![]() |
||
Citaat:
Overigens bevordert vitamine C niet de opname van ijzer uit ijzerpillen, in verband met de vorm waarin het ijzer zich bevindt. ![]()
|
![]() |
Ik heb echt een slechte dokter. Ik had een paar jaar geleden ook bloedarmoede en ik kreeg ook pillen. Maar ik was nogal gek op zuivelproducten, en die nam ik dan ook regelmatig. Mij is nooit verteld dat het niet echt een goede combi is. Hoor het nu voor het eerst.
||
Citaat:
stel je neemt een ijzerpil = +1 je gebruikt daarbij ook iets fruitig, ijzer wordt beter opgenomen = +1.3 je gebruikt iets van zuivel = x0 lijkt me nuloperatie dan... ? edit: oh, ik zie dat dat van die vitaminen niet geldt voor ijzerpillen nou neem dan dat we spinazie eten met room, en als toetje dan een mandarijntje ![]() uiteindelijk komt het neer op de vraag of de zuivel verhindert dat ijzer wordt opgenomen, of ervoor zorgt dat ze gewoon minder goed wordt opgenomen. en dat weet ik dus niet. |
![]() |
||
Citaat:
Het vermindert de opname van het ijzer. Het gaat niet zo zeer om het zuivel, maar om het calcium. Dus ook met andere calciumhoudende producten moet je rekening houden.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Yoghurt & ijzeropname Roosje | 5 | 19-01-2010 12:56 |