier iets mee te doen.
Ik heb een beetje rondgezocht, en ik kan niet echt iets vinden. Ik kwam al snel bij een toneelschool terecht, maar ik wil geen actrice worden.
Theater Management ook niet. Afgelopen jaar heb ik mij hier ook voor ingeschreven en ik ben niet aangenomen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik het niet nog eens kan proberen. Ik wil alleen graag zekerheid, want een loting vind ik niet zo fijn.

Iemand ideeen?
Oud 24-11-2008, 22:08
remy476
remy476 is offline
Hoezo moet je je P halen? Je hebt toch de havo af, dan kun je gewoon hbo gaan doen toch?
Oud 24-11-2008, 22:20
wallflower
wallflower is offline
Theaterwetenschap is universiteit.

Waarom denk je dat je je P niet gaat halen? Ik zou er gewoon hard voor gaan werken en je gewoon ook weer inschrijven voor theater management.
Oud 25-11-2008, 08:10
remy476
remy476 is offline
Citaat:
Theaterwetenschap is universiteit.

Waarom denk je dat je je P niet gaat halen? Ik zou er gewoon hard voor gaan werken en je gewoon ook weer inschrijven voor theater management.
Ow mijn fout...betere research in het vervolg..

OT: je moet je idd gewoon inschrijven want ''niet geschoten is altijd mis''!
Oud 25-11-2008, 20:30
Noddy
Noddy is offline
Ik wil er niet vanuit gaan dat ik mijn p ga halen, want je weet maar nooit. Ik wil gewoon iets achter de hand hebben. En dat bedoel ik ook met theatre management. Ik ga me gewoon opnieuw inschrijven, maar toch is dat ook niet zeker.

Ik bedoel dus eigenlijk: ik zoek een studie die met theater te maken heeft waarbij ik zekerheid zal hebben dat ik word aangenomen.
Oud 26-11-2008, 08:44
Nyawa
Vrijetijdsmanagement misschien? Niet helemaal theater, maar je kunt natuurlijk wel de kant op van theaterevenementen organiseren. Of docent drama, maar als je doceren met je huidige opleiding al niet leuk vindt is dat misschien ook niet de studie voor je en bovendien moet je daar geloof ik soms ook toelating doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten