Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2008, 18:24
StIpse
StIpse is offline
Wat vind je van een spijkerbroek met gaten en/of scheuren erin? Het hangt er natuurlijk vanaf hoe groot ze zijn en waar ze zitten, of helemaal geen. En niet alleen bij een ander, maar bij jezelf.

Er is nog een manier (waarschijnlijk meerdere) om ze er zelf in te maken, zonder schaar en er direkt al uit te zien alsof ze er jaren inzitten, maar die geef ik later aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2008, 18:49
EvilConduct
EvilConduct is offline
Vet lelijk! Gelijk maken met opnaaiers!!!

Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 18:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Er is nog een manier (waarschijnlijk meerdere) om ze er zelf in te maken, zonder schaar en er direkt al uit te zien alsof ze er jaren inzitten, maar die geef ik later aan.
Zozo, je houdt de spanning erin.

Maar het is natuurlijk onzin. Het staat lelijk en als je het graag wil kun je het gewoon zelf doen met een normale spijkerbroek.
Oud 26-11-2008, 20:50
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
gaten zijn kut, want koud en stom. ik de zomer zijn ze wel lekker maar ik heb altijd gaten op mijn kont dus kan ik ze nog niet dragen want ik heb altijd kanten boxers en niet iedereen hoeft mijn reet te zien.
Oud 26-11-2008, 22:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als je een broek zovaak draagt dat 'ie vanzelf is afgesleten vind ik dat nog niet eens zo erg (al is het wel een beetje 'pauper'), maar dure broeken kopen met gaten er al in of ze er zelf inknippen is gewoon lame. Je word er ook echt niet hipper door. Sterker nog, mensen met een IQ zullen je wrs een debiel vinden.
Oud 27-11-2008, 10:30
Verwijderd
Ik vind het een enorme turn on. Zonder gaten doet het hem gewoon niet voor me.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 11:06
verfblik
verfblik is offline
van die te grote gaten zijn echt niet tof, maar als een spijkerbroek er een beetje versleten uitziet ziet het er altijd wel tof uit imo
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 16:03
thunder110
thunder110 is offline
een zwarte spijkerbroek met heel veel scheuren aan de voorkant vind ik best gaaf
Oud 27-11-2008, 17:42
Balthasar
Balthasar is offline
Lekker je nieuwe Dior met een scheermesje bewerken, hm.
Oud 27-11-2008, 17:46
Broeder
Broeder is offline
Ik ben reuze geïnteresseerd hoe ik een gat maak.
Oud 27-11-2008, 19:25
cenerentola
cenerentola is offline
stom vooral met dit weer
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 00:02
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ik had laatst een broek met een scheur er in.. maar die heb ik meteen weggegooid nadat ik een nieuwe broek had gekocht..
Oud 28-11-2008, 07:42
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
in mijn broeken komen altijd na een half jaar dragen al scheuren, in mijn all stars ook, in alles wat met mijn lichaam in contact komt, hopeloos.

maar ik vind het niet erg, het fijne van scheuren in je broeken vind ik dat je er een gekleurde panty of legging onder kan doen waardoor er weer extra kleur in je kleren zit en ik houd hartstochtelijk van kleur.

ik heb een rothekel aan scheuren ter hoogte van je bovenkant van je bovenbenen of nog hoger. Dan kun je in de zomer de broek niet dragen.

ik vind het een beetje nep om zelf scheuren in je broek te maken. ook zonde van de broek trouwens. Ik geniet er altijd wel van als mn broek nieuw is en nog netjes, maar ik geniet er ook van als ik hem elke keer weer iets meer kleurverschil en lichte plekken en strepen zie krijgen. (de onderkant van mn broek wordt vaak donkerder door modder, de bovenkantachterkant lichter door slijtage, de knieën lichter, en het geheel krijgt een beetje een glans. (ik ben een nietwassenvanspijkerbroekener)) Beginnende scheuren zijn mooi, maar scheuren die steeds verder uitscheuren zijn vrij irritant, en ik heb twee broeken die ik al miljoen keer heb genaaid, ik heb tegenwoordig een naaisetje in mn tas zitten voor als ik in de trein niks te doen heb, dan kan ik de scheuren in mn schoenen of broek naaien.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Ik had laatst een broek met een scheur er in.. maar die heb ik meteen weggegooid nadat ik een nieuwe broek had gekocht..
Je hebt maar één broek
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 10:09
Nona
Nona is offline
Och, als het scheurt gooi ik een broek niet meteen weg. Maar ik naai er wel altijd meteen wat achter/over. Bij mensen met een kleurtje kan ik een scheur nog wel oké vinden, maar zelf ben ik lijkbleek. Geen gezicht door die gaten heen.

Maar mijn broeken slijten/scheuren bijna nooit eerst op acceptabele plekken (lees: eerst fietszadelslijtage). Dus meestal zijn ze al weg voor ze daadwerkelijk scheuren.
Oud 28-11-2008, 15:55
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Vet lelijk! Gelijk maken met opnaaiers!!!

[afbeelding]
die naaide mn moeder vroeger altijd op onze buitenspeelkleren. Zó lelijk maar vroeger vond ik het gelukkig erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 21:36
pasionata4
pasionata4 is offline
=D love them!!
Dus ik ben dan ook blij dat ze nu veel te koop zijn,
nadeel is dat opeens heel veel mensen ze nu dragen..:/
Maar wat is jouw manier dan? Ik leen altijd het schuurpapier van
m'n vader, daar krijg je wel een gaaf effect mee. XD

^wow, best veel negative opinions over gescheurde spijkerbroeken..0.o
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 14:07
JanDeVries
JanDeVries is offline
Mijn favoriete spijkerbroek had van die hippe, semi-gaatjes vlakbij de zakken. Helaas is de stof na twee jaar dragen en wassen behoorlijk dun geworden en die gaatjes zijn nu flinke gaten geworden.
Erg jammer want ik vond het wel een toffe broek. Tot ik geld heb om een nieuwe te kopen (want ja, ik heb er maar 3), blijf ik 'm dan ook dragen.
Oud 04-12-2008, 14:34
Nona
Nona is offline
Citaat:
Waarom is dat een nadeel? Wil je anders zijn? Wil je kleding die niemand anders draagt? Of ben je gewoon bang dat een rage de mode dermate kan veranderen dat jouw smaak niet meer te vinden is?
Oud 04-12-2008, 14:49
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
=D love them!!
Maar wat is jouw manier dan? Ik leen altijd het schuurpapier van
m'n vader, daar krijg je wel een gaaf effect mee. XD

^wow, best veel negative opinions over gescheurde spijkerbroeken..0.o
Zijn jongelui van nu dommer dan jongelui van een jaar of 10, 15 geleden of lijkt dat maar zo?

Negatieve opinions, m'n reet.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2008, 18:01
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
=D love them!!
Nou dan mag je blij zijn dat je begin jaren 90 geen puber was.
Oud 05-12-2008, 19:49
Balthasar
Balthasar is offline
Nee Trimm Trab, 15 jarige meisjes van haar soort zien de beginjaren van de jaren '90 als een toptijd. Met Seatlle als Mekka. En dan niet door die elitaire Cheers psychiater.
Oud 06-12-2008, 00:49
Dario@FOK!
Dario@FOK! is offline
Wat een faalkind ben je ook als je daar mee rond gaat lopen !
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 21:57
StIpse
StIpse is offline
Citaat:
Wat een faalkind ben je ook als je daar mee rond gaat lopen !
Zou het omgekeerde ook niet waar kunnen zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2008, 22:01
Broeder
Broeder is offline
Dat komt op hetzelfde neer.
Oud 11-12-2008, 18:08
xPTRICIAAA!
xPTRICIAAA! is offline
ligt er aan,..
broek met gaten, voor skate of concerten!?
sprima!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 13:18
Verwijderd
wtf is t nut aan kapotte broeken kopen, das alleen maar koud...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 14:21
Balthasar
Balthasar is offline
Verkocht Nudie trouwens vroeger niet gescheurde broeken voor +100,- ?
Oud 12-12-2008, 14:49
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
nudie heeft als ideologie dat je een totaal onbewerkte broek koopt, en hem dan zelf bewerkt door hem gewoon te dragen en niet te wassen. Zij geloven erg in de authenticiteit van de gedragen/geleefde broek.

om er es wat mooie woordjes aan te geven.

broeken met scheuren verkopen zou dus tegen hun ideologie in gaan. Maar misschien hebben ze het ooit wel gedaan hoor.

Ik dig nudie
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 14:51
EvilConduct
EvilConduct is offline
Als ideologie nog wel.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 14:52
Balthasar
Balthasar is offline
Ik weet 100% zeker dat ze die verkochten. Het was dan ook geen echte vraag.
Oud 12-12-2008, 14:57
REETSJ
REETSJ is offline
ik vind het over het algemeen eigenlijk gewoon lelijk..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 18:05
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ik weet 100% zeker dat ze die verkochten. Het was dan ook geen echte vraag.
kj, wat stom van nudie. Als je een gat wilt: wees man en slijt er zelf één in door ruig te leven.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2008, 18:09
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Als ideologie nog wel.
uhuh, zo verkopen ze het praatje iig, check die folders van ze, twintig pagina's met verhalen van mensen over hoe hun broek langzamerhand versleet en hoe ze hem dan weer naaiden en fotoseries:
foto van net gekocht
foto van zes maanden na aankoop voor de eerste wasmachine beurt
een foto na de eerste wasmachine beurt

en er staan hele filosofieën over spijkerbroeken in volgens mij, en uitleg over wat voor effect wassen op je broek heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 00:04
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb een slijtplek in m'n kontzak, omdat mijn portemonnee altijd zo verdomd vol zit. [/feit]
Oud 13-12-2008, 02:49
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
uhuh, zo verkopen ze het praatje iig, check die folders van ze, twintig pagina's met verhalen van mensen over hoe hun broek langzamerhand versleet en hoe ze hem dan weer naaiden en fotoseries:
foto van net gekocht
foto van zes maanden na aankoop voor de eerste wasmachine beurt
een foto na de eerste wasmachine beurt

en er staan hele filosofieën over spijkerbroeken in volgens mij, en uitleg over wat voor effect wassen op je broek heeft.
Ik ben best een fashion victim in mijn eigen stijl/subcultuur, maar dit vind ik wel erg ver gaan.

Mike De Boer flikkerij.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 10:04
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Je hebt maar één broek
Nee.. maar de rest van de dag met een uitgescheurd kruis rondlopen is niet echt mijn definitie van relaxed.. Ik was niet echt in de buurt van thuis..
Oud 13-12-2008, 19:03
StIpse
StIpse is offline
Citaat:
Nee.. maar de rest van de dag met een uitgescheurd kruis rondlopen is niet echt mijn definitie van relaxed.. Ik was niet echt in de buurt van thuis..
Nou, met een klein gaatje daar.... En bij sommige gelegenheden een broek met een groter gat daar..... mwoa, (niet buiten nu). Hoe je ze erin maakt en er meteen al oud uitziet volgt nog. Het kan superg zijn, de details volgen nog.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2008, 22:27
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Nou, met een klein gaatje daar.... En bij sommige gelegenheden een broek met een groter gat daar..... mwoa, (niet buiten nu). Hoe je ze erin maakt en er meteen al oud uitziet volgt nog. Het kan superg zijn, de details volgen nog.
...

Oud 07-01-2009, 20:52
StIpse
StIpse is offline
Uit andere sites blijkt dat kapotte spijkerbroeken nog altijd cool blijven. Hoe maak je de gaten / scheuren er zelf in zodat het echt oud lijkt? Koop de meest goedkope, trekt m aan en bewerk m met een houtrasp. Even door de knieën gaan zodat de stof wat strak staat en dan met de rasp eroverheen. Je kan em dan bewerken zoveel of zoweinig als je zelf wil. Als je te fanatiek bent, oppassen dat je je vel niet meeneemt (heb ik zelf al een paar keer gedaan).

Na wat oefening (en na diverse broeken) kan je dan precies het resultaat krijgen zoals je dat zelf wilt. Wel een rasp gebruiken en geen vijl! Als je het goed doet ziet het er vet uit! Met een schaar ziet het er toch niet "echt" uit.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 20:59
EvilConduct
EvilConduct is offline
Shit, zeg. Ligt het aan mij of is zo veel moeite doen (en op zo'n manier) voor een paar scheuren flink gay?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 21:21
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Koop de meest goedkope, trekt m aan en bewerk m met een houtrasp. Even door de knieën gaan zodat de stof wat strak staat en dan met de rasp eroverheen. Je kan em dan bewerken zoveel of zoweinig als je zelf wil. Als je te fanatiek bent, oppassen dat je je vel niet meeneemt (heb ik zelf al een paar keer gedaan).

Na wat oefening (en na diverse broeken) kan je dan precies het resultaat krijgen zoals je dat zelf wilt. Wel een rasp gebruiken en geen vijl! Als je het goed doet ziet het er vet uit! Met een schaar ziet het er toch niet "echt" uit.

Succes!
Nog sneller resultaat verkrijg je als je de broek gaat bewerken met een bandschuurmachine (grove korrel). In dit geval moet je op je handen letten, want die wil je liever niet te vroeg verouderd hebben.

Gebruik beslist geen bleekmiddelen zoals chloor, want dat ziet echt niet uit!

Ik heb ook een ''gescheurde'' spijkerbroek die er wat versleten uitziet, maar die is van ouderdom en gebruik zo geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 12:23
Roosje
Roosje is offline
Als er gaten in m'n spijkerbroeken vallen doe ik er stof achter naaien, ik heb nou een spijkerbroek met additional stippen. Het matcht precies.
En als er gaten in m'n gympen vallen draag ik ze nog steeds want ik heb geen geld voor nieuwe.
Oud 08-01-2009, 20:23
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
allstars

volgens mij zorgen de makers er gewoon expres voor dat ze na drie maanden stuk zijn, ze weten toch wel dat je weer nieuwe koopt. (ik koop overigens pas na minimaal een jaar weer nieuwe, dus ik moet met kapotte schoenen rondlopen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten